Toon posts:

[php] Wat kan ik allemaal van een gebruiker opvragen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een soort teller in php, maar welke gegevens van een gebruiker kan ik allemaal opvragen?
kan ik de OS opvragen, en de resolutie enzo?
en de url waarvan de teller wordt aangeroepen?

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Speur gewoon in phpinfo( ), http://www.php.net/manual....variables.predefined.php, in de phpmanual en onderzoek het verschil tussen clientside en serverside.

Succes

Lees dit ook nog even door: Welkom in P&W -> Quickstart om snel aan de slag te kunnen , je vraag is namelijk nogal makkelijk te vinden in manuals

Verwijderd

maak ff een file met <?phpinfo();?> daar staat alles in waar je bij kunt..

wil je een screensize dan moet je met javascript iets doen.. die kan screensize in een form zetten en form submitten..

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Je kan wel in ieder geval met javascript de resolutie opvragen. Screen.width() en Screen.height().

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 18:03:
maak ff een file met <?phpinfo();?> daar staat alles in waar je bij kunt..

wil je een screensize dan moet je met javascript iets doen.. die kan screensize in een form zetten en form submitten..
ja joh een statistieken ding wat een form gaat submitten....... lekker handig als je bezoeker dan eens op een andere pagina uit komt omdat er een form gesubmit wordt :9

gewoon met javascript parameters aan een "plaatje" mee geven. Dat plaatje is in jou geval een script wat een plaatje genereert (zoals zoveel usericons hier)

Dat scriptje slaat die meuk op...... klaar _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
ok, thnx allemaal.
Ik ga ff wat proberen :)

• xshredx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:41

xshredx

ik gebruik een javascriptje als dit om een door php gegenereerd prentje aan te roepen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
function stats() {
var w=screen.width;
var c=screen.colorDepth;
var ref=document.referrer;
var r=Math.round(Math.random()*11111111);
var statspic="http://www.mijnserver.com/stats.php?id=1";
if(w)statspic+="&w="+w;
if(c)statspic+="&c="+c;
if(ref)statspic+="&ref="+ref;
if(r)statspic+="&r="+r;
document.write('[img]"'+statspic+'"[/img]');
}

hiermee verzamel ik dus
- schermbreedte
- kleurdiepte
- referer
(deze worden dus in de url voor de image aanroep doorgegeven aan mijn php script)

die r variabele is gewoon een random getal, zodat het prentje zeker telkens opnieuw aangeroepen wordt

en met php verzamel ik dan nog
- de browsernaam
- de browserversie (major en minor version number , bv. I.E. major is 5 en minor .5)
- platform
- os
- ip
Pagina: 1