[HTML]Load - Unload probleempje

Pagina: 1
Acties:

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:15
Ik heb 2 iframes op mn pagina. Voor mn gastenboek heb ik het gedeelte met de entries en het submitgedeelte gesplits over deze 2 iFrame's. Het submitgedeelte links, het gedeelte met de entries rechts. Nou had ik het probleem dat als ik met een van de menuknoppen, de inhoud van het linkse of het rechtse iFrame veranderde, dat dan in het andere iFrame het gastenboek (entries of submitgedeelte), bleef staan, en dat zag er niet mooi uit. Dit leek verholpen door in de <body> tag van het linkse frame te zetten: onunload="window.top.right.location=bla.html"
, en in het rechtse frame:
onunload="window.top.left.location=bla.html".
Nu heb ik echter het probleem dat als ik een ander menuknop aanklik, dat dan eerst beide iFrames gevuld worden met bla.html, en dat ik dan nog een keer moet klikken om het gewenste menu erin te krijgen. Das niet zo raar, want hij runt dan gewoon 2x die onunload routine voor beide frames. Hoe krijg ik het nu voor elkaar dat als ik in 1 van de 2 iFrames een andere inhoud laat, dat dan de inhoud van het andere iFrame weer de hoofdpagina (ofzo) wordt. Mn site staat hier; http://131.155.240.208/lighttown/lighttown.html , en dan bij gastenboek kijken. Dan zie je wel wat ik bedoel. Bijkomend probleem is dat als ik bijvoorbeeld eerst de knop email.html aanklik, en dan nieuws, dat email dan nog wel in het rechtse iframe moet blijven staan.... Iemand een idee om dit allemaal makkelijk voor elkaar te krijgen? Ik kan wel een heel stuk javascript er voor maken, maar als het makkelijker kan....

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

TeeDee

CQB 241

link is dood...
verder:

ENTERen in je txt kan geen kwaad :)

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• efd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-10-2024

efd

Ik kan niet bij je site komen, maar probeer dit:
In het menu:
<a href="#" onClick="window.top.bla.location='bla.html';window.top.bla.location='bla.html';">

Het is nou eenmaal zo.

• Dr_Frickin_Evil
link werkt weer.
efd, dat gaat volgens mij niet werken, ik wil het zo hebben dat als ik eerst het gastenboek aangeklikt heb, en vervolgens een ander menu selecteer, dat dan in 1 frame de inhoud van het geselecteerde menu komt te staan, en in het andere menu de hoofdpagina oid.
Maar als ik bijvoorbeeld eerst email aanklik, en vervolgens nieuws, dan moet in het linkse frame news.html komen te staan, en in het rechtse email.html. Hoe los ik dat op, zonder te veel code?

• efd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-10-2024

efd

:) you've lost me ...
Ben ook meer met php bezig dan JavaScript...

Ik zal straks naar aanleiding van de reakties nog es ff wat beter kijken, sorry dat ik je nu niet beter kan helpen.

Ff douchen...

Het is nou eenmaal zo.

• Dr_Frickin_Evil
hehe, np, het is ook een beetje vaag omschreven denk ik :)

Verwijderd

euhm dus het komt er op neer dat elk onderdeel wel ze eigen frame-pje heeft alleen je wilt als er op iets geklikt wordt en je gastenboek staat in beide frames 1 van de frames vervangen voor de hoofdpagina o.i.d.?

Dan check je toch als je op een knop druk of het gastenboek geladen is zo ja..... vervang frame zo nee, vervang alleen het frame voor dat onderwerp.........

• Dr_Frickin_Evil
mja, dat is de slimste oplossing denk ik idd, bedankt!
Pagina: 1