[Consoles Algemeen] De "must-have" games!

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022
Welke spellen MOET je gewoon hebben voor een bepaalde console? Daar is dit topic voor. Om dit topic een beetje overzichtelijk te houden vraag ik jullie de console in bold te zetten, het game in normaal, en dan liefst het genre in schuin schrift. Links naar reviews mogen ook, maar liefst enkel een link... Zonder commentaar is makkelijker een grote lijst van te maken...

C64
Commando: Game ala Ikari Warriors. Gewoon lekker schieten van een top down view. Muziek was lekker en de graphics zagen er voor die tijd zwaar okee uit. Uitgegeven door Capcom in ik dacht 1986. Topicstarter toevoeginkje: deze heb ik ook op C64 gespeeld en dit spel roelde erg hard idd... Gewoon lekker knallen :)

Rambo 3: Een soort van Metal Gear/Zelda achtig zoeksysteem. (naar items dan). Vond het prachtig maar ben nooit verdergekomen dan level 3 dacht ik. Gemaakt door Ocean, jaartal weet ik even niet.

Rambo 2: Schitterend. Kom je in dat kamp, kun je alles verrot schieten. Wat nou precies de bedoeling was weet ik nog steeds niet, maar alle kapot maken zinde mij wel.

Green Beret: Gewapend met slechts een duf mes hele hordes gasten neersteken. Echt zo'n spel wie er aan het langste eind trekt. De computer of jij. Tevens genoeg uitdaging en de mooie sirene aan het begin van een level.

Master 2: Nu ik dit spel bedenk, komt het ineens in me op dat FF2 op de SNES helemaal niet de eerste RPG van mijn leven was. Dat was deze. Hoewel ik op een gegeven moment bij de minotaur kwam en daar een of ander ding moest gappen en terug naar het begin van het spel moest, heb ik dat dus nooit gehaald. Wel tot de monitaur, maar de terugweg haalde ik nooit. Spel zit vol met Orcs, Bats, Hellhounds, Mummies en dat soort ongedierte. Geweldige muziek.

Saboteur: Een ninja die iets moest saboteren.Was erg cool, maar ben nooit vergekomen zover ik mij herineer.

Last Ninja serie: Grafisch absolute pracht voor die tijd. Muziek was ook heerlijk. moeilijkheidsgraad was voor mij toen als 7 of 8 jarig mannetje denk ik toch iets te hoog gegrepen.

International Karate: Gewoon de Streetfighter van toendertijd. Ik heb een keer de zwarte band gehaald, weet ik nog heel goed. Ik was toen al 1337 8) :P

Schooldaze: Schitterend concept. Eerst je leraren van je basisschool naar die gasten in dat spelletje vernoemen (sommige leken ook echt) en ze vervolgens met een katapult voor hun kop schieten.

ACE: Dit spel leek mij zo kick, maar het opstijgen lukte niet echt. Crashte altijd. Toen ben ik op elk knopje gaan drukken tijdens het opstijgproces en kwam er zo achter dat je met de U je wiel kon intrekken. Toen lukte het opstijgen ineens wel. Woohoo.

NES

Super Mario Bros: Gewoonweg prachtig. toen ik dit zag in de speelgoedwinkel werd ik helemaal verliefd. Andere gasten speelde Zelda en Metroid, ik kon dat niet vatten. wat was daar nu leuk aan? Alleen Mario telde voor mij.

Metroic: Toen ik wat ouder was sinds mijn Mario only periode ontdekte ook ik Metroid. En wat een succes. Eindeloos lijkende gangen, hersenspoelende muziek, altijd denken dat je verdwaald bent, heerlijk. En natuurlijk de irritatie die Kraid mij bezorgde als ik weer van hem verloor.

Double Dragon reeks: Deel tweekreeg ik voor de kerst in 1989/1990. Ik weet het even niet meer precies, maar multiplayer fun was toen ook gegarandeerd als ik met mijn broertje in de huid kropen van de broers Billy en Jimmy Lee.

Zelda-reeks: Heel de school behandelde mij als de master toen ik het verborgen dorp had gevonden in Zelda 2. Waar zelfs de "grote jongens" uit de hogere klassen niet wisten hoe ze verder moesten komen, had ik succes geboekt. dat waren de dagen.

CastleVania-reeks: Ook deze hele serie roelde de pan uit op de NES. Nuff said.

Battle of Olympus: Adventure, Griekse mythologie, fantasy, graphics en muziek. Wat wil een mens nog meer?

Batman: Grafisch is ook dit spel weer een topper. Plus dat elk level ook echt moeilijker werd. Supah.

MegaMan reeks: Lekker platformen, gevarieerde levels, veel wapens en kicke eindbazen van Dr. Wily.

Punch-Out: Grappig geanimeerde vijanden met namen als Soda Popinski, King Hippo en Super Macho Man. Nog steeds het beste boksspel als je het mij vraagt. Zijn opvolger was een drama.

Kid Icarus: Van dezelfde maker als Metroid. Zegt genoeg.

