http://specs.tweak.to/2902
ff het systeem erbij
AMD athlon xp 2000+
Asus A7V266-E mainbord, bios 1010, via 4in1 442v drivers
Asus V7100 pro 64mb GForce2 mx400 graphic card, NVidia detonator 3.0.8.2 drivers
SoundBlaster Live! 5.1, diver 5.1.2603.0
SMC EZ Card 10/100 Fast ethernet, driver 2.12.507.2001
Maxtor 6L060J3 HD (IDE)
Adaptec AHA-2940UW PCI SCSI-controller, driver 5.1.2600.0
Toshiba DVD-ROM SD-M1612
Yamaha CRW2100S SCSI CDRom device
Windows XP Pro (nl)
AMD athlon xp 2000+
Asus A7V266-E mainbord, bios 1010, via 4in1 442v drivers
Asus V7100 pro 64mb GForce2 mx400 graphic card, NVidia detonator 3.0.8.2 drivers
SoundBlaster Live! 5.1, diver 5.1.2603.0
SMC EZ Card 10/100 Fast ethernet, driver 2.12.507.2001
Maxtor 6L060J3 HD (IDE)
Adaptec AHA-2940UW PCI SCSI-controller, driver 5.1.2600.0
Toshiba DVD-ROM SD-M1612
Yamaha CRW2100S SCSI CDRom device
Windows XP Pro (nl)
Zit er een koeler op je mx? Kan zijn dat die z'n hitte niet kwijt kan in je waarschijnlijk vrij hete kast
Wat voor koelers hangen er in je kast en hoeveel? Hoe is je airflow?
sjeng1978: het is niet de bedoeling dat je hier direct na elkaar post.. Verder is je openingspost ook niet echt bepaald informatief: wat zijn de temperaturen van jouw processor en kast? En als Tweaker zijnde: wat heb je allemaal al uitgeprobeerd en uitgesloten? (kast even openmaken voor airflow, even aan koeler voelen, etc..). Check de FAQ Forumgedrag 
Ontopic: welke voeding heb je? Doet dat zich alleen voor als je je systeem stresst (zoals tijdens het spelen, ja). Check ook eens de troubleshooter onderaan op Technische PMG FAQ
Ontopic: welke voeding heb je? Doet dat zich alleen voor als je je systeem stresst (zoals tijdens het spelen, ja). Check ook eens de troubleshooter onderaan op Technische PMG FAQ
Verwijderd
Ik gok op de cooler van je proc. zijn helaas niet al te beste coolers die amd meelevert. Dus ik zou als ik jou was een wat zwaardere cooler kopen. En die AMD cooler als versiering voor je bureau gebruiken.
Verwijderd
Gokje die GF2pro ... bij een vriend van mij die ook dacht een hitte probleem te hebben met z'n 1800+ kon ik mijn hand haast niet boven de gf2pro kaart houden. (Achterkant dus) die straalt zo veel hitte das niet normaal. Probeer eens een slotcooler onder die kaart te hangen om heel veel hitte van die gf2 weg te krijgen.
Verwijderd
Waarschijnlijk videokaart.
Laat je cpu eens een half uur stressed lopen met een progje waarbij de videokaart niet intensief word gebruikt, zo kun je de cpu uitsluiten.
Laat je cpu eens een half uur stressed lopen met een progje waarbij de videokaart niet intensief word gebruikt, zo kun je de cpu uitsluiten.
Verwijderd
Denk ook dat t aan de videokaart ligt, als ik de mijne wil overklokken dan wordt ie ook te heet omdat de koeler op de videokaart niet sterk genoeg is en crasht mijn computer ook.
Verwijderd
Dit een paar uurtjes laten draaien en kijken of alles dan nog loopt. Als dat het geval is kun je de processor iig uitsluiten...:)
In dat geval kun je ook gewoon een CPU-stress-programmaatje gebruiken. Die zijn vaak intensiever dan een koetjeVerwijderd schreef op 24 september 2002 @ 17:34:
Dit een paar uurtjes laten draaien en kijken of alles dan nog loopt. Als dat het geval is kun je de processor iig uitsluiten...:)
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
waarom zou het de vid kaart zijn??? het is gewoon een gef 2 MX400 en als ik de foto op de asus site mag geloven MET actieve koeling...
ook is ie niet overgeklokt (staat er althans niet bij...)
ook is ie niet overgeklokt (staat er althans niet bij...)
