OK, ik ben hard toe aan een nieuwe cd-rom drive. Deze moet in een PIII 450 komen. Hiervoor gelden mijn volgende criticeria:
- Stabiel. Ik ben hiermee van plan op 8x On-The-Fly te gaan branden met een non-burnproof brander (LG 8x4x32 brander). Dus de drive moet gewoon heel stabiel zijn. Ik heb al wat cd'tjes vern**kt met m'n noname 40x cd-rom
en dat wil ik nu niet meer (nou ja... minder
) meemaken...
- Snel. iig snel genoeg om 8x OTF kopiëren bij te houden
voor de rest is snel naar de hd kopiëren erg handig. Zeg maar iets van 50x ofzo.
- Liefst ook een play/forward-knopje voor audio cd's op de drive.
- Degelijk. Veel intensief gebruik, moet nog minstens een paar jaar meegaan.
- Mag niet meer dan 150,- ofzo kosten.
- Liefst niet te veel kabaal
Het liefst een oem versie (is lekker goedkoper
), als er maar een IDE kabel, cd-audio snoertje en driver floppy bijzit.
Ik heb dus geen idee wat een goed merk is voor cd-roms en wat niet, alhoewel ik na de search gebruikt te hebben weet dat de AOpen drives niet zo best zijn....
Zelf zat ik te denken aan een Asus 50x, die is 120,- volgens de PriceWatch. Ik weet alleen niet of dit merk een beetje puik is.
* wacko bedankt iedereen alvast heel erg
- Stabiel. Ik ben hiermee van plan op 8x On-The-Fly te gaan branden met een non-burnproof brander (LG 8x4x32 brander). Dus de drive moet gewoon heel stabiel zijn. Ik heb al wat cd'tjes vern**kt met m'n noname 40x cd-rom
- Snel. iig snel genoeg om 8x OTF kopiëren bij te houden
- Liefst ook een play/forward-knopje voor audio cd's op de drive.
- Degelijk. Veel intensief gebruik, moet nog minstens een paar jaar meegaan.
- Mag niet meer dan 150,- ofzo kosten.
- Liefst niet te veel kabaal
Het liefst een oem versie (is lekker goedkoper
Ik heb dus geen idee wat een goed merk is voor cd-roms en wat niet, alhoewel ik na de search gebruikt te hebben weet dat de AOpen drives niet zo best zijn....
Zelf zat ik te denken aan een Asus 50x, die is 120,- volgens de PriceWatch. Ik weet alleen niet of dit merk een beetje puik is.
* wacko bedankt iedereen alvast heel erg