Metal Gear/Snake's Revenge: Allebei vette games, sneaken in een 8- bit jasje. Was toen ook al leuk. Volgens sommige mensen mogen deze twee spellen niet in bevestigend zinsverband genoemd worden

Bionic Commando: Beetje rondslingeren met je haak. En het is nog leuk ook. Mooi getekende eindknal op het laatst ook...

Genesis:
Shining Force 2 RPG - De graphics zijn voor die tijd behoorlijk goed, leuk spel waar je behoorlijk lang mee bezig bent. Dit spel is voornamelijk bedoeld voor de wat gevorderde speler, op de moeilijkste difficulty is het _echt_ moeilijk, dus niet zoals de games van nu die je in 2 dagen uitspeeld.

PS2
Gran Turismo 3 driving
Voor de drivingfans, en ook voor fans van extreme eyecandy. Nog steeds een van de mooiste games op PS2. Je kan auto's kopen, verkopen, en tunen. Je "groeit" ook in het spel, dus je eerste auto zal een brollige kar zijn. Dan moet je je weg naar de top, classy cars included, vechten. Het tune-aspect is ook zeer belangrijk, alles van clutches, versnellingsbakken, remmen en zelfs ophanging kan veranderd en ook geupgrade worden.

Tekken 4 beat-'em-up
Ook zeer mooi. Niet voor extreem snelle juggle/faster-then-hitrecovery-hits fans, want Tekken4 schijnt net iets trager te zijn dan zijn voorgangers.

Final Fantasy X RPG
Erg mooi spel grafisch gezien. Ietwat cliche plot, maar toch nog erg leuke game, vooral voor de RPG fans onder jullie. De graphics zijn, zoals reed gezegd, superb. Ook de typische FF-gevechten zijn alive en kicking, en nog steeds moeilijk maar haalbaar als je je chars genoeg traint.

SSX Tricky Snowboarden
Heerlijk snowboardspel met lekker snelle gameplay lekker overdreven tricks en veel verschillende tracks en rijders, werkt errug verslavend dit spel...

Jak & Daxter 3D platformer
Leuke platformer met veel verschillende gameplay extra's zoals op een vliegend ding rondscheuren, geen laadtijden en uitgebreide levels waar je volkomen vrij bent om in rond te lopen...

DTM Race Driver Driving

Snes
Super Mario world: nog steeds de beste in de gehele serie als je het mij vraagt. Yoshi was uniek.

The Legend of Zelda: A Link to the Past: Meesterlijk spel. Dit spel heb ik zo vaak uitgespeeld. Op het laatst zat ik alleen maar te proberen om zo weinig mogelijk aantallen op het laatst te hebben. 3 is mijn record.

Super Metroid: Dit spel is zo sfeervol. Ongeevenaard. Beste spel ooit imho.

StarFox: Vernieuwend qua graphics. En een ervaring die je je leven bij blijft. Topper.

Alle Konami games: Als je een spel hebt op de SNES en hij komt van Konami, heb je 99.9% kans op een topper. Games als Axelay, Super Probotector, Castlevania 4, Parodius, Cybernator, Pop 'n Twinbee. Deze games hebben de SNES een stuk op zijn voetstuk geholpen.

Super Mario World platform
Zelda III action rpg/puzzle
Super Mario Kart racing
Secret of Mana action rpg
Final Fantasy III rpg
Chrono Trigger rpg
Axelay shooter
Contra3/Probotector platform-shooter
Street Fighter 2 fighting
Super Mario World
Super Mario Kart
Donkey Kong Country

Dreamcast
Shen Mue I & II adventure
Soul Calibur fighting
F355 racing
RE: Code Veronica survival
Virtua Tennis/Sega Tennis 2K2 sports

Sega Megadrive
Sonic the Hedgehog
Sonic and Tails
Sonic and Knuckles

GameBoy Advance
Mario Advance 2 platform
Mario Advance 3 platform
Tactics Ogre rpg/strategy
Advance Wars strategy
Castlevania: Circle of the Moon adventure
Castlevania: Harmony of Dissonance [vandaag gereleased!] adventure
Mario Kart Super Circuit racing
Crash Bandicoot Advance platform
Duke Nukem Advance 3d shoot 'em up Voor de Duke fans onder jullie natuurlijk een must.
Golden Sun RPG Ongelofelijke RPG. Moeilijke puzzels mooie graphics, plus hij duurt lang genoeg voor een RPG...

