[98&w2k] traagheid bij uitval server verschillend?

Pagina: 1
Acties:

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Topicstarter
Heb hier thuis een klein netwerkje . NT4 sever met 5 clients. Internet gaat via een smoothwall pc die overal als gateway staat ingesteld. Die server is dus niet van belang voor internet.

wat me verbaast is dat als ik die server plat gooi en dan wil internetten via een 98 client dit als dikke... gaat. Alles gaat dan sowieso langzamer op di epc.

Hetzelfde is echter niet van toepassing op een w2k client. Daar maakt het geen moer uit....

iemand ene idee waar dit door komt?

Mappings ed zijn exact gelijk

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Heb je WINS adressen of andere gekke dingen uitgedeeld vanuit je smoothwall die verwijzen naar je NT4 server?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Topicstarter
nope, alles heeft vast ip adres, zowel wins als dns is actief. Ik wetehet, het een maakt het ander eigelijk overbodig, maar goed het zij zo...

maffe is alleen dat die instellingen dus bij alle clients identiek zijn... Waarom heeft die 98 er dan zoveel last van ? Het is namelijk dat ik niet eens HOEF in te loggen op die nt4 server. als ik bij het inloggen cancel en de server is in de lucht gaat het prima. is de server down dan kan ik koffie gaan zetten...

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....