[asp.net] mouse over in asp:imagebutton probje

Pagina: 1
Acties:

• MrHighStone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-02-2023
Hey,
Wie heeft er een idee hoe dit op te lossen. Ik wil een imagebutton voorzien van een mouse over.
Simpel dacht ik, door een onMouseOut en onMouseOver event toe te voegen. Echter, de url van het image wil ik dynamisch opgebouwd hebben. Serverside dient het pad dus gegenereerd te worden.
Voor de ImageUrl gaat dit goed, een ~ ervoor en gaan, omdat dit een standaard attribuut is. Voor de onMouseOut en onMouseOver gaat dit niet goed. De ~ blijft staan.
Ook geprobeerd de [%= Request.ApplicationPath %] serverside code toe te voegen, maar omdat dit binnen een control zit, wordt deze code niet geprocessed.
Wie roept?

<asp:imagebutton
id="searchBtn"
align="absmiddle"
runat="server"
AlternateText="Search now"
ImageUrl="~/images/button_zoeken_1.gif" onMouseOut="this.src='~/images/button_zoeken_1.gif';" onMouseOver="this.src='~/images/button_zoeken_2.gif';"/>

Een file op de A12 is nooit grappig...

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:55

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Werkt iets van

code:
1
searchBtn.Attributes.Add("onMouseOut","return this.src='" & Request.Applicationpath & "/images/button_zoeken_1.gif';")

in je codebehind in het Page_load 'gedeelte'

edit:

Disclaimer: niet getest, vaag gedachtenspinsel

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-08 15:46

mulder

ik spuug op het trottoir

onmouseout="this.src='<%# Request.ApplicationPath %>/images/img.gif';"
of
onmouseout="this.src='"<%# Request.ApplicationPath %>"/images/img.gif';"

zou moeten werken, iets dergelijks is het. Moet je evt niet de complete namespace voor die request zetten?

oogjes open, snaveltjes dicht

• sds
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 19:06

sds

of
code:
1
2
3
4
searchBtn.Attributes.Add(
  "onmouseout", 
  "searchBtn.src=" + Request.ApplicationPath + "/images/img.gif;"
);

in je code-behind.
edit:

Welke taal zijn we eigenlijk aan het doen?

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

dan gewoon

btn.Attributes["onmouseout"] = "blalbla";

• sds
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 19:06

sds

Kan ook, het is maar waar je voorkeur naar uitgaat. Als onmouseout niet in de Attributes collectie zit dan zou er in dat geval eigenlijk een exceptie moeten volgen, maar daar zullen ze wel omheen gebouwd hebben of hij zit er standaard in.

• MrHighStone
Thanks voor de tips. Inderdaad nu in de page_load gemikt en dat loopt goed. Het is niet anders. Het is alleen niet zo fraai om dit soort dingen hard coded in de codebehind te zetten...

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Het is wel anders, je moet effe wat proberen. Als ik er morgen aan denk zal ik even kijken, ik heb iets dergelijks ook net gebruikt.

• MrHighStone
Zou tof zijn. Het werkt nu, maar eea beheersbaar vanuit de ascx is wel zo fraai, anders moet ik vormgevers gaan uitleggen hoe ze moeten compileren :)

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
MrHighStone schreef op 24 september 2002 @ 21:59:
Zou tof zijn. Het werkt nu, maar eea beheersbaar vanuit de ascx is wel zo fraai, anders moet ik vormgevers gaan uitleggen hoe ze moeten compileren :)
Ach dat is altijd nog makkelijker dan programmeurs leren vormgeven ;). Maar het zou inderdaat gewoon met de <%#= Wat code hier %> moeten kunnen werken want volgens mij heb ik dat wel eens zo gedaan. Weet het niet helemaal zeker want het is al een tijdje geleden en ik heb me niet zo bezig gehouden met de aspx meer met de codebehind.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1