GameBoy Colour
Toki Tori puzzle
Super Mario Bros. Deluxe platform
Wario Land 3 platform
Pokemon Goud/Silver/Crystal rpg
Legend of Zelda: Oracle of Ages adventure/rpg
Legend of Zelda: Oracle of Seasons [i]adventure/rpg
Legend of Zelda: Link Awakening DX adventure/rpg
Pokemon Puzzle Challenge puzzle

Nes
Spike V-Ball sports

N64
The Legend of Zelda: Ocarina of time action RPG Goede puzels. Makkelijk te bedienen vechtsysteem. Fantastisch verzonnen bosses, en prachtige graphics (voor een N64 dan he ;) )
Mario 64 platform Prachtige platformer voor N64, helemaal 3D ook nog eens :)
Goldeneye 007 shooter
Pefect dark shooter
Mario Kart race Zeer leuk, erg leuk met zn vieren/drien/tweeen en zelfs ook nog een beetje in je eentje...
Banjo Kazooie platform

Voor diegenen die niet weten hoe ze tags plaatsen om tekst bold en/of italic te zetten:
code:
1
2
[b] deze tekst zou vet zijn indien hij niet in een codevak stond [/b]
[i] deze tekst zou schuin zijn indien hij niet in een codevak stond [/i]

EDIT:

Deze lijst begint serieus te groeien, aub enkel echte toppers posten

[ Voor 0% gewijzigd door lvh op 25-09-2002 08:08 . Reden: UPDATE ]

Verwijderd

Ik zal hier nieuwe games plaatsen die in me opkomen...

Playstation
- Metal Gear Solid tactical espionage action
- Final Fantasy 7 rpg
- Xenogears rpg
- Gran Turismo 1&2 racing
- Soul Edge fighting

Snes
- Super Bomberman puzzle
- Pop 'n' Twinbee shooter
- Rock 'n' Roll Racing racing

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:14
Het is misschien ook leuk (en overbodig :P) om • te gebruiken voor de games :)
De code is als volgt:
[code]•

En must-haves verschillen trouwens heel erg dus wat de één een topper vind, vind de ander bagger, dus het kan vaak voorkomen dat zo'n must-have lijst voor bepaalde mensen niet op gaat.

The devil is in the details.

• pluisman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-06-2025
PS2

• DTM Race Driver Driving

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Zelda is een must have :D

gelukkig gaan meerdere vrienden hem kopen voor de gamecube dus hoef ik er niet speciaal een gamecube voor halen :P

There is no art to find the minds construction in the face

• lvh
marco: Zowat iedereen vindt bv GT3 leuk, iedereen die ik ken tenminste. Als ze racen niet leuk vinden dan gaan ze wel voor de graphics ;)

yhtomit: Zeer mooie lijst... Maybe zou ik in de startpost alles bijhouden?

Verwijderd

R4C00N_SL4Y3R schreef op 24 september 2002 @ 16:31:
marco: Zowat iedereen vindt bv GT3 leuk, iedereen die ik ken tenminste. Als ze racen niet leuk vinden dan gaan ze wel voor de graphics ;)

yhtomit: Zeer mooie lijst... Maybe zou ik in de startpost alles bijhouden?
Goed idee, ik blijf nog even in m'n geheugen (en games collectie) spitten... :)

Verwijderd

SNES
• Super Mario World
• Super Mario Kart
• Donkey Kong Country

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Sega Megadrive
• Sonic the Hedgehog
• Sonic and Tails
• Sonic and Knuckles

• SquatRS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:51
PC
• Tony Hawk Pro Skater 3 sports
• GTA 3 Adventure

geen console maar toch het vermelden waard

• SquatRS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:51
Nes
• Spike V-Ball Sports

Verwijderd

PC
• Battlefield 1942
• Ragnarok-Online

• lvh
Roel: De editknop bestaat ook nog ;)

• ilyc
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
GameBoy Advance

-Mario Advance 2 platform
-Mario Advance 3 platform
-Tactics Ogre rpg/strategy
-Advance Wars strategy
-Castlevania: Circle of the Moon adventure
-Castlevania: Harmony of Dissonance [vandaag gereleased!] adventure
-Mario Kart Super Circuit racing
-Golden Sun rpg
-Crash Bandicoot Advance platform
-Duke Nukem Advance 3d shoot 'em up

GameBoy Colour

-Toki Tori puzzle
-Super Mario Bros. Deluxe platform
-Wario Land 3 platform
-Pokemon Goud/Silver/Crystal rpg
-Legend of Zelda: Oracle of Ages adventure/rpg
-Legend of Zelda: Oracle of Seasons adventure/rpg
-Legend of Zelda: Link Awakening DX adventure/rpg
-Pokemon Puzzle Challenge puzzle

e.v.a.

• lvh
OK.... iedereen die gepost heeft mag zn post legen... staat allemaal in startpost

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-01 18:10
Doet er ook ff een toelichting bij, dan is het topic nog interessant ook.

There is no magic.

• lvh
Hoezo toelichting? Reviews ofzo?

jbalk, dex, roel, metal en ilyc, kunnen jullie aub de spelsoort erbij rammen? vriendelijk bedankt :)

EDIT: ilyc heeft gedit... thx :)

• ilyc
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Racoon Slayer; Ik heb ze wat aangepast [= genres erbij gegeven] :)

• The Will
R4C00N_SL4Y3R schreef op 24 september 2002 @ 16:43:
Hoezo toelichting? Reviews ofzo?

jbalk, dex, roel, metal en ilyc, kunnen jullie aub de spelsoort erbij rammen? vriendelijk bedankt :)

EDIT: ilyc heeft gedit... thx :)

Waarom je dat spel zou moeten hebben. Anders is het gewoon een redelijk onboeiend opsomtopic.

