Mobo rot?

Pagina: 1
Acties:

• prisselada
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-11-2025
Als newbie hiero moet ik nog merken of ik dit goed doe zo, maar daar kom ik vanzelf wel achter.

Als eerste mijn config:
Chaintech 7AJA2, Athlon 1.33, 1x256Mb SDRAM, VIA KT133(... ?) en verder nog wat schijfjes en cd-rom spelers.

Het probleem is nu dat ik weinig heb aan geheugenuitbreiding. Als ik er een 256Mb-kaartje bij prik, lopen zowel XP als 98 vast (foutmeldingen hebben betrekking op geheugen). Ik heb ooit 2 harde schijven verloren aan mn chipset. Enfin, BIOS geflasht en het draaide allemaal weer lekker. Zou het kunnen dat er op de een of andere manier iets in mn chipset rot is waardoor ik mijn geheugen niet kan uitbreiden? Ik heb 2 maanden terug een plankje van 512Mb uit de VS gekregen die ook al niet werkte.
In beide gevallen ziet de BIOS wel al het geheugen, maar XP en 98 denken er dus anders over...

help...

if you're gonna be dumb you gotta be though

• YaeX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-05 00:28
Huh, volgens mij zoals jij het verteld kan het bijna alles zijn. Nou bijna alles dan. Niet helemaal duidelijk zo. Teminste ik kan er niet veel uit opmaken...

Verwijderd

voer eerst eens memtest86 uit. Kan je checken of de reepjes ook echt rot zijn. Het kan ook dat er een of een paar geheugenbanken kapot zijn, dus je kan ook daar eens een beetje mee gaan schuiven.
Verder kan een clean install van windows (98 en XP) nooit kwaad :).

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 18:22

Memendo

V4-power/Team BSD

prisselada schreef op 24 september 2002 @ 18:43:
Als newbie hiero moet ik nog merken of ik dit goed doe zo, maar daar kom ik vanzelf wel achter.
Daar hebben we de algemen FAQ voor en de FAQ van PMG
Ik heb 2 maanden terug een plankje van 512Mb uit de VS gekregen die ook al niet werkte.
In beide gevallen ziet de BIOS wel al het geheugen, maar XP en 98 denken er dus anders over...

help...
Waarom uit de US helemaal? En heb je memtest al is gedraaid en zo ja geeft die foutmeldingen?

• prisselada
512Mb-plankje uit de VS kost me 40dollar, is toch ietsjes minder dan de 200 pleuro die ze in Nederland vragen... Geheugen is al getest (heb ik gedelegeerd :) ) en schijnt normaal te werken. Gisteren kwam ik er achter dat die 512Mb ook in een andere computer niet werkt. Die test is dus blijkbaar niet 100% waterdicht...

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Haal anders je huidige reepje eruit, nieuw reepje erin. Als ie het dan niet doet ligt het aan je geheugenreepje en heb je dus DOA. Iig kan je daar dan bijna 100% zeker van zijn, want met computers weet je het soms nooit :P

MechWarrior || Monsters Game

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 20:48:
voer eerst eens memtest86 uit. Kan je checken of de reepjes ook echt rot zijn. Het kan ook dat er een of een paar geheugenbanken kapot zijn, dus je kan ook daar eens een beetje mee gaan schuiven.
Verder kan een clean install van windows (98 en XP) nooit kwaad :).
Of het is de combinatie van verschillende soorten geheugen door elkaar ... die willen elkaar ook nog wel eens in de haren vliegen :)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

prisselada schreef op 25 september 2002 @ 09:10:
Gisteren kwam ik er achter dat die 512Mb ook in een andere computer niet werkt. Die test is dus blijkbaar niet 100% waterdicht...
Dat hoeft niet waar te zijn... Niet alle geheugenmodules werken op alle moederborden. Vaak staat er bij een leverancier een lijst met merken waarvan zij vaak klachten krijgen dat hun geheugenmodelus niet 100% werken...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
prisselada schreef op 25 september 2002 @ 09:10:
512Mb-plankje uit de VS kost me 40dollar, is toch ietsjes minder dan de 200 pleuro die ze in Nederland vragen... Geheugen is al getest (heb ik gedelegeerd :) ) en schijnt normaal te werken. Gisteren kwam ik er achter dat die 512Mb ook in een andere computer niet werkt. Die test is dus blijkbaar niet 100% waterdicht...
Als je iets goed wil doen moet je het zelf doen :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Probeer ook even met je geheugen-timings te spelen.. dus zorgen dat alles op langzaam staat..

• prisselada
Twynn schreef op 25 september 2002 @ 09:18:
Probeer ook even met je geheugen-timings te spelen.. dus zorgen dat alles op langzaam staat..
Dat had ik al geprobeerd, werkte ook voor geen meter. Alleen nieuwe plankje erin zoals GambitRS opperde hielp ook niet, dus ik ga me denk ik maar aansluiten bij GambitRS's conclusie : DOA...

Pagina: 1