Toon posts:

[Debian] QT3.0.5 werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In Kmerlin en Kmess zijn mijn lijsten omgedraait, offline staat nu helemaal bovenaan en online onderaan, dit is zwaar irritant en heb ik eerder ook al last van gehad met QT 3.0.5, wie weet er hoe dit op te lossen is?

alvast bedankt, ps KDE 3.0.3, met 3.0.1 kreeg ik dit ook al

Verwijderd

Ehrmmm.. Niet om het een of ander, maar waarom denk je dat dit ligt aan QT? Heb je dit geprobeerd met een andere versie van QT? Heb je QT zelf gecompileerd of via een debje geinstalleerd? Dezelfde vragen voor Kmerlin en Kmess...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2002 18:35 . Reden: Oeps... topic goed lezen helpt.. ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb van alles geprobeerd
met QT 3.0.4 werkt het uitstekend, maar zodra ik 3.0.5 weer installeerd gaat het verkeerd, maar de debs van kde 3.0.3 hebben minimaal QT 3.0.5 nodig maar dan moet ik weer de debs van 3.0.1 en QT 3.0.4 installeren maar dat is best weer veel werk, dus het is handiger als ik weet hoe ik dit kan veranderen, ik heb kmess overigens uit de source gecompileerd en kmerlin via apt-get geinstalleerd

Verwijderd

Topicstarter
ik heb QT 3.0.5 als source en deb geprobeerd, dit werkt allebei niet.. hij draait de lijst gewoon om, ik heb ook de source van 3.0.4 ergens gecompileerd en via de configure van kmess die als qt-dir en qt-libraries enzo aangegeven maar nogsteeds hetzelfde, misschien is het een instelling in kde (ergens)?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

libqt3 versienummer 3.0.5 zit op dit moment in Unstable, 3.0.4 zit in Testing, volgens mij begrijp jij daar de verschillen niet helemaal tussen ;)

In Unstable komt alles ongetest, pas als er 2 weken lang geen kritieke fouten in gevonden worden gaat het naar Testing. Wat jij nu hebt, zal ongetwijfeld een bug zijn, dus ff naar de site van Debian surfen, en een bugreport invullen, dat heeft meer zin, dan hier gaan lopen klagen over software die niet in een produktiemachine thuis hoort ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry, ik dacht misschien is hier een trucje voor om dat te veranderen, nouja.. dat wordt dus weer kde 3.0.1 installeren :(

in ieder geval bedankt

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:34
:?

Van kde.org:

KDE 3.1 beta1 requires Qt 3.0.3 for X11 - dus hoezo dan maar weer kde 3.0.1 installeren? KDE 3.0.3 heeft zelfde....gewoon de laatste stable versie pakken dus (QT 3.0.3).

Verwijderd

Topicstarter
maar de debs van kde 3.0.3 hebben QT 3.0.5 nodig (waarom weet ik ook niet), en compilen vind ik veel te lang duren, maar dan moet ik dat toch misschien maar gaan doen

Verwijderd

Ik denk dat het meer is waar een en ander mee gecompileerd is ofzo. Als ik het zo hoor is het meer iets van de kdelibs dan van QT. In principe zullen er weinig verschillen tussen de QT 3.0.3 t/m 3.0.5 zitten aangezien dat bugfixes zijn. De verschillen tussen de kde meuk is wat groter (weet ik uit ervaring). Hoe snel is jouw bakkie? QT compileer ik in ongeveer 2-3 uur (met GCC 3.1), kdelibs en kdebase ook ongeveer. De rest zou dan min of meer zonder gekke dingen ook moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
QT compileer ik in 20 minuten, kdebase en kdelibs ook ongeveer
AMD Athlon 1400 met 512MB DDR 333 Asus A7V 333

dit doe ik met gcc 2.94.5:

Reading specs from /usr/lib/gcc-lib/i386-linux/2.95.4/specs
gcc version 2.95.4 20011002 (Debian prerelease)

misschien moet ik het met gcc 3.1 proberen?
ik ga denk maar even qt 3.0.3 compileren en dan kde 3.1 beta 1 erop
moet wel aardig werken denk ik...

Verwijderd

GCC 3.x is veel langzamer dan GCC 2.xx.x series compilers. Let wel HEEL goed op als je naar GCC 3.x gaat. Alle C++ libraries en programma's die van elkaar afhankelijk zijn (en KDE en QT zijn geheel C++) dienen dan opnieuw, met die ene compiler gecompileerd te worden. Als je dat niet doet dan krijg je vreemde effecten of totaal onwerkbare binaries. Het voordeel van GCC 3.x is wel dat je meer en betere optimalisaties kan gebruiken en de resulterende code is ook sneller dan met de 2 series...