There is no magic.

• lvh
Ic... Ik doe het met die van mij, zouden de anderen dit dan voor andere games willen doen?

• Hahn
R4C00N_SL4Y3R schreef op 24 september 2002 @ 16:31:
Je hebt inderdaad vaak dan veel mensen hetzelfde spel leuk vinden, maar toch geldt zo'n lijst niet voor iedereen, omdat smaken nou eenmaal verschillen.

Verwijderd

N64
  • The legend of zelda: Ocarina of time action RPG??
    omdat: euhm.. tja..
    goede puzels. makkelijk te bedienen vechtsysteem. link is koel :D . fantastisch verzonnen bosses. en prachtige graphics (voor een N64 dan he ;) )
  • Mario 64 platform
    omdat: WAUW EEN PLATFORMER HELEMAAL IN 3D!!! (ja nu niet meer natuurlijk. maar tis nog steeds een van de beste (als het al niet de beste is) platformers
  • Goldeneye 007 shooter
  • pefect dark shooter
    jane (zo heete ze tog) is geil :P
  • Mario Kart race
    omdat: ULTIMATE FUN!!! ERRUG leuk met zn vieren/drien/tweeen en zelfs ook nog een beetje in je eentje
  • Banjo Kazoeie platform
GBA
  • Golden Sun RPG
    omdat:supergeile RPG. moeilijke puzzels mooie graphics. en je doet er gewoon erg lang mee
  • Advance wars Turn based strategy
    omdat: gewoon erg veerskavend, nu ik er over nadenk weet ik geeneens waarom ik het zo leuk vind :)
en ik doe lekker ook PC :P

PC
  • UT Shooter
    omdat: fantastiche gameplay. mooi level/weapon design sommige wapens wel een beetje spam gevoelig :)
  • CS Shooter
    omdat: weer fantastiche gameplay
  • batle field 1942 Shooter
    omdat: ultieme oorlog game (en ik vond RTCW al zow fantastisch daarom :) ) makkelijk bestuurbare voertuigen ( het ius natuurlijkj ook leuk dat die erin zitten :P )
  • Deus Ex Shooter/RPG
    omdat: 1. leuk idee om een shooter en een RPG met elkaar te kruisen
    2. gewoon superkoel dat je alles op veel verschillende manieren op kan lossen
(zeker als je van FPS houd ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2002 17:31 . Reden: genre erbij (WOEI!) ]

• lvh
marco: Dankzij het erbijplaatsen van genres en ook de uitleg die TheWill voorstelt is dat geen probleem meer... Spellen die je aan de uitleg niets doen kan je dus zo voorbijgaan :)

• Hahn
R4C00N_SL4Y3R schreef op 24 september 2002 @ 16:53:
marco: Dankzij het erbijplaatsen van genres en ook de uitleg die TheWill voorstelt is dat geen probleem meer... Spellen die je aan de uitleg niets doen kan je dus zo voorbijgaan :)
Ja, dat is waar :)
De uitleg waarom het spel zo goed is is ook wel handig.

Verwijderd

The Will schreef op 24 september 2002 @ 16:42:
Doet er ook ff een toelichting bij, dan is het topic nog interessant ook.
oh oh :)
in uitleggen ben ik nooit goed geweest
het enigste wat ik kan verzinnen is: omdat het leuk is :D of de gameplay is goed en het iet er nog mooi uit ook :)

• The Will
Er is vast wel iets in het spel waaorm je het zo leuk vindt, en waarom je dat spel beter kan kopen dan een ander soortgelijk spel. Probeer het maar, als het echt niet lukt, tja jammer dan.

There is no magic.

Verwijderd

Pc:
}- Flashpoint Fps

• Hahn
Ik vind dat genre er achter net alsof het bij de titel hoort :P
Is het niet slimmer om [genre] neer te zetten? :)

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 16:53:

• Advance wars Turn based RTS
Turn Based Real Time Strategy, is dat net zoiets als een Third Person First Person Shooter? :P

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Verwijderd

D³ schreef op 24 september 2002 @ 17:14:
[...]
Turn Based Real Time Strategy, is dat net zoiets als een Third Person First Person Shooter? :P
hehe :)
kben een beetje gewend geraakt om alle strategy games RTS te noemen :)

en ik heb nu bij de games _GEPROBEERD_ een rede te verzinnen

Verwijderd

PC
• Deus ex- Diz een game waar de beleving zo intens is. Dit komt niet alleen door de mooie graphics, maar zeker door de interactiviteit. Het kiezen van antwoorden en akties beinvloed het spel, waardoor je het spel op verschillende manieren kan uitspelen. Zelf kan/moet je ook mensen die je tegenkomt ondervragen e.d. zodat je meer te weten komt en op sommige dingen kan anticiperen. De verhaallijn is onzettend goed (ondertussen niet origineel meer); op het moment dat je denkt te weten hoe het zit, neemt deze een wending waardoor je absoluut niet meer weet wat wel en niet goed is. Dit gebeurt meerdere malen en je zal dan ook bijna tot aan het eind niet helemaal zeker zijn van je akties. Het gemis van een MP-optie vind ik geen grote. Dit omdat je het verhaal dan weghaalt en dat is nou juist zo goed aan dit spel. Kortom: een echte aanrader voor iedereen die van het genre "Thriller" houden ;)

