keuze cd-rom drives

Pagina: 1
Acties:

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 12:12
OK, ik ben hard toe aan een nieuwe cd-rom drive. Deze moet in een PIII 450 komen. Hiervoor gelden mijn volgende criticeria:

- Stabiel. Ik ben hiermee van plan op 8x On-The-Fly te gaan branden met een non-burnproof brander (LG 8x4x32 brander). Dus de drive moet gewoon heel stabiel zijn. Ik heb al wat cd'tjes vern**kt met m'n noname 40x cd-rom :( en dat wil ik nu niet meer (nou ja... minder :)) meemaken...
- Snel. iig snel genoeg om 8x OTF kopiëren bij te houden :) voor de rest is snel naar de hd kopiëren erg handig. Zeg maar iets van 50x ofzo.
- Liefst ook een play/forward-knopje voor audio cd's op de drive.
- Degelijk. Veel intensief gebruik, moet nog minstens een paar jaar meegaan.
- Mag niet meer dan 150,- ofzo kosten.
- Liefst niet te veel kabaal

Het liefst een oem versie (is lekker goedkoper :P), als er maar een IDE kabel, cd-audio snoertje en driver floppy bijzit.

Ik heb dus geen idee wat een goed merk is voor cd-roms en wat niet, alhoewel ik na de search gebruikt te hebben weet dat de AOpen drives niet zo best zijn....

Zelf zat ik te denken aan een Asus 50x, die is 120,- volgens de PriceWatch. Ik weet alleen niet of dit merk een beetje puik is.

* wacko bedankt iedereen alvast heel erg :)

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:19
gwoon een aopen kope (rijmt ;)
ik heb een 40x en heeft ALTIJD stabiel en snel gewerkt....= nu ±90 tot 100 ofzo...of een snellere 52 x ofzo...
ik heb hem btw al 2 jaar ofzo....:)
zeer tevrede
ook play knopje ;)

• wacko
mja... ik heb meer negatieve dan positieve reacties op de AOpen gehoord, dus die wordt het iig niet...

• janst
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 10:51

janst

A new comrade joins us

Je moet id geen AOpen kopen, ik heb een 48x en die is zwaar kl*te. Plextor is heel goed (wel SCSI), en philips heb ik goede ervaring mee.

• wacko
Het moet een IDE cd-rom zijn en er is geen Pihlips bij de pricewatch van onder de 150,-.

Volgende!

:) ;)

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
plextor 48X TSI = MEGASTABIEL EN SNEL
moet je er alleen een scsi kaartje bij kopen voor 100 piek.
en anders de kenwood 72X true speed. is alleen een beetje duur net als de plextor.
en de a-open's slopen je cd-rommentjes zo heb ik er al bijna 20 cd's doorgejaagd.

• wacko
De plextor 40x SCSI kost 199 en dan met SCSI kaart d'r bij 299,-
De Kenwood 72x is ook zoiets

Beide buiten mijn budget!

Max. 150,-!

• Vaughn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-04 16:27

Vaughn

Powered by Jomanda

Ehm... ? :)

There are 10 kinds of people: Those who understand binary and those who don't.

• wacko
Maar is de Asus 50x een goede keuze?

• wacko
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ehm... ? :)[/quote]Wat...?

• Otacon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-07 15:33
De Cyberdrive 52x zou ik zeggen

Conclusie van hardwareinfo.net
------------------------------
Bij de CD-Rom drives is er maar één drive die er echt uitspringt: de Kenwood 72X. Deze drive is op alle fronten het snelst en produceert daarbij ook nog eens bijna geen lawaai. Meer dan driehonderd gulden is natuurlijk veel geld voor een CD-Rom drive, maar als u echt de hoogste performance wenst, in de Kenwood 72X de enige goede keuze: een terechte gegadigde voor een Hardwareinfo.net Silver Award! Als we iets meer letten op de prijs/kwaliteit verhouding, komt de Cyberdrive 52X speed het beste uit de test. De drive presteert zowel bij de CD-Rom als bij de DAE test zeer goed en de drive is gelukkig ook zeker niet te duur. De Cyberdrive 52X krijgt daarom van ons het predikaat “Beste Keus – CD-Rom Drives” en verdient daarmee een Hardwareinfo.net Gold Award.
http://www.hardwareinfo.net/cgi-bin/go.cgi?go=/artikelen/reviews/2000-08-01-CD-versus-DVD/pagina09.html&head=/artikelen/reviews/2000-08-01-CD-versus-DVD/head.go

Is dat duidelijk of wat...

