Toon posts:

Scanner/Via- probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik een K7V-mobo heb, doet m`n colorado9600 USB scanner het niet meer.
Nou zijn er wat problemen bekend met Athlon K2 en via-chipsets, maar niet mijn type. Ik heb `t wel geprobeerd, maar helaas.
De scansoftware start wel, maar zodra ik wil gaan voorscannen, verschijnt er een vensterje, dan hoor ik heel effies m`n scanner ratelen, en dan crashed de hele mik. Ctrl-alt-del is dan nog de enige optie.
Wie kent dit probleem en/of weet de oplossing hiervoor?

Thanks

Verwijderd

Topicstarter
Shiiiiiiiiiiit!!! Kom op nou jonges.......echt niemand???

Verwijderd

Topicstarter
Nounou, is dit nou Tweakers.net?
Ben ik nie van jullie gewend, valt me wel tegen........:(

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

kan je iets meer vertellen over de rest van je systeem

heb je alles al es opnieuw geinst

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-08 09:16
Ziet er in eerste instantie uit als een irq conflict; is idd wel handig als je even wat meer info geeft :)

is waarschijnlijk ook de reden dat er niemand reageert; hoop ik tenminste....

naja, jij hebt tenminste nog een usb scanner, met mijn scsi-scanner kan ik op m'n a7v al helemaal niets beginnen... moet namelijk nieuwe kabels en een terminator hebben en dat is ongeveer even duur als een hele nieuwe scanner kopen.....

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Verwijderd

Topicstarter
Ok, komt-ie:
Asus K7V
Athlon 750@750
128 Mb cas2
Seagate 20Gb
Asus v6800del
Sblive!
Plex 8432
300watt HQ8
Syncm. 900ift
Windows 98SE vers geinstalled

Bij vorige mobo (KA7) was `t in orde, nu dus niet. Ik zit nog op reactie van Primax te wachten......

Verwijderd

Topicstarter
Waar zijn jullie nou?

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 22:02

StratoFarmer

Anke :*

had je eerder ook al Win98SE?
Zijn de drivers/software compatible met SE?

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:48

Opa

Nu Multifocaal!

eh, Ja. Er zijn problemen bekend met de Colorado USB en de VIA chipset.
Is lang geleden voor mij... ff kijken.
Op www.viatech.com vind je de USB driver update 1.08. Die zit niet in de 4 in 1 maar die heb je nodig. Aan je vraag te zien heb je die al geïnstalleerd.
Je kan het beste de Power TWAIN verwijderen, de VIA patch installeren en de standaard TWAIN installeren (versie 0.99 geloof ik, van http://www.primax.nl). Die kun je gewoon vanuit PSP en Photoshop benaderen met Select Source en Acquire.
Als je een ATi kaart hebt, moet je misschien ook een patch voor Primapage halen. Dit merk je vanzelf: Primapage geeft een foutmelding en kapt ermee. Zelfde website.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Topicstarter
Stratofarmer, ja, die had ik hiervoor ook al.

Victorvo, ik ga `t dalijk ff proberen.

Thank u both!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Okee. Ik ben er weer helemaal in. (werkte tussen 12-97 en 4-00 bij PMX helpdesk) :)
Stender, je hebt waarschijnlijk de Speedpatch geprobeerd. Die werkt niet.
Ga alsnog naar VIA en pak die USB patch.
Kijk ook ff in je Config scherm >> Systeem. Staat daar de scanner goed geïnstalleerd of zie je een vraagteken? Installeer zonodig nog een keer de Scanner hardware driver, de PMXusb.drv en zo. Staan op je CD maar ook op de Primax site.
En tief die Power TWAIN weg. Geloof me. De standaard TWAIN is stukken beter.

Verwijderd

Topicstarter
Ok Victorvo, ff voor de duidelijkheid:
D`r zijn 3 files die ik kan downen van Primax. De low level scanner driver, de USB driver (alleen nodig als ik de originele CD niet heb staat er bij, maar die heb ik dus wel), en de AMD k-2 patch.
Welke moet ik nu installeren, en in welke volgorde? Zodra ik scanner in plug, dan zoekt Windows er automatisch drivers erbij en dan kan ik ook nie kiezen. Ik heb de scanner nu wel gedeinstalled, maar ik heb toch `t idee dat die drivers er in blijven staan (ik zie ze alleen nergens). Als ik alles heb geinstalleerd, dan staat er geen vraagteken in apparatenbeheer, wat ik wel een x bij m`n vorige mobo(die daarvoor) met PIII had.