Jeez, t lijkt wel een verkooppraatje 8)7

Verwijderd

edit:
zie de post hieronder

• The Will
Genesis:
• Shining Force 2 (RPG) - De graphics zijn voor die tijd behoorlijk goed, leuk spel waar je behoorlijk lang mee bezig bent. Dit spel is voornamelijk bedoeld voor de wat gevorderde speler, op de moeilijkste difficulty is het _echt_ moeilijk, dus niet zoals de games van nu die je in 2 dagen uitspeeld.

GBA:
• Golden Sun (RPG) - Graphics zijn goed, verhaal is echt geweldig, je wordt er echt in meegenomen. Puzzels zijn redelijk moeilijk soms, en je bent er lang mee bezig. (ik iig ;))

There is no magic.

Verwijderd

SNES
• Contra 3 Actie
Waarom?
Nou, deze game speelt gewoon heerlijk :)
• Zelda III RPG
Waarom?
Dit is gewoon een klassieker die NIEMAND mag missen, onder geen beding. Als je hem als rom wilt downloaden ben je maar weinig tijd kwijt, maar alsjeblieft, spendeer gewoon wat geld aan die game.
• Killer Instinct Fighter
Waarom?
Dit is dè fightinggame die je moet spelen. Je kunt 1337 combo's maken, de characters zijn gevarieerd en de game voelt gewoon goed aan. Perfect in balans.

Genesis/MegaDrive:
• Doctor Robotnik's Mean Bean Machine puzzle
Waarom?
Lijkt een beetje op een game als Tetris, maar is wat lastiger. Je moet vier "bonen" van dezelfde kleur bij elkaar doen. Als je een kettingreactie veroorzaakt, is het nog leuker. Het is èrg leuk om een zo groot mogelijke kettingreactie te maken.
• Sonic & Knuckles Platform
Waarom?
Dit is een goede game. De levels zijn gevarieerd, er zit veel snelheid in en Super Sonic zijn is gewoon tof :)
• Sonic 3 Platform --> deze game kun je aansluiten op S&K, voor meer extra's!
Waarom?
Sowieso voor Sonic 3 alleen al, maar als je hem aansluiten op S&K, krijg je de mogelijkheid om Hyper Sonic/Super Knuckles/Super Tails te zijn. Er zit een erg lange levensduur aan (ik heb me er al bijna 7 jaar non-stop mee vermaakt), en hij is ERG groot.
• Sonic The Hedgehog Platform
Waarom?
Sja, de eerste Sonic op de MegaDrive. Een klassieker. Hij mist bepaalde elementen, en bepaalde eindbazen zijn niet fantastisch, maar de levels zijn gevarieerd en leuk.

Probeert allen deze!
edit:
GVD, edit en quote lijken op elkaar :(

Verwijderd

Alleen de absolute topppers:

GameCube:

• Super Smash Brothers: Melee (Fighting)
• Resident Evil 1 (Survival Horror)

Xbox:

• Halo

NES:

• Zelda I (adventure)
• Zelda II (RPG)
• Super Mario brothers 1 (Platformer)
• Super Mario brothers 2 (Platformer)
• Super Mario brothers 3 (Platformer)
• Double Dragon 1 (Fighting)
• Double Dragon 2 (Fighting)
• Double Dragon 3 (Fighting)
• Metroid (adventure/shooter)
• Turtles 1 (Platformer)
• Turtles 2 (Fighting)
• Kirby's Adventure (platformer)
• Duck hunt (err...)
• Megaman 1 t/m 6 (Shooter/Platformer)
• Probotector (Shooter/platformer)
• Ducktales (platformer)
... en vul maar aan. :)

Verwijderd

PS2
Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty Tactical Espionage Action

Samen met Final Fantasy 10 de absolute top voor de PS2, waardig vierde deel van de Metal Gear serie. Goed verhaal, leuke karakters, mooie graphics, supermuziek.

Playstation
Suikoden 1+2 RPG

Konami op z'n best, prachtige epische verhalen (allebei), 108(!!) speelbare karakters, goeie muziek, grafisch niet top maar de beleving maakt dat 100% goed, aanrader!

SNES
Soulblazer RPG

Een wat onbekender RPG, maar ik vond het een van de beste. Gemaakt door dezelfde schrijver als Falcom's "Ys" reeks. Een van de weinige RPG's die geen aparte battlescene's heeft, maar waar je gewoon 'in de wereld' vecht.

