Toon posts:

[suse8.0] Vragen(Partities, opengl)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
First of all, tnx 4 reading.
Maar nu mijn problemen.

1) Ik wil ook graag een fat32 partitie op mijn schijf, alleen ben ik die bij de install vergeten. Nu slokt de Linux-native alles op.
A) kan ik er ooit nog een fat32 er tussen proppen(via suse partioner kan het niet)
B) Is er een tool voor windows om linux-natives intelezen?

2) Mijn opengl werkt niet (en ik wil zo graag Tux racer spelen)
Er zit een Matrox G400 in.

Nog steeds dank.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-05 14:03
kun je met die suse partitioner geen partities resizen? zo ja, doe dat en maak een fat32 partitie aan in de vrijgekomen ruimte (in windows of linux), partition magic 7 (of 8) kan ook met ext2 omgaan (ik ga er maar ff vanuit dat dat het default bestandssysteem is bij suse)
Volgens mij heeft matrox net als voor windows zelfgemaakte linux drivers dus het lijkt me t slimst die te downloaden

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Windows partities resize ja, Linux partities resizen, nee ... laatste lukt gewoon weg niet, dat had je voor dat je ging installeren moeten bedenken dat je dat wilde, dus als je een nu een fat32 partitie wilt zul je overnieuw moeten installeren, en drivers om onder windows linux-natives te lezen gaat niet lukken/werken... ;)

PS: Mocht je nog eventueel nog meer vragen hebben over SuSE, dan kun je me wel mailen, SuSE gebruik ik al sinds de eerste versie (8>

• The_Wounded
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-10-2021
Om openGL aan het werk te krijgen moetje ff een glx rpm van de suse site halen staat onder patches. Om een of andere reden zijn ze vergeten deze op de cd te zetten, als je deze geinstalleerd hebt moet je je videokaart opnieuw configureren met sax2.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-05 14:03
en drivers om onder windows linux-natives te lezen gaat niet lukken/werken...
das waar, maar ik heb zelf wel een keer een ext2 partitie gerezised (ik d8 met partition magic 7 oid)

En ga hier maar eens kijken voor officiele linux drivers voor je g400:

http://www.matrox.com/mga/support/drivers/latest/home.cfm

"For my friends, anything; for my enemies, the law."