Flash 5 Motion langs een pad

Pagina: 1
Acties:

• Beyond
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:12

Beyond

Dussssss.......

Topicstarter
Ik wil een bolletje over de rand van een grote cirkel laten draaien. Ik kan het wel via een pad krijgen maar niet in een cirkel.
Hoe doe ik dit ? Want het eindpunt is ook weer het beginpunt en dan blijft hij bij mij dus gewoon stil staan.
En hoe kan ik bepalen welke kant hij op moet draaien ?

Alvast bedankt.

Al het goeie.......

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
je kan ook gewoon een motion tween maken die gewoon elke x een draai van 360 graden maakt, geen motion path dus. Als je dan een figuur maakt, daar een movieclip van maakt en dan het figuur uit je center haald, dus gewoon iets van 3 centimeter uit t midden (of hoe groot je cirkel moet worden). en dan een aantal frames verder een keyframe invoegen, daartussen een motion tween leggen, en dan bij transform een draai van 360 graden aangeven

is het nog te begrijpen? anders moet je maar even mailen.

Mijn Systeem Specs

• Beyond

Beyond

Dussssss.......

Topicstarter
Ja dat zou kunnen.
Maar als ik nu een complexer vorm heb als een cirkel. Dan gaat dit niet op.
Het moet toch ook mogelijk zijn via een motion guide

Al het goeie.......

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-08 14:20

TMDevil

Blaat

Ik denk dat je d'r gewoon een aparte symbol-> movieClip van moet maken en die gewoon in een loop zetten.
Het rondje is moet btw een opening hebben zodat je een begin en eind heb, vervolgens zet je het puntje op het begin op frame1 en zet je het puntje op frameX. Dan maak je d'r een motion-twean (dacht ik) en je heb je puntje dat in een rondje gaat.....
Beetje basic, staat ook in de flash lessen dacht ik...

[edit]
en natuurlijk zijn er al weer reakties zodra ik aan het typen ben :(

[ Voor 0% gewijzigd door TMDevil op 24-09-2002 17:46 . Reden: motion twean, dat was het ja.. ]

n54 power!

• TheWarden
jah, met complexere vormen zou ik ook nie pcies weten hoe je dat kan maken. misschien meerdere layers ofzo, maar cirkel zou ik gewoon zo doen als hierboven beschreven is.

Mijn Systeem Specs

• Beyond

Beyond

Dussssss.......

Topicstarter
Hij moet steeds rond lopen. Waarom moet die grote cirkel dan een opening hebben ?

Al het goeie.......

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

Beyond schreef op 24 september 2002 @ 17:47:
Hij moet steeds rond lopen. Waarom moet die grote cirkel dan een opening hebben ?
omdat een cirkel de rare eigenschap heeft geen begin- en eindpunt te hebben.

Flash wil echter wel een begin- en eindpunt. :)
Maar je kan heeeel ver inzoomen en dan een klein stukje weghalen zodat het lijkt alsof ie gewoon perfect rond is.

• Beyond

Beyond

Dussssss.......

Topicstarter
Oke mensen, Het is gelukt.
Thnx

Al het goeie.......

• TheWarden
ff voor de duidelijkheid, voor een complete 360 graden rotatie heb je helemaal geen motion guide nodig!!!!!!! je kan gewoon met transform het ook doen. Wie dat bestand wilt hebben, moet mij maar mailen ofzo

Mijn Systeem Specs

Pagina: 1