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Allereerst wil ik iedereen alvast bedanken voor de positieve reacties. Ik heb 2 weken lang me suf zitten zoeken naar het probleem sinds dat nwn vanaf de 1.23 patch plots crasht en ik d8 in eerste instantie aan alles behalve een hardwareprobleem. (voor alle duidelijkheid voor mensen die meteen de regels erbij nemen: dit is geen groeten)
Ik heb de airflow waar johnnyv.nl me attent op maakte meteen verbeterd en twee nieuwe, betere fans geinstalleerd waarvaan die voorin de kast naar binnen blaast met 2700 toeren en die achter naar buiten blaast met 2600 toeren (beide 80mm)
Eerst zat er een enkele fan aan de achterkant
De cpu koeler is van het merk Cooler Master. Helaas kon ik geen type nummer vinden, maar het lijkt mij een CP5 6J11C te zijn. Hij draait op 5625 toeren
Op de chipset zit zo'n standaard dingetje (ARX CPU cooler)
De voeding is van high power
ATX 12V met PFC (whatever that might be)
model: HPC-300-202
300 Watt
De voltages zijn:
VCore: 1.74V
+3.3V: 3.29V
+5V : 4.86V
+12V : 12.46V
Nu ik die nieuwe fans heb schijnt de kast zonder problemen dicht te kunnen. Ik heb echter getracht een consistent temperatuursadvies voor de cpu te vinden, maar daar kan 20 graden inzitten
De cpu heb ik tot 61 graden kunnen pesten en de grafische kaart 53-56 graden.
Deze laatste heeft standaard een koelertje van asus erop zitten. Hij wordt dus met koeler geleverd.
Als iemand me zou kunnen zeggen of ik nog problemen met die cpu temperatuur zou kunnen verwachten dan zou ik dat waarderen. Andere tips uiteraard ook. Overigens hebben heel veel mensen die dat probleem met NWN hadden een amd met een nvidia grafische kaart
Iemand suggereerde dat de chipset te warm zou worden... is dat realistisch?
Ik heb de airflow waar johnnyv.nl me attent op maakte meteen verbeterd en twee nieuwe, betere fans geinstalleerd waarvaan die voorin de kast naar binnen blaast met 2700 toeren en die achter naar buiten blaast met 2600 toeren (beide 80mm)
Eerst zat er een enkele fan aan de achterkant
De cpu koeler is van het merk Cooler Master. Helaas kon ik geen type nummer vinden, maar het lijkt mij een CP5 6J11C te zijn. Hij draait op 5625 toeren
Op de chipset zit zo'n standaard dingetje (ARX CPU cooler)
De voeding is van high power
ATX 12V met PFC (whatever that might be)
model: HPC-300-202
300 Watt
De voltages zijn:
VCore: 1.74V
+3.3V: 3.29V
+5V : 4.86V
+12V : 12.46V
Nu ik die nieuwe fans heb schijnt de kast zonder problemen dicht te kunnen. Ik heb echter getracht een consistent temperatuursadvies voor de cpu te vinden, maar daar kan 20 graden inzitten
De cpu heb ik tot 61 graden kunnen pesten en de grafische kaart 53-56 graden.
Deze laatste heeft standaard een koelertje van asus erop zitten. Hij wordt dus met koeler geleverd.
Als iemand me zou kunnen zeggen of ik nog problemen met die cpu temperatuur zou kunnen verwachten dan zou ik dat waarderen. Andere tips uiteraard ook. Overigens hebben heel veel mensen die dat probleem met NWN hadden een amd met een nvidia grafische kaart
Iemand suggereerde dat de chipset te warm zou worden... is dat realistisch?
Pagina: 1