Toon posts:

Aaarrrrrrrrgggggggg. Ik word gek!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen wordt ik hier compleet gestoord achter mijn computer. Sinds inmiddels al 2 weken een GeForce2MX. Heel leuk, maar in alle games die OpenGL gebruiken, crasht mijn computer. Op D3D is alles heel traag...

Nou is mijn vraag zijn er hier meer mensen die daar last van hebben op hun ASUS P5A(-B) moederbord. Of problemen hebben met GF2MX en AMD-K6-2 samen???

Dit is gewoon zwaar klote, en het verpest mijn (toch al niet goede) humeur...

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
Het lijkt mij een probleem met je cpu... voor zover ik weet is een k6-2 niet echt de ideale cpu voor spelletjes om nog maar niet te spreken over drivers optimalisatie...

Misschien is het verstandig om in je nvidia settings de optie "generic cpu" aan te zetten

Verwijderd

Topicstarter
Heel leuk dat "generic CPU" aanzetten maar waar dacht je dat te doen??? Ik draai op dit moment v6.35 van de Detonator3 drivers. Maar kan het niet bepaald vinden :(

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
Rechterklik op bureaublad > Instellingen > Geavanceerde Instellingen > Naam van je Videokaart (nVidia Geforce 2 mx vermoedelijk) > Additional properties > OpenGL > Disable enhanched (volgens mij spel je dat anders.. :) ) cpu instructions set aanvinken

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

heeft dat mobo niet zo'n fijne ali chipset
en zaten daar niet agp problemen in?
probeer eens een vers bios te flashen
en de laatste p5a drivers. Kan niet echt veel meer zeggen sorry

Oh ja joh!!!

Verwijderd

Topicstarter
Vertel mij wat, dat die lelijke ALI klote is dat wist ik al!
Die BIOS die heb ik van de week al geflasht, maar dat helpt ook niet. Was trouwens al van ergens begin dit jaar:(.

Komt er gewoon op neer dat het zwaar klote is die ASUS P5A-B met z'n K6...

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

Mwoa, het is misschien zwaar klote in combinatie met een GeForce 2 MX. Met een Voodoo3 zou je totaal geen problemen moeten hebben. Die hebben namelijk geen echte AGP-implementatie, en zijn daardoor zeer geschikt voor SS7 systemen.

mARCO

sigloos

Verwijderd

Topicstarter
Ja duh!!! Dat weet ik ook dat K6 en GF geen goeie combinatie is. Maar ik heb een ontiegelijke hekel aan 3DFX, ik vind het gewoon een klotebedrijf, dus ik wil hun kaarten ook niet.

Verder ga ik denk ik toch een DURON halen, dan moet hij toch wel willen hoop ik...

Verwijderd

Ik heb tijdenlang met een P5A/K6-3 en Geforce DDR gewerkt en dat ging altijd perfect. Ik snap niet waarom iedereen loopt te kankeren op ali en de k6

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

"Ja duh!!! Dat weet ik ook dat K6 en GF geen goeie combinatie is. Maar ik heb een ontiegelijke hekel aan 3DFX, ik vind het gewoon een klotebedrijf, dus ik wil hun kaarten ook niet."

Ja idd dit is natuurlijk beter dan een 3dfxkaart erin ;)

Oh ja joh!!!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

hier draaien nog een Aopen AX59pro(Via mvp3 chipset) en een Gigabyte GA-5X rev 5.2 (Ali Aladin V chipset) de laatste heeft zich al bewezen als een betere overclocker en is stabieler dan de Aopen.
Mijn simpele AMD K6-2 400 draait nu nog op 472(4,5x105) op de Gigabyte ik kan stabiel wekren op 500 en 550 als er een betere koeler op komt. Dat is me met m'n aopen niet gelukt die bleef steken op 450;-((
6x100 zal niet gaan denk ik bios start dan wel maar verder komt'ie nog niet
Kortom geef mij voorlopig maar Ali chips;-))

BTW: video, een Ati rage 32mb

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• mark_vs
  • Laatst online: 00:10
Hee, heb je wel de ALI AGP1.68 driver (o.i.d.) die in de zipfile van Det6.35 zit geinstalleerd?
Wat voor een videokaart had je hiervoor en heb je de drivers daarvan volledig uit je systeem verwijderd?

• arnold24
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21
wat maakt het uit joh voor jouw?

jij zegt toch wel

"in case you didn't know.. I love computers"

Verwijderd

Goed idee om over te gaan op een duron, met mobo met via kt133. ben je van alle ellende af. nog beter, ff doorsparen voor een thunderbird, daarvan kom je bijna in extase.

LOVE AMD THUNDERBIRD!

AMD 1GHZ, 256ram, 30,6GB 7200, A-Open AK33 All the way!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 21:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Had ooit een P233MMX@166MHz:((mobo kon niet harder) en een Diamond Voodoo Banshee pci. Wat een baggerkaart, dacht ik: fout renderen, vastlopen, noem maar op. Toen kwam de BE6+P3-450, geen geld voor videokaart. Zolang de Banshee in die mobo gegooid en... nix fout renderen, niet vastlopen! Blijkbaar was mn oude proc/mobo niet bestand tegen het geweld van die banshee...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• rkrythe
  • Laatst online: 08-08 16:19
Ik heb ook Geforce2 MX met een P3700@868. Bij mij doen sommige spellen het ook niet goed. Veel flikkeringen door het beeld en veel grote vlakken met felle kleuren en soms hapert het een beetje. Heb je trouwens een Hercules? Je kan het beste maar op betere drivers wachten. Die Detonator3 is nu bij versie 6.31 je kan het beste 6.27 nemen. Die andere zijn nog Beta drivers

Flickr

Pagina: 1