Toon posts:

Gebruikersaccounts op Novell Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is als volgt. Wij zoeken voor Novell NetWare een oplossing om op de server alle gebruikers neer de drukken, zodat iedereen achter elke pc kan gaan zitten en inloggen.

Nu heb ik al het 1 en ander opgezocht. En advies gevraagd aan mensen. Maar ik d8 laat me tweakers us proberen want daar weten ze vast meer.

Software:

Novell NetWare 3.12 op de server.
Windows 2000 & NT op de workstations.

Gevonden software voor deze oplossing:

ZENworks, ook van novell, maar ik wordt nie echt duidelijk van de aanschaf van andere software die daar bij nodig is.

BVD

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:34

Arno

PF5A

Neer te drukken :?

En Netware 3.12 is al zeker een jaar ofzo niet meer ondersteund door Novell, ik zou upgraden naar 3.2 (gratis afaik).

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Inderdaad... wat bedoel je in godsnaam met neer te drukken :?

Wil je dat iedere user zijn eigen desktopje krijgt ongeacht op welke PC hij zit ofzo?
Dat is gewoon een roaming profile... :)

3.12 is niet eens millenniumproof geloof ik... ;)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-04 20:13

Jaymz

Keep on moving !

Probeer es aan een 'evaluation CD' van Netware 4.1x (of hoger) te komen en download de Zen-Works starterpack kit.

Mik dat bijelkaar op een testsysteem (server +paar clients) en ga ermee klooien, daar heb je veel meer aan dan een paar replies op een forum ;)

Verwijderd

Als je ZenWorks wilt gaan gebruiken, zul je iig Netware 5 aan moeten schaffen, zonder NDS heb je niet zo heel veel aan Zen

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

NW3.12 is out off the box niet Y2K proof nee, daar zul je een aantal patches voor moeten installen (of de upgrade naar NW3.2 kopen wat dezelfde patches + install shield + handjevol tools is).

De rest van je verhaal kan ik, net als de rest hier, geen touw aan vast knopen.
Gelieve dit nog eens extra uit te leggen dus ...

Tijd voor een nieuwe sig..

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-04 08:48
Als je iets met je profielen wilt gaan doen heb je ook ZEN 3 nodig om GPO's te maken voor je w2k werkstations anders kun je bijna geen policies maken die effect hebben. Ik weet zo niet wat de minimale systeem specs zijn voor ZEN 3 maar je hebt wel een NDS nodig dus aan NW3.x heb je niks. En ik wou het niet zeggen maar NEER TE DRUKKEN :?

• baggah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-04 16:02
Met netware 3.x zal het niet lukken. Maar met Netware 4/5/6 met zenworks (2/3) kan je gebruikers laten aanmaken op de workstations (2000/NT) of gewoon een default account laten gebruiken.
Of bedoel je op de netware server gebruikers aanmaken ... onder 3 zou ik het niet weten maar met 5/6 kan je kijken naar uimport en / of bulkload.

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-04 16:31
ZENWorks heeft NDS nodig. NDS heeft minimaal Netware 4.x nodig. Als je dus iets van ZEN wilt gaan gebruiken, dan zou ik zeggen:
- Download Netware 6 met SP2 er gelijk in van de Novell Support Site als ISO
- Download ZENWorks evaluatie

Of neem contact op met Novell in Capelle a/d IJssel, die helpen je vast wel aan een setje evaluatieCD's

Verwijderd

Topicstarter
Het is de bedoeling dat: Al onze gebruikers (60 a 70) straks op alle pc's kunnen inloggen in dit gebouw.
Dus daarom wilden wij graag alle gebruikers op de novell server neerzetten, zodat alle mensen op elke pc kunnen inloggen. Upgraden willen we eigenlijk niet omdat we nu alles stabiel hebben draaien.

Verdere suggesties van harte welkom

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kun je nu ook eens normaal uitleggen wat je precies wilt :? :?

• Wat is jullie huidige situatie nu
  • Wat is de gewenste situatie
  • Wat is het budget
  • Wat is je tijsbestek
  • Wat is je kennis

Gelieve dit soort info duidelijk aan te geven. De P van Professional slaat namelijk ook op de inhoud van je topics ...
  • Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Ik denk dat je vroeg of laat toch eens moet upgraden. Ook al draait je systeem stabiel O-)

En jah met Novell neem netware 5 of 6 met zen works

En zoals al gezegd werd probeer es een evaluatie versie _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
    okay sorry. Bij deze dan.