Final Fantasy 4, 5 + 6 RPG

Spreekt voor zich...toch? :)

• Ares
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11-2024
PS2
SSX Tricky Snowboarden
Heerlijk snowboardspel met lekker snelle gameplay lekker overdreven tricks en veel verschillende tracks en rijders, werkt errug verslavend dit spel...

Jak & Daxter 3D platformer
Leuke platformer met veel verschillende gameplay extra's zoals op een vliegend ding rondscheuren, geen laadtijden en uitgebreide levels waar je volkomen vrij bent om in rond te lopen...

Dit zijn slechts 2 toevoegingen, bij de meeste bovengenoemde games sluit ik me volledig aan :)

• lvh
Zo, da's een hoop... Eventjes door de spelchecker en het kan in de startpost. Mag ik overigens vriendelijk vragen aan de modjes om zelf niets te doen aan mijn post... Kan ik er zelf nml niet meer aan :)

Verwijderd

Sega Dreamcast

Phantasy star online (v2)
Skies of Arcadia
Grandia II
Jet Set Radioooo
Dead or Alive 2
Metropolis Street Racer
Virtua tennis (2)
Shenmue 1&2
Sonic adventure how sweet!!!
Virtua Athelete 2k2

ben vast wel een paar vergeten maar dit vind ik de toppers!
-------------------------------------------------

PS2

Jak and Daxter
Gta 3
Pro Evolution Soccer
Dark cloud
---------------------------------------------------

Gamecube

Luigi"s Mansion
Mario Sunshine
-------------------------------------------------

En van de overige consoles kan ik een waslijst maken zoals die van de nes, snes en mega drive. De x-box is in mijn ogen en dit is ook mijn mening de grootste flop op dit moment kwa games.

Verwijderd

Metriod 1, 2 en 3. _/-\o_

Onderschat deze games niet....

• lvh
Xboxer: DARK CLOUD? sorry, maar deze stond op de demo cd en vond ik dus een absolute cheap gemaakte game :P

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Ik zal ook even mijn toppers neertikken. Ik ga de chronologische volgorde aanhouden met mijn leven. :P Dus ik begin met de C64. Hoewel geen console, maar ook geen PC.

C64

Commando: Game ala Ikari Warriors. Gewoon lekker schieten van een top down view. Muziek was lekker en de graphics zagen er voor die tijd zwaar okee uit. Uitgegeven door Capcom in ik dacht 1986. shooter

Rambo 3: Een soort van Metal Gear /Zelda achtig zoeksysteem. (naar items dan). Vond het prachtig maar ben nooit verdergekomen dan level 3 dacht ik. Gemaakt door Ocean, jaartal weet ik even niet. adventure/shooter

Rambo 2: Schitterend. Kom je in dat kamp, kun je alles verrot schieten. Wat nou precies de bedoeling was weet ik nog steeds niet, maar alle kapot maken zinde mij wel. actie

Green Beret: Gewapend met slechts een duf mes hele hordes gasten neersteken. Echt zo'n spel wie er aan het langste eind trekt. De computer of jij. Tevens genoeg uitdaging en de mooie sirene aan het begin van een level.platform

Master 2: Nu ik dit spel bedenk, komt het ineens in me op dat FF2 op de SNES helemaal niet de eerste RPG van mijn leven was. Dat was deze. Hoewel ik op een gegeven moment bij de minotaur kwam en daar een of ander ding moest gappen en terug naar het begin van het spel moest, heb ik dat dus nooit gehaald. Wel tot de monitaur, maar de terugweg haalde ik nooit. Spel zit vol met Orcs, Bats, Hellhounds, Mummies en dat soort ongedierte. Geweldige muziek.rpg

Saboteur: Een ninja die iets moest saboteren.Was erg cool, maar ben nooit vergekomen zover ik mij herinner. adv./platformer

Last Ninja serie: Grafisch absolute pracht voor die tijd. Muziek was ook heerlijk. moeilijkheidsgraad was voor mij toen als 7 of 8 jarig mannetje denk ik toch iets te hoog gegrepen. adventure

International Karate: Gewoon de Streetfighter van toendertijd. Ik heb een keer de zwarte band gehaald, weet ik nog heel goed. Ik was toen al 1337 8) :P fighting

Schooldaze: Schitterend concept. Eerst je leraren van je basisschool naar die gasten in dat spelletje vernoemen (sommige leken ook echt) en ze vervolgens met een katapult voor hun kop schieten. ehhh. humor?

ACE: Dit spel leek mij zo kick, maar het opstijgen lukte niet echt. Crashte altijd. Toen ben ik op elk knopje gaan drukken tijdens het opstijgproces en kwam er zo achter dat je met de U je wiel kon intrekken. Toen lukte het opstijgen ineens wel. Woohoo. flightsim.

Ik ben er zeker nog vele vergeten, maar anders zit om 4 uur vannacht nog te tikken. dus we gaan maar even verder met de NES.

