Cordless TrackMan Optical

Pagina: 1
Acties:

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-05 08:53
Ik zat een beetje rond te kijken en ik denk dat ik over wil stappen op een trackball, omdat dit meer ontspannen is voor de hand :)

Nu zag ik het nieuwe model van Logitech, de Cordless TrackMan Optical.

Maar nu zat ik met wat vragen. BTW dit is het beestje:

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/220.gif

De vragen waar ik me zat zijn:

- Waar zit de linken en de rechter "muis" knop? Ik zie alleen plastic om de bal en volgens mij zijn de knoppen bij de duim alleen de extra toetsen en niet de standaard links/rechts muis toesten.

- Weet iemand een winkel die hem op voorraad heeft.

Ik denk dat ik hem eerst maar even ga testen (iedergeval effe vasthouden), want heb nog geen ervaring met een trackball.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

• damouzer
Misschien ook nog wel een belangrijke vraag:

- Kan ik met een trackball evengoed tekenen en bewerkingen uitvoeren als met een normale optische muis?

- Kun je er ook spellen mee spelen (niet echt belangrijk/noodzakelijk)

Verwijderd

Krijg je dan minder snel RSI ofzo? Mij lijkt het nix zo'n balletje, maar ik speel er ook spellen mee en dan heb je volgens mij geen moer aan zo'n muis!

• damouzer
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 14:54:
Krijg je dan minder snel RSI ofzo? Mij lijkt het nix zo'n balletje, maar ik speel er ook spellen mee en dan heb je volgens mij geen moer aan zo'n muis!
Het schijnt dat je hand dan meer ontspannen is en je dan minder gauw last krijgt van je hand.

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2025
Ik heb er zo 1
- rechtermuisknop is het zwarte vlakje rechts rond de bal
- linkermuisknop: helemaal links, lange grijze
- de rest, nog 5 knoppen is zelf instelbaar.
Je moet hem voortbewegen door de vingers en dus niet via de duim, dit vindt de ene makkelijker als de andere, de trackman ligt zeer goed in de hand.
Hij kan zonder problemen voor spelletjes gebruikt worden en er zit een handige sleepvergrendeling op (dan raak je je "lading" niet meer kwijt).

Je moet ervoor zijn, en het vergt enige oefening voor je er echt vlot mee kunt werken als je plots van een muis op een trackman overschakelt.
Het draadloze is een beetje overbodig, maar daar was ik blij mee omdat m'n bak nogal ver van m'n scherm staat en meestal de kabel te kort is.

Lees anders deze review eens http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=306

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

ik zit er ook over na te denken om zo 1 aan te schaffen. en wat dat RSI betreft.....het wordt aangeraden om je muis en trackball f te wisselen....dit is het beste in de strijd tegen RSI. dat was ik dan ook van plan; je kan namelijk gewoon meerdere muizen aansluiten op 1 computer, dus dan kan je bijvoorbeeld je trackball gebruiken voor windows/apps./internet enzo en je muis voor spelletjes. of gewoon afwisselen wanneer je er zin in hebt.

• Gizmoke
Bij mij zit de Mouseman optical en de Cordless trackman optical beiden aangesloten. De enen op USB en de andere op ps2.
En ik wissel dus regelmatig af.

• Flarrestein
  • Laatst online: 18-05 08:44

Flarrestein

Superworm Jim

Ik heb de trackman FX, is erg lekker. Ontspannen en voor tekenen / bewerken prima.....na een beetje oefenen dan.

HIER !!! PAK AAN

• damouzer
Gizmoke schreef op 24 september 2002 @ 18:44:
Ik heb er zo 1
- rechtermuisknop is het zwarte vlakje rechts rond de bal
- linkermuisknop: helemaal links, lange grijze
- de rest, nog 5 knoppen is zelf instelbaar.
Je moet hem voortbewegen door de vingers en dus niet via de duim, dit vindt de ene makkelijker als de andere, de trackman ligt zeer goed in de hand.
Hij kan zonder problemen voor spelletjes gebruikt worden en er zit een handige sleepvergrendeling op (dan raak je je "lading" niet meer kwijt).

Je moet ervoor zijn, en het vergt enige oefening voor je er echt vlot mee kunt werken als je plots van een muis op een trackman overschakelt.
Het draadloze is een beetje overbodig, maar daar was ik blij mee omdat m'n bak nogal ver van m'n scherm staat en meestal de kabel te kort is.

Lees anders deze review eens http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=306
Bedankt voor deze nuttige bijdrage! Ik heb de heletijd na reviews zitten zoeken maar geen 1 goede kunnen vinden. Raar dat jouw link niet in de zoekmachine voor kwam.

• damouzer
Is het met de Cordless TrackMan Optical het links klikken met de duim niet lastig? (lees als last krijgen van je duim?)

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09-2025
Ik heb er net voor een paar dagen geleden 1 bestelt is jammer genoeg niet binnen maar ik denk dat ik hem morgen wel heb :)

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:46
Gizmoke schreef op 24 september 2002 @ 19:11:
Bij mij zit de Mouseman optical en de Cordless trackman optical beiden aangesloten. De enen op USB en de andere op ps2.
En ik wissel dus regelmatig af.
Is jou Mouseman met staart of ook cordless?. ik wil zelf ook nog z'n trackball aanschaffen en heb nu de Desktop cordless optical.
DinoRacer schreef op 24 september 2002 @ 19:36:
Is het met de Cordless TrackMan Optical het links klikken met de duim niet lastig? (lees als last krijgen van je duim?)
Nee, bij de desktop cordless optical zit er aan de muis ook een knop, welke ik als dubbelklik gebruik, eerlijk gezegd wil ik geen andere muis meer, werkt erg prettig.