Situatie nu:
    Op elke pc worden gebruikers aangemaakt die daar standaard achter zitten. Je kan als ware zeggen. Dat het hun pc is. Maar als er dan us een keer een pc uitvalt, willen ze graag verder op een andere pc. Dus dan moeten wij weer op die andere pc de gebruiker aanmaken.
    En het komt ook voor dat mensen achter meerdere pcs werken.

Gewenste situatie:
    Dat alle gebruikersaccounts op de server staan. En dan wel te verstaan de novell netware server.
    Ons doel daarmee is dat alle gebruikers op elke pc kunnen inloggen als dat nodig is.

Budget:
    Niet echt belangrijk. Zolang alles maar goed werkt zonder dat we er extra problemen van krijgen.

Tijdsbestek:
    Mag een paar weken zijn. Daar bedoel ik mee. Een paar dagen voor het testen en daarna volledig over de hele werkplek installeren.

Kennis:
    Redelijke ervaring met Novell en Windows NT/2000

Ik hoop dat het bij deze een beetje duidelijker is geworden. En nogmaals mijn excuses voor het niet professioneel zijn.

Verwijderd

Topicstarter
    Ik denk ook dat het upgraden wordt. Maar ik wil eerst graag alle mogelijkheden een beetje hebben. En de kosten en tijd een beetje berekene. Vind onze financieel directeur ook wel leuk denk ik ;) .

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dus de huidige situatie is gewoon een workgroup achtig iets ?
    Als ik het goed begrijp draait er nu dus ook wel een Netware server, echter zo goed als geen users daarop gedefinieerd ?

Dan snap ik niet echt wat het probleem is, je zult moeten beginnen om alle users te definieren in je bindery.

Echter dien je er dus idd rekening mee te houden dat NW3.12 EOL is, en dus geen ondersteuning en patches meer voor te krijgen zijn.
    Misschien dat je via een reseller nog aan NW3.20 kunt komen.
    Echter voor de continuering van je huidige omgeving zou ik sterk aanbevel om te upgraden naar NW5 of NW6 (en daarna alle users aanmaken in je NDS).

Vervolgens dien je op alle werkstation de NW client te installeren (desnoods de NW client van MS, maar dan mis je een hoop functionaliteiten).
    Wat denk je te gaan doen met ZEN ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Win2000 als client en Nw3.12 als server is een scheve verhouding....

Minstens NetWare4.x (4.2 zou ik dan doen; of gelijk nw5.1 of 6). Dan kan ZenWorks (versie1 is gratis; wil je meer ga dan voor versie3.2) je probleem perfect oplossen.

Minimaal naar nw4.2 upgraden en het gratis zen-starterpack. Liefst upgraden naar nw5.1/6 en zen3.2, maar dan zullen daar vast meerkosten voor komen vwb externe kennis. Die eerste installatie is best goed zelf te doen. Die tweede gaat een heel stuk verder.

Verwijderd

Topicstarter
    Op de novell server staan wel users, maar das eigenlijk alleen bedoelt voor hun directory op de server en het inloggen op de server.

/edit: we hebben trouwens 3.12 geupgrade naar 3.2 was ik ff vergete excuses daarvoor.

En over zen.

ZEN werd ons aanbevolen door iemand van onze helpdesk van Novell.
    Die vertelde ook dat er een soort client van ZENworks is verwerkt in de Netware client.
    Weet iemand daar de functie ook van, want ik kon er nie bepaalt duidelijk uitworden.

Verwijderd

Je moet dan nog steeds novell 4.2, 5.1 of 6 hebben om met zenworks te werken.

Dus eerst upgraden, dan zenworks starter pack, en als je meer wilt zenworks 3.2 of wacht nog even op zenworks 4 (ook xp ondersteuning)

Spike

Verwijderd

Topicstarter
    Dank je Spike. Ik denk dat we wel moeten upgraden. Maar ik wil graag alle opties een beetje weten, want ik wil nie zo maar iets gaan doen.
    Pagina: 1