NES

Super Mario Bros: Gewoonweg prachtig. toen ik dit zag in de speelgoedwinkel werd ik helemaal verliefd. Andere gasten speelde Zelda en Metroid, ik kon dat niet vatten. wat was daar nu leuk aan? Alleen Mario telde voor mij. platform

Metroid: Toen ik wat ouder was sinds mijn Mario only periode ontdekte ook ik Metroid. En wat een succes. Eindeloos lijkende gangen, hersenspoelende muziek, altijd denken dat je verdwaald bent, heerlijk. En natuurlijk de irritatie die Kraid mij bezorgde als ik weer van hem verloor. adventure/platform

[i]Double Dragon reeks[i]: Deel 2kreeg ik voor de kerst in 1989/1990. Ik weet het even niet mer precies, maar ,multiplayer fun was toen ook gegarandeerd als ik met mijn broertje in de huid kropen van de broers Billy en Jimmy Lee. fighting

Zelda reeks: Heel de school behandelde mij als de master toen ik het verborgen dorp had gevonden in Zelda 2. Waar zelfs de "grote jongens" uit de hogere klassen niet wisten hoe ze verder moesten komen, had ik succes geboekt. dat waren de dagen. adventure

CastleVania reeks: Ook deze hele serie roelde de pan uit op de NES. Nuff said.
1 en 3 zijn platformers, 2 is adventure
Battle of Olympus: Adventure, Griekse mythologie, fantasy, graphics en muziek. Wat wil een mens nog meer? adventure/platform

Batman: Grafisch is ook dit spel weer een topper. Plus dat elk level ook echt moeilijker werd. Supah. platform

MegaMan reeks[i/]: Lekker platformen, gevarieerde levels, veel wapens en kicke eindbazen van Dr. Wily. platform

Punch-Out: Grappig geanimeerde vijanden met namen als Soda Popinski, King Hippo en Super Macho Man. Nog steeds het beste boksspel als je het mij vraagt. Zijn opvolger was een drama. fighting

Kid Icarus: Van dezelfde maker als Metroid. Zegt genoeg. [platform

Metal Gear/Snake's Revenge :P : Allebei vette games, sneaken in een 8- bit jasje. Was toen ook al leuk. Volgens sommige mensen mogen deze twee spellen niet in bevestigend zinsverband genoemd worden adventure

Bionic Commando: Beetje rondslingeren met je haak. En het is nog leuk ook. Mooi getekende eindknal op het laatst ook... platform/shooter

Ook hier ben ik weer het overgrote deel vergeten. Expres. SNES verder gaan dan maar? Kocht ik op zaterdag, zondag had ik Mario world uitgespeeld en die maandag daarop Zelda 3 gehaald. Heerlijk

SNES

Super Mario world: nog steeds de beste in de gehele serie als je het mij vraagt. Yoshi was uniek. platform

The Legend of Zelda: A Link to the Past: Meesterlijk spel. Dit spel heb ik zo vaak uitgespeeld. Op het laatst zat ik alleen maar te proberen om zo weinig mogelijk aantallen op het laatst te hebben. 3 is mijn record. adventure

Super Metroid: Dit spel is zo sfeervol. Onge-evenaard. Beste spel ooit imho. platform/adventure

StarFox: Vernieuwend qua graphics. En een ervaring die je je leven bij blijft. Topper. shooter

Alle Konami games: Als je een spel hebt op de SNES en hij komt van Konami, heb je 99.9% kans op een topper. Games als Axelay, Super Probotector, Castlevania 4, Parodius, Cybernator, Pop 'n Twinbee. Deze games hebben de SNES een stuk op zijn voetstuk geholpen.

Edit: De N64 edit ik er misschien morgen wel even bij.

[ Voor 0% gewijzigd door GZ op 24-09-2002 21:18 . Reden: Edit 2: Genres. ]

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• lvh
Je hebt een klein foutje gemaakt, genre moest italic maja... Post gewoon ff de genres, ik doe de layout wel :)

Verwijderd

GolbeZeromus schreef op 24 september 2002 @ 20:36:
Ik zal ook even mijn toppers neertikken. Ik ga de chronologische volgorde aanhouden met mijn leven. :P Dus ik begin met de C64. Hoewel geen console, maar ook geen PC.
*KNIP*

Metal Gear/Snake's Revenge :P : Allebei vette games, sneaken in een 8- bit jasje. Was toen ook al leuk. Volgens sommige mensen mogen deze twee spellen niet in bevestigend zinsverband genoemd worden

Edit: De N64 edit ik er misschien morgen wel even bij.
Metal Gear wel, Snake's Revenge niet...das geen Kojima game, niet eens Konami volgens mij maar door een extern team gemaakt die het duidelijk NIET begrepen hadden. En Green Beret was Konami's slechtste spel ooit (in Engeland gemaakt ook nog). Jammer voor je dat je C64 had, als Konami freak had je beter MSX kunnen hebben :D

• BlackMage
  • Laatst online: 23-01 00:24
SNES

- Tales of Phantasia (RPG, Megagoed, Grafish mooiste spel voor snes)
- Bahamut Lagoon (Tactics-rpg, Beste ever)
- Breath of Fire 2 (RPG, Zeer aangrijpend verhaal)
- Secret of evermore (actie-rpg, uit zelfde serie als Secret of mana)
- Seiken Densetsu 3 (actie-rpg, uit zelfde serie als Secret of mana)

En FFX is geen adventure, cultuurbarbaar :( ;) >:) tis net zo zeer RPG als alle andere RPG's die genoemd zijn ;)

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:09
PS2:
-MGS2:Sons of Liberty, mag zeker niet ontbreken.

