Procase CP2677 gelijk op 12 volt

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10loser10
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 10:15
Heya ik ben bezig om een computer in de auto aan het bouwen, en nu kom in net zoals velen die het al geprobeerd hebben met het probleem van de voeding.
Ik kan er nartuurlijk een omvormer tussen zetten maar vindt ik stom (van 2 volt naar 220 weer terug naar 12 volt), of zelf een voeding maken (begin ik niet aan, ben op dat gebied niet zo'n ster).

Maar nu kwam ik de Procase CP2677CIE Mini-ITX Case tegen, hier zit een externe adaptor bij die dus 220 naar 12 volt omzet. Maar dit zou dus betekenen dat de voeding die in de kast zelf zit standaart op 12 volt draait. En dat ik die dus gelijk op de 12 volt van de auto kan kan sluiten....

Klopt mijn denken of gaat dit niet werken ????? En moet ik er nog iets van een condensator tussen zetten om de 12 volt mooi cnstant te houden of hoeft dat niet....

Oja er komt dus een via epia bord in.

Ik hoor het wel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

foto van de voeding??? en meer specs...

kan je nl. zien of ie al gestabiliseerd is...

Electronics development

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 11:06

w00Dy

Make soap, not war

220v naar 12v gestabiliseerd dan gaat die moeilijk met de pieken en dalen van een autobatterij omkunnen. 2200µF wil wel eens helpen :Y)
mijn voeding:
[EL]Zelfbouw 12V input voeding is af - uber brakke [PICS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 12:24
Dit oinderwerp is al vaker langs geweest gebruik de search!! En nee je kunt hem niet zomaar op je accu aansluiten. De accu in een auto varieert teveel om daar een pc op aan te sluiten (tussen de 8 en 16 V).

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-10 18:47

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Als je de Procase voeding gebruikt moet er er alleen even een 12 volts gelijkrichtertje tussen zetten omdat de accu spanning varieert. Maar dit steld niet zoveel voor. Ik denk niet dat er al zo'n gelijkrichter opzit omdat een adapter standaard al een heel net signaal af geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steef1983 schreef op 24 september 2002 @ 16:42:
Dit oinderwerp is al vaker langs geweest gebruik de search!! En nee je kunt hem niet zomaar op je accu aansluiten. De accu in een auto varieert teveel om daar een pc op aan te sluiten (tussen de 8 en 16 V).
In de search staat niet echt veel ofzo... Ik ben hier ook wel benieuwd naar aangezien er in mijn autootje ook een procase moet komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweak-Freak schreef op 24 september 2002 @ 18:16:
Als je de Procase voeding gebruikt moet er er alleen even een 12 volts gelijkrichtertje tussen zetten omdat de accu spanning varieert. Maar dit steld niet zoveel voor. Ik denk niet dat er al zo'n gelijkrichter opzit omdat een adapter standaard al een heel net signaal af geeft.
Heb je misschien een link oid van zo'n gelijkrichter? Wat moet ik me erbij voorstellen? Een klein dingetje wat ertussen gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-09 13:03

AcouSE

Swedish Chef

Over het gebruik van 12V in de auto: [rml][ voeding] VIA EDEN in auto? / cubid 2677[/rml]

Beter zoeken! Tag [EL] gebruiken, etc.

Op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.