Dit is duidelijk niet de eerste keer dat een topic zoals deze begonnen zal worden,
alleen als je in de search kijkt kom je ZOVEEL combinaties van MTA's/etc tegen daar wordt je niet vrolijk van.
Daarom mijn topic:
Ik ben opzoek naar een combinatie van pakketen waardoor ik via POP3 mijn mail op kan halen van de server en ook vandezelfde server mail kan versturen via SMTP.
Ik heb Postfix al gehad in combinatie met Cyrus en een mySQLdb als backend.
maar daar wordt ik ook niet altijd vrolijk van.
Ik wil dus:
- een MTA zoals bv. Qmail(liefst geen Postfix meer iig)
- een IMAP functie is niet nodig, dus ik wil ook niet de moeite doen om deze uit teschakelen in de pakketen die ik ga installeren.
- anti-spam en anti-virus functies zijn leuk, alleen deze zijn vrijmakkelijk te vinden
- een mySQL database als middel van opslag van de users is een voorkeur.
- ook het ophalen van mail bij andere providers zou handig zijn.
Qmail heb ik dus waarschijnlijk al, wat kan ik daarmee het beste combineren?
alleen als je in de search kijkt kom je ZOVEEL combinaties van MTA's/etc tegen daar wordt je niet vrolijk van.
Daarom mijn topic:
Ik ben opzoek naar een combinatie van pakketen waardoor ik via POP3 mijn mail op kan halen van de server en ook vandezelfde server mail kan versturen via SMTP.
Ik heb Postfix al gehad in combinatie met Cyrus en een mySQLdb als backend.
maar daar wordt ik ook niet altijd vrolijk van.
Ik wil dus:
- een MTA zoals bv. Qmail(liefst geen Postfix meer iig)
- een IMAP functie is niet nodig, dus ik wil ook niet de moeite doen om deze uit teschakelen in de pakketen die ik ga installeren.
- anti-spam en anti-virus functies zijn leuk, alleen deze zijn vrijmakkelijk te vinden
- een mySQL database als middel van opslag van de users is een voorkeur.
- ook het ophalen van mail bij andere providers zou handig zijn.
Qmail heb ik dus waarschijnlijk al, wat kan ik daarmee het beste combineren?