XBOX staat er nog niet tussen. Maar daar is ook niets voor uit behalve HALO en Munch Oddesy
XBOX
-HALO
-Munch Oddesy
-Splinter Cell (komt er aan, MGS kloon)

En voor sommige mensen. PC is geen console hoor ;) :P

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

GolbeZeromus schreef op 24 september 2002 @ 20:36:
Ik zal ook even mijn toppers neertikken.
Wat een meesterlijke post _/-\o_ Die beschrijvingen zijn top.
Rambo 2: Schitterend. Kom je in dat kamp, kun je alles verrot schieten. Wat nou precies de bedoeling was weet ik nog steeds niet, maar alle kapot maken
zinde mij wel. actie
ACE: Dit spel leek mij zo kick, maar het opstijgen lukte niet echt. Crashte altijd. Toen ben ik op elk knopje gaan drukken tijdens het opstijgproces en kwam er zo achter dat je met de U je wiel kon intrekken. Toen lukte het opstijgen ineens wel. Woohoo. flightsim.
Zelda reeks: Heel de school behandelde mij als de master toen ik het verborgen dorp had gevonden in Zelda 2. Waar zelfs de "grote jongens" uit de hogere klassen niet wisten hoe ze verder moesten komen, had ik succes geboekt. dat waren de dagen. adventure
:D :D
Edit: De N64 edit ik er misschien morgen wel even bij
Ik kan niet wachten ;)

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

• Rubbereendje
  • Laatst online: 19-07-2025
Op de X-box gewoon - > HALO iets beters is er gewoon niet :P !!
en voor de race liefhebbers -> Gothem racing !!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

C64
Summergames (sport): urenlang met z'n tweeën op één joystick om een wereldrecord te verbeteren
Bubble Bobble (platform): verslavend en leuk muziekje, hoewel je het niet uit je hoofd kon krijgen

Gameboy
Tetris (puzzel): de klassieker die de gameboy groot heeft gemaakt

Gamegear:
Columns (puzzel): superverslavend en simpel, vooral een bonusblok krijgen was zo leuk, van een vol scherm zag je de helft instorten

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Skies of arcadia
Zelda ocria of time
Soulcalibur
Shenmue 2
FF VII
Metal gear solid
Virtua tennis (is ook wel grappig)

Een goed verhaal... dat vind ik het belangrijkste, Soulcalibur is daarop natuurlijk een uitzondering :p (LBA 2 Twinsens Odessy is toch het beste spel dat ik ooit gespeeld heb, maar dat is geen console spel)

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 20:48:
[...]

Metal Gear wel, Snake's Revenge niet...das geen Kojima game, niet eens Konami volgens mij maar door een extern team gemaakt die het duidelijk NIET begrepen hadden. En Green Beret was Konami's slechtste spel ooit (in Engeland gemaakt ook nog). Jammer voor je dat je C64 had, als Konami freak had je beter MSX kunnen hebben :D
MSX, wow, die heb ik hier nog in me kast staan. Jammer alleen dat me scartkabel ervan kapot is, heb Metal Gear 1 & 2 nog liggen samen met Gradius _/-\o_

Signature?

Verwijderd

Osdorp-Dude schreef op 25 september 2002 @ 22:25:
[...]

MSX, wow, die heb ik hier nog in me kast staan. Jammer alleen dat me scartkabel ervan kapot is, heb Metal Gear 1 & 2 nog liggen samen met Gradius _/-\o_
En wat dacht je van Samurai: Goemon, Vampire Killer, King's Valley 1+2, The Goonies, Treasure of Usus ( _/-\o_ ), Knightmare, Pippols, Maze of Galious, Salamander, Snatcher, SD-Snatcher, F1 Spirit, Pennant Race, Penguin Adventure, Firebird (hinotori), Space Manbow en Parodius? Allemaal Konami, allemaal top!

Verwijderd

Damn!! MSX was zeker strak. toen nog met tapes en zo.. damn dat was lang geleden zeg. met hoe heet ie spel ook alweer.... Nightmare, Boulderdash en kung fu. Boehoe mis wel die goeie ouwe tijd!!! ;( maar ehhh heb nou ook niet te klagen daar niet van. Gewoon door slave!!!! _/-\o_

Verwijderd

snes

mortal kombat 1
mortal kombat was een nieuwe generatie vecht spellen

mortal kombat 2
de fighting game was terug nog nog gruwelijker
en nog meer karakters

mortal kombat 3
ik vondt het een goede game
veel bloed leuke moves veel karakters

donkey kong 1 tm3
leuke spellen lang veel te ontdekken mooie grapics