Toon posts:

[XP] register

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ffe een vraagje voor de slimme tweaker onder ons.
Ik heb een 40 Gb HD deze is verdeeld in 2 keer 20 GB.

Ik wil binnenkort mijn comuter formatteren dus dan gooi ik de C: schijf leeg en installeer win XP weer opnieuw. Mijn D: schijf (tweede partitie) laat ik gewoon intact. Maar ik heb op de D: schijf wel een aantal programma's geinstaleerd, en als ik C: geformateerd heb ben ik natuurlijk ook het register kwijt waar die programma's van D: in staan. Is het mogelijk om die programma's zonder opnieuw te hoeven installeren weet terug te zetten ofzo in het register????

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 07:28
Ik vrees van niet, heb ik iig nog nooit van gehoord...

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-08 15:17
nee

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:35

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ff backup maken van je register misschien ??:)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Lijkt me vrij sterk dat dat mogelijk is :)

• HansH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 11:56
Als je van je register een backup maakt en die later terugzet op een schone installatie dan heeft de schone installatie ook geen nut. Je blijft dan met overbodige troep zitten. Ik zou gewoon de programma's opnieuw installeren.

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 15:50
weinig kans :)

Verwijderd

De enige kans hiervoor wordt geboden door de wizard bestanden en instellingen overhevelen. Ik weet niet of je alle apps kunt meenemen maar volgens mij is het zelfs te kiezen

Verwijderd

dat geld volgens mij alleen voor user instellingen... (simpel gezegd: je profile) maar niet voor complete applicaties...

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat ik er ooit wat over gehoord had maar ik wist het niet zeker meer. Maar in ieder geval bedankt

Verwijderd

Heb wel eens gehoord dat je het bestaande register dan weer zou terugzetten, maar zeer af te raden :)

• NtT6
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-01-2024
Je mist ook met je register nog een hoop DLL's die programma's in de windows\system donderen. Geef mij maar progjes die dat niet doen! Bijv. Eudora 4.1 kan ik dezelfde executables gebruiken vanuit alle PC's op het netwerk met dezelfde inbox zonder installatie, zodat ik centraal al mijn mailtjes heb. Handig!!!!!

Verwijderd

Kan volgens mij ook niet tenzij je het register en de dll bestanden exporteert.

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
als je weet waar de registraties staan of opzoekt waar ze staan, kan je een regbestandje aanmaken (zowat onbegonnen werk, maar mogelijk)
en die vervolgens uitvoeren na de nieuwe installatie

edit:
vergeet die dll bestandjes dan ook niet :)

Verwijderd

Als je vaak je PC opnieuw installeert is het misschien zinvol gebruik te maken van sysdiff. Hiermee maak je een package wat de hele installatie van een applicatie kan bevatten (inclusief regs ja). De volgende keer kan je die package dan gewoon applyen nadat je windows opnieuw hebt geinstalleerd :)
Pagina: 1