Verwijderd

Topicstarter
ok dan ga ik dat proberen, weet er misschien nog iemand wanneer KDE 3.1 stable uitkomt?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 21:37:
ok dan ga ik dat proberen, weet er misschien nog iemand wanneer KDE 3.1 stable uitkomt?
'when it's done' :? Zoals met zowat alle opensource software

* moto-moi komt steeds meer topics @ NOS tegen met daarin 'Wanneer kom KDE uit', 'Wanneer komt Redhat uit' etc.. :?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:42
Die KDE 3.1 betas zijn anders niet "when it's done" Download je een beta, kan je em amper compileren. Vervolgens download je gewoon met cvs de laatste sourcetree en lukt het met veel geluk wel. Nee, beta wil niet zeggen dat het goed is. Beta2 zit eraan te komen, is al gebranched in CVS, maar compileren doet ie niet :(

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:34
_JGC_ schreef op 24 september 2002 @ 21:43:
Die KDE 3.1 betas zijn anders niet "when it's done" Download je een beta, kan je em amper compileren. [...] Nee, beta wil niet zeggen dat het goed is.
Of je installeert Gentoo, unmasked kde-3.1b1, typt 'emerge kde' en wacht een nachtje tot het klaar is en alles perfect werkt :P

Of je pakt je toch bepaald niet up-to-date (qua lib+tool-versies) Slackware 8 computer en je compileert de zooi met de hand, ./configure && make && make install, geen probleem.

Met andere woorden: kwestie van de juiste omgeving (libs, headers etc.) hebben, dit ligt echt aan je eigen systeem, aangezien ik het op 2 totaal verschillende systemen zonder gezeik (misschien een libje bij-installeren ofzo omdat configure anders gaat zeiken) heb kunnen installeren en er nu al weken probleemloos mee werk.

En nee beta wil niet zeggen dat het goed is, daarvoor is het ook een beta ;)

Overigens, in plaats van deze doelloze bijna-flame had je ook kunnen posten wat voor compile-fouten je dan wel krijgt, misschien was je er dan zelf nog wat mee opgeschoten...

Verwijderd

Wilke schreef op 25 september 2002 @ 00:03:
[...]

Of je installeert Gentoo, unmasked kde-3.1b1, typt 'emerge kde' en wacht een nachtje tot het klaar is en alles perfect werkt :P

Of je pakt je toch bepaald niet up-to-date (qua lib+tool-versies) Slackware 8 computer en je compileert de zooi met de hand, ./configure && make && make install, geen probleem.

Met andere woorden: kwestie van de juiste omgeving (libs, headers etc.) hebben, dit ligt echt aan je eigen systeem, aangezien ik het op 2 totaal verschillende systemen zonder gezeik (misschien een libje bij-installeren ofzo omdat configure anders gaat zeiken) heb kunnen installeren en er nu al weken probleemloos mee werk.

Overigens, in plaats van deze doelloze bijna-flame had je ook kunnen posten wat voor compile-fouten je dan wel krijgt, misschien was je er dan zelf nog wat mee opgeschoten...
/me zucht....

Slack 8 was op het moment van uitkomen de meest up to date qua versies, net zoals de meeste andere distros op het moment van uitkomen de meest up to date qua versies zijn. Ik moet het verder wel met je eens zijn. Ik heb de betas nog niet geprobeerd aangezien ik ongeveer standaard eens per week de CVS leegtrek en compileer. Zelden problemen, loopt negen van de tien keer zonder echt vreemde geintjes. En natuurlijk zitten er bugs en onvolkomenheden in. Da's de aard van 'betas' en 'CVS', denk je ook niet?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:42
Wilke schreef op 25 september 2002 @ 00:03:
[...]

Heb je van die nieuwe dingen: KPovraymodeler, leuk ding, maar tot de CVS van vorige week heeft ie nog nooit gedraaid zonder direct na starten KCrash aan te roepen.
Verder heb je dat kdemultimedia hier stopte omdat mcopidl niet aangeroepen werd voor xinePlayerObject, en dus een paar header files misten, zelf opgelost door dat ding zelf te draaien.
KDELibs en KDEBase beta2 kreeg ik wel gecompileerd, de overige rommel dus echt niet. Zaten duidelijk nog fouten in, aangezien een cvs checkout wel werkte. En nee, ik heb de compiler errors niet meer.

Wat mij opvalt aan KDE is dat het release schema al vaststaat, staan gewoon datums geprikt: release beta1, release beta2, beta3, rc1, rc2, etc. Dat lijkt me niet "when it's ready", maar "mensen kunnen zien hoe ver we zijn".

• AkaXakA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 16:12

AkaXakA

Just Kidding...

Er zijn ook al Debian Packages van de KDE 3.1 Beta....die draai ik nu en het is stabiel (behalve NoAtun).

oftwel:
deb http://frml.snt.utwente.nl/~remco/deb/kde3 ./ #Mirror (KDE3.1 beta1)

Meer info: KDE3-Debian Page

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

Pagina: 1