[ME] uxrs heeft een fout veroorzaakt in UXRS.EXE *

Pagina: 1
Acties:

• Danny043
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
een vriend van mij krijgt telkens de foutmelding "Uxrs heeft een fout veroorzaakt in UXRS.EXE. Uxrs wordt nu afgesloten. (zo'n leuk always-on-top windows schermpje met een geel you're-doomed-uitroepteken) Als er zich problemen blijven voordoen, start u de computer opnieuw op."

opnieuw opstarten heeft geen zin, de melding blijft komen, zomaar; als je software wilt verwijderen, als je windows opstart, etc.. de pc is moeilijk traag en programma's opstarten gaat errug langzaam. de schijf is netjes gedefragmenteerd; dat was het eerste waar ik aan dacht...
ik heb naar "uxrs" en "uxrs.exe" gezocht op google, got, de M$ site en sites van anti virus software; allemaal zonder resultaat.

hij draait windowsME, nl versie, op een PII 350MHz, meer hardware opnoemen kan wel, maar ik denk niet dat het een hardwareprobleem is, eerder een probleem met windows. we denken al aan een virus, er staat geen virusscanner op deze pc ( ik moet er niet aan denken met deze trage bak een virusscan te doen :+ )
iemand een id? anders moeten we maar een virusscan installeren 8)7

thx

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
OS aan titel toegevoegd, zie Windows Operated Systems - Policy

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Wellicht Ad-Aware draaien. Idd een bestand waar ik nog nooit van heb gehoord. Probeer gewoon eens een search op je HD, kijk je MSConfig eens na.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Danny043 schreef op 24 september 2002 @ 18:34:
er staat geen virusscanner op deze pc ( ik moet er niet aan denken met deze trage bak een virusscan te doen :+ )
iemand een id? anders moeten we maar een virusscan installeren 8)7
Begin daar maar eens mee (32M@yahaa-variantje).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:25

Wildfire

Joy to the world!

Op groups.google.com kom ik wel regelmatig uxrs.html tegen in berichten over spam enzo...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Danny043
  • Niet online
uxrsuxrs.dll (in c:\windows)
dit bestand is onderdeel van het virus. als je het verwijdert, wordt het meteen weer opnieuw aangemaakt als je norton antivirus wilt starten. ik kan nav niet starten, de foutmelding verschijnt dan, en vervolgens gebeurt er niks. het virus is dus nog lang niet verwijdert door simpelweg dat .dll bestandje te verwijderen. er stond ook nog een tekstbestandje in c:\windows dat uxrs.txt heet. dit staat erin:

<<<>>> <<<>>> <<<>>> <<<>>> <<<>>> <<<>>> <<<>>> <<<>>> <<<>>> <<<>>>

iNDian sNakes pResents yAha.E

iNDian hACkers,Vxers c0me & w0Rk wITh uS & fUCk tHE GFORCE-pAK shites

bY

sNAkeeYes,c0Bra

<<<>>> <<<>>> <<<>>> <<<>>> <<<>>> <<<>>> <<<>>> <<<>>> <<<>>> <<<>>>

ik kan geen antivirus programma starten, en ik heb zoveel mogelijk taken beeindigd in taakbeheer (ja onder ME, lavasoft). heeft iemand nog suggesties? dat virus moet gewoon te verwijderen zijn, maar we weten niet hoe, kent iemand het virus, en weet die welke bestanden we moeten verwijderen? anders wordt t maar formatteren... :( :(

• Compubiter

Compubiter

Think again

Removal tool vanaf www.bitdefender.com of www.symantec.com?

Verder is er over Yaha genoeg te vinden in de search/alternatieve search. :)

• Danny043
  • Niet online
die removal tool van bitfinder heeft geholpen _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

dat ik daar zelf niet aan dacht |:( |:(

de virus scan doet t nu, heeft niks meer gevonden. maar wat ging t traaaaaaaaaag :O :z :Z

hij geeft nog 1 foutmelding aan t begin, die lijkt op de melding van de topictitel, maar die geeft ie alleen bij opstarten, valt mee te leven. nog ff die lijst van 60 bestanden die ad-aware vond verwijderen, en dan nog maar ns kijken...

• Compubiter

Compubiter

Think again

Danny043 schreef op 24 september 2002 @ 22:14:
hij geeft nog 1 foutmelding aan t begin, die lijkt op de melding van de topictitel, maar die geeft ie alleen bij opstarten, valt mee te leven. nog ff die lijst van 60 bestanden die ad-aware vond verwijderen, en dan nog maar ns kijken...
Kijk eens het msconfig na, of dit er toevallig instaat. Verder natuurlijk ook het register enzo. Lijkt mij dat hij gewoon dat programmaatje wil opstarten, maar het niet lukt.
Pagina: 1