MP3 over netwerk afspelen traaaag

Pagina: 1
Acties:

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb een HD kapot, dus moet al mijn MP3 tijdelijk over het netwerk afspelen. Ik gebruik Real ONE als afspeelproggel. Wanneer ik echter een nummer selecteer om te gaan afspelen duurt het best wel een tijdje voordat ie begint met spelen. Ook wanneer er een nummer afgelopen is duurt het een tijd voordat de volgende begint.

De OS is op beide systemen Win2k prof. Iemand enig idee wat er misschien verkeerd is?

PS. Ik vindt RealONE fijn, dus geen commentaar daarop :)

Verwijderd

probeer eens te pingen, en check of de kabel niet omringt word door magnetische dingen

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
gewoon winamp gebruiken.. :)

• stok
  • Niet online
Vervelend mannetje
Lees die fucking 1e post eens goed door |:(

Ping is gewoon <10 ms

[ Voor 0% gewijzigd door stok op 24-09-2002 15:22 . Reden: ping added ]

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
SG >> NT (op hoop van zegen ;) )

• stok
  • Niet online
SG, oeps :)
Had eik in SA willen posten :)

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
klinkt alsof die eerst het hele mp3'tje download voor afspelen
het downloaden duurt zowiezo een tijdje, dat kan de pauze tussen de nummers zijn. mp3 en streaming in real ONE werkt niet goed... moet je .rm formaat ofzo hebben, doet ie et een stuk beter.

ff ingaan op dat van winamp, dat gaat alleen maar goed omdat je een achterlijk korte receiving buffer standaard hebt in winamp ;) is dus veel gevoeliger voor schommelingen in verbinding.

realONE werkt met grotere buffers, en is dus zekerder van constant spelen

• stok
  • Niet online
Fludizz schreef op 24 september 2002 @ 15:28:
klinkt alsof die eerst het hele mp3'tje download voor afspelen
het downloaden duurt zowiezo een tijdje, dat kan de pauze tussen de nummers zijn. mp3 en streaming in real ONE werkt niet goed... moet je .rm formaat ofzo hebben, doet ie et een stuk beter.

ff ingaan op dat van winamp, dat gaat alleen maar goed omdat je een achterlijk korte receiving buffer standaard hebt in winamp ;) is dus veel gevoeliger voor schommelingen in verbinding.

realONE werkt met grotere buffers, en is dus zekerder van constant spelen
Tis over een 100Mbit netwerk. Downloadsnelheid tussen beide PC`s is 5,5 MB/s
Ik moet meestal rond de 10 secs. w88. Ik heb geen nummers van 55MB :)
In RealOne kun je instellen hoeveel ie buffered. Dat heb ik op 5 secs. staan.

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
hm... dan is realONE gewoon lang bezig met het zoekn van de nummers ofzow... 'k zou et anders niet weten

offtopic:
(ikzelf ben tegen op Real software omdat et te onstabiel is, dus laat ik daar maar niet over beginnen)

• stok
  • Niet online
Hmmmmzzzzz.
Dan zit het dus ergens in de netwerk instellingen ofzo...

Iemand daar een suggestie over?

RealOne draait heerlijk hier...dagen soms (ja, soms doe ik men PC uit :P )

Verwijderd

Ik heb laatst iets gepost m.b.t. de backward problemen die er zijn geweest met win2k. Hierdoor gaat iig het browsen via netwerkomgeving e.d. traag. Heel misschien is dat hier ookhet geval. Je moet dan een key verwijderen uit het register. Welke dat was kan ik hier vandaan helaas niet opzoeken. Staat wel in een pas eerder geposte reply hier in NT.

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 20:13
Hmm en kan het niet zijn dat de hd's van de pc waarvandaan de mp3z komen uit slaapstand moet komen?
(Ik speel al m'n mp3z via de server, en bij de eerste mp3 duurt het altijd een 5tal seconden tegen dat hij begint af te spelen hierdoor)

• stok
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 19:15:
Ik heb laatst iets gepost m.b.t. de backward problemen die er zijn geweest met win2k. Hierdoor gaat iig het browsen via netwerkomgeving e.d. traag. Heel misschien is dat hier ookhet geval. Je moet dan een key verwijderen uit het register. Welke dat was kan ik hier vandaan helaas niet opzoeken. Staat wel in een pas eerder geposte reply hier in NT.
Dat zou idd wel es kunnen. Wanneer ik naar de betreffende schijf browse met Explorer duurt het ook een tijdje voordat ik op plaats van bestemming aangekomen ben. Zal er morgen eens naar kijken. Tnx!

Verder, de HD die doet niet aan slaapstand :)

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:29
stokkie schreef op 24 september 2002 @ 15:45:
RealOne draait heerlijk hier...dagen soms (ja, soms doe ik men PC uit :P )
blijkbaar draait het niet heerlijk :P
Pagina: 1