het zal wel niet kunnen met standaard CSS omdat een Google speurtocht niets opleverde maar misschien dat The Guru's hier iets weten 
stel:
ik heb een page met 2 DIV's die de achtergrond voor hun rekening nemen.
Deze 2 hebben als positie 'bottom'.
Daarna voeg ik in een 3e DIV een tabel toe met een zwik data en die zorgt dat er een scrollbar verschijnt in het window.
Scroll ik dan naar beneden om de onderzijde van die tabel te zien dan schuiven m'n gefixed'te DIV'jes doodleuk mee naar boven
Logisch zou je zeggen..true, maar ik wil het niet
Ik ben hier al eens eerder mee bezig geweest maar kom er niet uit, dus vandaar de vraag:
zijn hier, behalve die zenuwtrekjes-oproepende-anti-omhoog-scroll-scriptjes, workarounds voor?
(nee, want anders hadden ze die scriptjes niet nodig.. true
)
voorbeeldjes waarbij het fout gaat als je het window verlaagd en omhoog scrolled:
vb1
vb2
stel:
ik heb een page met 2 DIV's die de achtergrond voor hun rekening nemen.
Deze 2 hebben als positie 'bottom'.
Daarna voeg ik in een 3e DIV een tabel toe met een zwik data en die zorgt dat er een scrollbar verschijnt in het window.
Scroll ik dan naar beneden om de onderzijde van die tabel te zien dan schuiven m'n gefixed'te DIV'jes doodleuk mee naar boven
Logisch zou je zeggen..true, maar ik wil het niet
Ik ben hier al eens eerder mee bezig geweest maar kom er niet uit, dus vandaar de vraag:
zijn hier, behalve die zenuwtrekjes-oproepende-anti-omhoog-scroll-scriptjes, workarounds voor?
(nee, want anders hadden ze die scriptjes niet nodig.. true
voorbeeldjes waarbij het fout gaat als je het window verlaagd en omhoog scrolled:
vb1
vb2