Toon posts:

PC boot niet meer zodra IBM Hd in PC zit...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had dus een boot-virus genaamd NYB.A en die zorgde ervoor dat zodra ik een 2e Hd in me computer deed, hij windows niet meer booten. Na tijde stond et virus op al me 3Hd's. Nu heb ik het virus van me 2e en 3e hd kunne removen maar toen ik dat deed bij me 1e hd en opnieuw opstarten hing die bij het booten na een tijdje.

Zo is de situatie dus nog steeds... Als ik probeer te booten vanaf flop heb ik hetzelfde als dat windows boot, namelijk hij begint met booten en dan blijft er een underscore knipperen.

Zodra me 1e hd eruit is werkt alles gewoon virusvrij. Dus dat virus heeft me1e hd gewoon verkloot. Heeft iemand nog een id om me hd te helpen. Hij is dus niet kapot maar bij booten blijft die gewoon oneidig lang hangen. En dus ik kan em ook niet formateren...

Iemand id'en?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Had je deze procedure gevolgd bij het verwijderen? http://securityresponse.s...center/venc/data/nyb.html

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Ook al geprobeerd om een nieuwe bootsector te schrijven? En heb je al wat ibm-utilities geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan het niet proberen. Het probleem is dat ik totaal niet kan booten. Niet van C:\ niet van Cd-Rom niet van Floppy. Bij alle 3 boot die een stukje, maar houd op een gegeven moment op en blijft gewoon et beeld staan (blijft wel underscore knipperen)...

Dus hoe zou ik het dan op kunne lossen? Die Hd is zeker weten niet dood want voordat ik die schijf virus vrij ging maken deed die et nog perfect en hij boot nu ook nog voor een deel dus...

PLz hlp me

(wrom eerst slotje en nu weer nie :? )

edit: eve voor duidelijkheid, nadat ik het virus van me 1e hd had weggehaald en opnieuw opstarten deed die dus niet meer... Zodra IBM Hd eruit is doet alles het goed en virusvrij...

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Is je opstartdisk wel ok? (Is hij altijd write protected geweest?) En de jumpers op de HD en de kabels al gechecked?

Floppy als first boot device en de anderen op disabled. Zet in de bios ook de "boot other device" optie uit zodat er echt alleen maar van flop geboot wordt.

Mocht je ooit op kunnen starten, gebruik dan het tooltje van IBM (wipe geloof ik) dat het eerste deel van je HD volschrijft met nullen, dan weet je zeker dat ie leeg is.

Verwijderd

Topicstarter
BounceMeister schreef op 24 september 2002 @ 21:42:
Is je opstartdisk wel ok? (Is hij altijd write protected geweest?) En de jumpers op de HD en de kabels al gechecked?

Floppy als first boot device en de anderen op disabled. Zet in de bios ook de "boot other device" optie uit zodat er echt alleen maar van flop geboot wordt.

Mocht je ooit op kunnen starten, gebruik dan het tooltje van IBM (wipe geloof ik) dat het eerste deel van je HD volschrijft met nullen, dan weet je zeker dat ie leeg is.
Heb voor zekerheid nieuwe opstartdisk gepakt en write protected gezet. Jumpers op Hd gechecked en kabels zijn ok. Floppy heb ik als first boot device en "boot other device's" uitzetten helpt niet.

Ik denk dat de enige oplossing een pci ide controller is... Die word niet gelijk geboot...

Maarjah ik ken natuurlijk weer niemand die zo'n ding hep :/

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-03 11:33

Scighera

swim-bike-run

gewoon rma sturen naar IBM, krijg je zonder probleem een nieuwe thuis gestuurd

www.triathlete.nl

Verwijderd

Topicstarter
Scighera schreef op 25 september 2002 @ 12:56:
gewoon rma sturen naar IBM, krijg je zonder probleem een nieuwe thuis gestuurd
Mja maar ik ben bang dat als die dalijk daar is, en ze em daar onder de test bank legge, dat die gewoon doet fzo :S

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die nog oplossing weet :|
Pagina: 1