Verwijderd

Ik heb er zelf de Afreey 50x in zitten samen met een 8x 4x 32x sony writer (ook geen burn proof). Gaat perfect samen. Dae on the fly op 16 tot 32 speed met een gemiddelde van 27 geloof ik. Is alweer een tijdje terug dat ik em getest heb. In ieder geval snel genoeg.
De Asus 50x heb ik ook gehad, die ging iets langzamer en maakte flink veel meer herrie. Is anders ook een goede scromspeler.
Aangezien je geen scsi hebt raad ik je de plextor af (te duur).
Dus inderdaad die Asus of Afreey. Zorg wel dat je een afreey koopt met een firmware van boven de 11 (staat ergens op de doos of anders op de cdrom zelf). Lager dan 11 (wordt waarschijnlijk toch allang niet meer verkocht) haalt die dae snelheden niet.

Verwijderd

KOOP GEEN "Afreey 50x"!!!
Ik had er 1 jaar geleden een gekocht en ik ben nu al aan mijn 4e toe, ik krijg constant een nieuwe mee ! Vette kutdingen !!! Ik heb me ondertussen maar een Kenwood 72X aangeschaft, en die hangt in mijn 1e pc en die afrey in mijn 2e pc :) !!

Verwijderd

gooh dan ben je de eerste die ik hoor met problemen met afreey. naja dan heeft elk merk zijn slechte aangezien ik ook ontzettend veel problemen over die kenwood gezien heb (moeite met cdr's en 80 min cd's (niet zelf)), aopen (tikken en kraken (paar vrienden van me)) en philips (leesproblemen matige dae (me vader's oude cdrom)), mitsumi (allerlei problemen mee gehad (ikzelf)), sony 48x (slechte dae (ikzelf)), pioneer (traag met donkere cdr's en trage dae (ikzelf)). Cyberdrive (lust een boel cdr's niet of zodra er een krasje op zit dan ...(ikzelf)), Asus (meeste teringherrie en de 50x had een gelockte dae op 8x(ikzelf)), LG (slechte Dae (ikzelf)).
Welk merk ben ik vergeten.... ik heb al heel wat merken in m'n kast gehad en de afreey 50x is de eerste die aan mijn eisen voldoet en alles draait en snel ook en het blijft doen.
Ik heb niet voor al die cdromspelers betaald. Ik heb gewoon mijn eisen op het moment dat ik de winkel instap:
1. dae minimaal 14x (voor toekomst 12x writer)
2. moet een paar zeer donkere beschadigde cdr's kunnen afspelen die in ieder geval nog te lezen zijn uiteraard.
3. moet 80 min cd's kunnen lezen
4. moet verder geen kraakjes of tikjes hebben en laadje moet gewoon netjes vloeiend opengaan dus geen geschok of stoeken (dat gaat ten koste van de levensduur van het mechanisme)

De winkels vinden het niet al te leuk maar als je met die eisen komen en ze zeggen dat ze er een hebben die eraan voldoet krijgen ze 'm terug als ie het niet doet!

• wacko
Dan zet ik even de okidoki drives op een rijtje:

Afreey 50x -> goede ervaringen
Cyberdrive 52x -> goed volgens Hardware Info
Asus 50x -> goed, maar veel kabaal

Ik zou nu zelf kiezen voor de cyberdrive, ik ben alleen bang dat deze niet zo lang zal meegaan omdat het een beetje goedkoop merk is. Iemand nog ervaringen met de cyberdrive?

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-08 20:32
www.cdspeed2000.com

TOP 10 DAE

1 Kenwood TrueX 72x 48/72x
2 Kenwood TrueX 62x 45/62x
3 Plextor PX-40TS 17/40x
4 Teac CD-540E 17/40x
5 AOpen CD-952E 20/52x
6 Afreey CD-2056E 24/56x
7 Asus CD-S500 22/50x
8 Afreey CD-2050E 22/50x
9 Teac CD-532S 14/32x
10 Plextor PX-W1210S 14/32x RW SCSI

Verwijderd

Hoi mensen,
Ik heb zelf een ASUS 50x
Wat is DAE of wat het dan ook was ?
En ja ik ben nieuw hier.

Greetz ---> PUMA

• wacko
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>www.cdspeed2000.com
TOP 10 DAE

1 Kenwood TrueX 72x 48/72x
2 Kenwood TrueX 62x 45/62x
3 Plextor PX-40TS 17/40x
4 Teac CD-540E 17/40x
5 AOpen CD-952E 20/52x
6 Afreey CD-2056E 24/56x
7 Asus CD-S500 22/50x
8 Afreey CD-2050E 22/50x
9 Teac CD-532S 14/32x
10 Plextor PX-W1210S 14/32x RW SCSI[/quote]Nr. 2 en 3 zijn toch SCSI drives...?

Maar goed; iemand nog ervaringen met de CyberDrive?

• wacko
...iemand?
Pagina: 1