Tnx

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Er staan drie bestanden in: pmxusb.inf (het script, kan meer keren voorkomen in de Windows\inf dir en Windows\inf\pmx), pmxscan.sys (de eigenlijke driver, ergens in C:\WIndows) en pmxusb.cpl (control panel, ook ergens in C:\Windows). Als deze drie weg zijn, is je scanner uninstalled. (de Twain is er natuurlijk nog dus die haal je weg met Add/remove programs)
Dan begin je met het updaten van de USB driver (van VIA). Als dat gebeurd is, kan je de scanner weer aansluiten, laten 'vinden' en de scanner-usb driver installeren. ALs dat niet direct gaat, pointen naar de cd-rom folder waarin het PMXUSB.inf bestand staat.
Daarna installeer je de driver 099, het bestand van ± 1300kb van de Primax site. De TWAIN is geen EXE, maar een DLL die je aanroept vanuit elk TWAIN compatibel fotoprogramma (file-select source en -acquire o.i.d.).
Zo moet hij weer gaan lopen.

Verwijderd

Topicstarter
Gverd......:(
Ik word hier temmus van, ik heb alles gedaan wat je zei Victorvo, maar `t wil maar nie lukken. Ik zie ook geen conflict ofzo, maar IRQ wordt wel gedeeld(van USB bedoel ik). Misschien ligt `t daar aan? Hoe kan ik IRQ veranderen? Als ik vanuit Photosuite naar "foto`s ophalen uit: scanner" doe, dan krijg ik wel een ander programma(ipv wat er op cd stond,powertwain?), maar zodra ik dan op "scannen" of "preview" klik, danslaat `t programma weer vast. Als ik "bron selecteren" klik, dan kan ik wel "colorado USB9600" kiezen,........pfffff.....grrrr......:(
Weet je nog meer eventuele oplossingen.....pleaz.....

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Probeer die IRQ share eens op te heffen:
Kijk wat er een IRQ sharet:
Is het een onderdeel van de chipset (ACPI of zo) kijk dan of je hiervan de IRQ kan veranderen.
Is het een PCI kaart, probeer een ander slot.

Werkt het nog niet, begin dan echt bij nul. Dat wil zeggen gooi al je PCI kaarten er uit, gooi de seriële poort die je niet gebruikt op Disabled in het BIOS en begin dan met alleen de videokaart en de scanner. Pas als dat werkt ga je de PCI kaarten een voot een toevoegen, telkens ff in je DMI settings kijken welke IRQ gebruikt gaat worden. Dit zie je vlak na de POST in zo een tabelletje. FF op Pauze drukken en als je ziet dat iets de IRQ van de USB deelt, Ctrl-ALt-Del voordat Windows start en uitzetten. Dan de PCI kaart in een ander slot douwen en opnieuw.

Anders dan heb ik ook geen i.d meer. Misschien schiet me later nog wat te binnen. Is toch al lang geleden.

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

VIA heeft ook nog een USB-Filter driver ... misschien een optie. Anders naar nieuwe drivers van de primax gaan zoeken op FCCID dit staat vaak op het type-plaatje van hardware. met dit nummer is namelijk de fabrikent te achterhalen. op http://www.fcc.gov/oet/fccid/ Misschien staat daar wat nuttigs.

Groeten,

Reink

Murphy was an optimist

Verwijderd

Topicstarter
Victorvo, ik heb IRQ van SBLive veranderd (bios), daarna gecheckt (systeeminfo) en PCI naar USB werd niet meer gedeeld. Toch weer alles gedeinstalleerd en daarna weer geinstalleerd.......nop, nada, niks.:(
USB-filter, pmxUSB, twain_32.........en nog een keer.............en nog een keer.........pffff.......:(
Ik wacht die E-mail nog maar ff af (zijn ze altijd zo traag ??? of komt dat omdat ik me niet heb geregistreerd???).
Thanks voor de moeite en adviezen in ieder geval!!!
Ook jij GoGoHarry.

......shit.......tiefus.........tering........en nog meer van dat soort termen :(

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Nee, Harry. Deze scanner is door PRIMAX zelf gemaakt. Is ook verkocht als Visioneer, in Amerika, en de parallel versies heten ook wel Network Scanny, Network MM100, OEM van Time computers, maar de bottom line is dat ze door Primax gemaakt worden. De enige plaats voor drivers is dan ook www.primax.nl of www.primaxamerica.com. www.primax.com.tw is ook vernieuwd zie ik maar daar staan helemaal geen drivers meer.
Ik heb zelf geen nieuwere drivers gezien sinds begin dit jaar...

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

St&er, je hoeft je echt niet te registreren voor support. Dat zijn ze ooit begonnen met het oog op een marketing campagne, maar die kaartjes kwamen gewoon in een heel erg grote kartonnen doos terecht. :)
Wel kan je Primax America aanschrijven.
Op http://www.primaxamerica.com klik je op Online support en dan op Email support. Als je een email adres op .COM hebt, weten ze misschien niet eens dat je niet uit Amerika mailt. De service is daar (noodgedwongen door die Return policy >:) ) wat hoger. :)

Pagina: 1