Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] Schema ps/2 muis

Pagina: 1
Acties:

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-11 10:25
Ik ben op zoek naar wat voor een signalen een ps/2 muis gebruikt om de muiscursor op het scherm te bewegen. Ik weet dat de rollers (in een muis met bal) een spanninkje veroorzaken die door een processor of analoog-digitaal converter wordt gedigitaliseerd. Daarna gaat het signaal richting PC en wordt het verder verwerkt.
Wat ik wil weten is hoeveel spanning die muis(rollers) naar die converter sturen voor de verschillende bewegingen, dus beweging x-as beweging y-as enzo.
Een electro schema'tje ofzo kan ik ook wel goed gebruiken :)

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11 11:22

PCR

Gebruik een multimeter? :)

Codedivision | Freedom Internet

• TimmeStein
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 16:46

TimmeStein

Slopen is ook een kunst

Nog beter: een scoop, kun je ook meteen het verloop van signalen bekijken :)

Het maakt niet niet uit of het rechts of het links is, maar TimmeStein weet precies wat de Jinx is !

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Dat zeg ik....

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Tag [EL] in je topictitel gezet, doe je dat de volgende keer zelf?

ontopic: Volgens mij is het zo dat die rollertjes een tandwieltje hebben dat een lichtsluisje onderbreekt. Dat pulssignaal wordt door een dedicated IC omgezet in geschikte PS/2 signalen (daar is zeker een protocol voor) en naar de pC gestuurd.

Verwijderd

Misschien dat je hiet iets aan hebt: http://www.tavi.co.uk/ps2pages/ohland/mouse.html

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-11 10:25
Bedankt voor de reacties, ik hoop dat ik nu wat verder kom :)
(als er nog mensen zijn met nuttige bijdrages, altijd welkom :))

Verwijderd

[J.d.I.] DirtyHarry schreef op 24 september 2002 @ 16:16:
Ik ben op zoek naar wat voor een signalen een ps/2 muis gebruikt om de muiscursor op het scherm te bewegen. Ik weet dat de rollers (in een muis met bal) een spanninkje veroorzaken die door een processor of analoog-digitaal converter wordt gedigitaliseerd. Daarna gaat het signaal richting PC en wordt het verder verwerkt.
Wat ik wil weten is hoeveel spanning die muis(rollers) naar die converter sturen voor de verschillende bewegingen, dus beweging x-as beweging y-as enzo.
Een electro schema'tje ofzo kan ik ook wel goed gebruiken :)
Nix analoog of A/D, alles is (in rollerbal land) puls gestuurd. PS/2 is een serieel protocolletje, dus als je iets zoekt in de richting van analoge signalen ga je met een ps/2 muis er niet uitkomen....
Pagina: 1