[JAVA] JList

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik moet voor school de volgende applet maken:

(te groot voor lay-out dus ik doe het als een link)
http://ick.gamepoint.net/java1.jpg

nou werkt hij tot dusvere goed maar als ik daarna de applet reset (door knop in het menu) en ik ga weer door alle opties heen dan krijg ik het volgende:

(let op wat er in de rode cirkel staat)
http://ick.gamepoint.net/java2.jpg

zoals je kunt zien blijven de oude waardes van voor de reset staan in de JList en zet hij de nieuwe eronder. dit is natuurlijk niet de bedoeling, maar hoe kan ik dit het beste oplossen zodat ik de JList leeg kan maken? ik heb gezocht op het i-net maar ik heb niets kunnen vinden (kan natuurlijk ook aan mijn search skills liggen :D ).

ik heb het projectje dat gemaakt is in together 6.0 (gelieve geen opmerkingen daarover: het moet nou eenmaal van school) in een .zip staan, als je wil kan je die hier vandaan halen: http://ick.gamepoint.net/pro4.zip

alvast bedankt!

[ Voor 0% gewijzigd door Leipo op 24-09-2002 16:27 . Reden: ik merk dat de site waar mijn plaatjes op staan op dit moment een beetje sloom is, maar heb geduld :) ]

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Is de functie removeAll niks voor je?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:14

momania

iPhone 30! Bam!

Kijk maar ff naar de JList z'n methode setListData...

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
hmm ik voel me echt een newbie :) ik snap namelijk niet waar jullie me heen proberen te sturen ...

in de JList staat als de app gestart wordt of gereset het volgende
code:
1
String[] defaultArray = {"U moet eerst alle", "gegevens invoeren.","","Daarna drukt u ","op de knop 'bereken de","totale kosten'."};

daarna veranderd het in
code:
1
2
3
 String[] vakantieKostenArray = {"De kosten zijn:","-------------------","Vervoerkosten: "+vervoerTotaal, "Verblijfkosten: "+verblijfKosten, "Extra kosten: " +vakantieKosten,"------------------- +", "Totaal p.p. : "+(verblijfKosten+vakantieKosten+vervoerTotaal+" Euro, all in.")};
        for (int i = 0; i < 7; i++)berekenModel.addElement(vakantieKostenArray[i ]);
        keuzeKost.setModel(berekenModel);

bij de reset doe ik het volgende
code:
1
keuzeKost.setModel(defaultModel);

ik heb dus net alweer bij die API gekeken om te kijken naar setListData maar daar wordt ik niet echt wijs uit.. ben bang dat dit een beetje n00b achtig uitgelegd moet worden aan mij :(
ik heb echt geen idee hoe ik die vakantieKostenArray kan reseten :(

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

*zucht*..

[edit] ik zie dat je het zelf ook al gevonden had. Maar je weet dus dat je bij die setListData moet zijn. Je kan kiezen om een Vector erin te stoppen, of een array van objecten. Je ziet dat er tekstjes komen in de jlist als je er een array van strings in stopt. Wat zou er dan gebeuren als je er een array in stopt met 0 elementen? *ff goed nadenken....*

En verder kan je die array niet 'resetten' Op het moment dat die array is gemaakt ligt de lengte vast en kan je alleen de inhoud aanpassen. (Maar dit wil je niet doen).

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

[algemeen commentaar op scholen]
Ik zie hier weer iemand die bezig is met gui terwijl ze van de taal zelf niet veel snappen. Wanneer dringt het eindelijk tot opleidingen door dat het totaal geen nut heeft om mensen met dit soort dingen bezig laten gaan, terwijl ze de basics niet snappen. Snap je de basics, dan komt gui echt vanzelf.
[/algemeen commentaar op scholen]

• bazzs2001
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-06 11:18

bazzs2001

je moet knagen wat lekker is

ik denk dat de scholen proberen het interesanter te maken door ze een beetje GUI's te laten proggen (dan zien ze wat er gebeurt).

dus het antwoord is: waarschijnlijk nooit :(

groeten

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Precies. Wij hebben dat op school ook meteen gezegd na de eerste lessen Java. Maar daar werd wel naar geluisterd. De jaarlaag na mij moest het eerste jaar java proggen in Notepad en via de command-prompt compileren. Het aantal voldoendes schoot met 50% omhoog voor dat vak... goh.. wat een verassing.

Signature van nature

Pagina: 1