hoe 85hz forcen ipv 75hz veranderen zonder refresrate fix?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAZORDUDE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12-2021

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

Topicstarter
Ik heb een probleem met BF1942 en dat is namelijk dat het spel willekeurig crashed, en de oplossing daarvoor zou zijn de refreshrate fix uitschakelen.

Dat heb ik dus gedaan maar nu moet je dus in het spel de goede refreshrate instellen, maar bij de opties in het spel staat dat bij de resolutie 1024x768 hij maar tot 75hz kan, dat is bij mij in windows ook zo maar ik kan um gewoon wel op 85hz hebben omdat ik het finkje bij:' modi die deze monitor niet kan weergeven verbergen' heb uitgeschakeld.

Mijn vraag is nu hoe kan ik (in het register ofzo?) de refreshrate forcen op 85 hz (zonder refreshrate fix) zodat in het spel (en misschien in eigenschappen-> beeldscherm) 85hz bij de resolutie 1024x768 verschijnt?

[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit is vrij makkelijk met de search te vinden imo. Heb je btw de drivers van je monitor wel geinstalleerd en kan je monitor wel 85Hz aan op 1024 x 768 (volgens de fabrikant dus)? Als dat niet zo is ben je niet echt slim bezig als je dat zo wil gaan forceren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Niet online
Blijkbaar toch niet zo heel makkelijk op te lossen. Weer open :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:52

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

RAZORDUDE schreef op 24 september 2002 @ 17:12:
Ik heb een probleem met BF1942 en dat is namelijk dat het spel willekeurig crashed, en de oplossing daarvoor zou zijn de refreshrate fix uitschakelen.

Dat heb ik dus gedaan maar nu moet je dus in het spel de goede refreshrate instellen, maar bij de opties in het spel staat dat bij de resolutie 1024x768 hij maar tot 75hz kan, dat is bij mij in windows ook zo maar ik kan um gewoon wel op 85hz hebben omdat ik het finkje bij:' modi die deze monitor niet kan weergeven verbergen' heb uitgeschakeld.

Mijn vraag is nu hoe kan ik (in het register ofzo?) de refreshrate forcen op 85 hz (zonder refreshrate fix) zodat in het spel (en misschien in eigenschappen-> beeldscherm) 85hz bij de resolutie 1024x768 verschijnt?
BF1942 hoort met de 1.1 patch gewoon refresh rates van >60 hz te slikken...Lijkt me niet dat de refresh rate het probleem is, aangezien ik zelf ook met refresh rate fix bf 1942 draai.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAZORDUDE

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

Topicstarter
Maar toch ik zou wel willen weten hoe je dat veranderd, ik we zijn tenslotte toch tweakerts? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Onder voorbehoud

Mijn gedachte hoe een refresh rate fix werkt.

Om een of andere reden (Nvidia geeft windows de schuld en omgedraaid) pakt windows tijdens games de laagste refresh rate

In register ongeveer: 1024x768 60 75 85 100

Nu pakt hij de laagste refresh rate, 60 Hz

Die fix haalt in het register gewoon die 60, 75en 85 weg en dus pakt hij 100 Hz.

Zo werkte het tenminste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou het niet forceren

heb ik ook ooit es gedaan

op 90 terwijl ie maar 75 kon

resultaat = ik kon om een nieuwe monitor lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 21:49:
ik zou het niet forceren

Forceren kan wel, maar weten hoe ver je kan gaan. Even site van fabrikant checken je weet het

Verwijderd

Probeer eens nieuwe drivers te maken met Powerstrip zodat je je monitor meteen op 85 Hz kan zetten zonder hem te forceren.
Dan zou het spel hem ook op 85Hz moeten kunnen zetten.

• nOLoGIc
  • Laatst online: 05-07 14:15
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 21:49:
ik zou het niet forceren

Alle monitoren die ik heb gebruikt (tig merken/modellen/leeftijden) zijn hiertegen beveiligd. Hij gaat gewoon standby, gaat op zwart met een waarschuwingslampie of geeft "out of scanrange".

Ooit in een grijs verleden een 14" in handen gehad die crap weergaf bij een te hoge refresh, maar bleef ook gewoon werken. Was trouwens een monitor bedoeld voor het zuidelijk halfrond. Geeft aan onze kant van de aardbol alleen goed beeld op z'n kop. Gelijk weggemikt :)

verder ontopic:
Ik heb dikke ruzie met nvrefreshtool. Na gebruik van dat fijne tooltje sprongen de meest gebruikte reso's op n/a (det 30.82 en 40.41) en zijn gewoon niet meer aanwezig in spellen/games :(
De universele tool RefreshForce doet helemaal niks op 3 systemen waar ik het getest heb |:(
Ik heb nu de 60Hz fix van de laatste RivaTuner gebruikt en dat werkt tot nu toe goed: http://www.guru3d.com/files/rivatuner/

Monitor drivers zijn trouwens wel handig om te installen.

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:37
als je WinXP gebruikt kan de SP1 downloaden
als je dit niet wilt doen kan je ook in de BF1942 config zoeken naar

allowallrefreshrate 0 en maak van de 0 een 1
dan pakt hij alle HZ staat geloog ik in de videoconfig file

• RAZORDUDE

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

Topicstarter
Ik heb natuurlijk wel moniitor drivers geinstalleerd :P.

Pagina: 1