• damouzer
gsjonnie schreef op 24 september 2002 @ 19:41:
Ik heb er net voor een paar dagen geleden 1 bestelt is jammer genoeg niet binnen maar ik denk dat ik hem morgen wel heb :)
Laat hier even weten wat je bevindingen zijn :)

• Gizmoke
The Undertaker schreef op 24 september 2002 @ 19:47:
[...]

Is jou Mouseman met staart of ook cordless?. ik wil zelf ook nog z'n trackball aanschaffen en heb nu de Desktop cordless optical.
Das er 1 met draad (die blauwe met dat oplichtende logo) maar met een verlengstukje ertussen. Heb die al een tijdje en die draadloze waren toen nog serieus duur.
Maar volgens die link die ik daar gegeven heb is het wel mogelijk de mouseman te vervangen door de trackman. Je moet de reacties daar maar eens lezen.

Van die trackman ben ik serieus tevreden, mooi design, stevig. En de bediening valt mee, en krijg geen last van m'n duim voor die bediening hij rust namelijk op de trackman. Wat bij m'n mouseman niet het geval is.

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:46
tnks

• damouzer
Ik heb vanmiddag de Trackman bestelt. Ik laat hier mijn bevindingen wel even weten ;) Hopen dat ik er snel aan gewend raak ;)

• Gizmoke
DinoRacer schreef op 25 september 2002 @ 20:16:
Ik heb vanmiddag de Trackman bestelt. Ik laat hier mijn bevindingen wel even weten ;) Hopen dat ik er snel aan gewend raak ;)
Vooral in het begin veel gebruiken, doe je dit niet dan zal hij snel in de kast belanden.

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
* Scipionyx is wel benieuwd naar DinoRacer's bevindingen... :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• damouzer
Scipionyx schreef op 25 september 2002 @ 21:41:
* Scipionyx is wel benieuwd naar DinoRacer's bevindingen... :)
Het heeft even geduurt voordat de reply er is :D (muisarm... nee geintje :) )

Ik heb de trackball nu al geruim een maand en hij bevalt me ERG goed.

Hij is zeer naukeurig, ik krijg er minder last (lees als geen last) van arm.

Er zitten AA batterijen in, gaat dus lekker lang mee :)

Draadloos werkt erg goed. (geen lag en kan tot aan de andere kant van me kamer komen (4 meter). Maar toen ik hem had gekocht haalde ie niet eens 20 cm. Dit kwam doordat ik de receiver naast de monitor had liggen. Dit werkt dus duidelijk niet ;)

Maar als je echt lekker wilt computeren. Koop dan ZEKER een trackball. Ik pakte laatst mijn Logitech Mouseman Optical weer vast en dacht jeee dat ik dit als "fijn" heb ervaren.

Er is maar 1 antwoord mogelijk!

Kopen dat ding!!!

• Baumans
  • Laatst online: 16:12
Ik sluit me aan bij bovenstaande reply. Ik zelf gebruik sinds ongeveer 3 en een half jaar ook alleen nog maar Trackballs. Ik heb deze trackball ook gekocht. Dit is mijn derde Trackball van Logitech en ze werken alle drie nog perfect.

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Morgen ga ik naar een vriend van me. Hij heeft nog wel een trackball liggen dacht ik.. Misschien dat ik die van hem ff kan lenen.

Anders koop ik er zelf 1! :)

Hoe gaat het gamen trouwens? Is dat een beetje te doen?

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• damouzer
Scipionyx schreef op 28 October 2002 @ 13:54:
Morgen ga ik naar een vriend van me. Hij heeft nog wel een trackball liggen dacht ik.. Misschien dat ik die van hem ff kan lenen.

Anders koop ik er zelf 1! :)

Hoe gaat het gamen trouwens? Is dat een beetje te doen?
Ik kan er niet goed mee gamen. Dikke frustratie. Ben te veel een muis gewend bij het gamen.

Maar als je hem goed afstelt kwa bewegingssnelheid en je oefent veel, dan zou het moeten lukken.

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:18

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ik had hiervoor een Microsoft trackbal, en nu deze, en ik kan met beide prima gamen, zelfs beter dan een gewone muis.
Je hebt namelijk het voordeel dat je de bewegingssnelheid vrij laag kan instellen, zodat richten preciezer gaat, omdat als je (wel even oefenen) met een beetje snelheid die bal een draai geeft hij door blijft draaien en dan houd je hem weer tegen als je in goede positie staat (voor snelle grote bewegingen).

Ik stel hem zo in dat hij als ik mijn vinger helemaal van links naar rechts op de bal beweeg ik net mijn hele scherm over kan in Windows, en dan laat ik de muis instelling van de spellen standaard staan.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

• mearten
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 18:57
weer leven aan het inroepen in een Topic van een ruim jaar oud?

Scuba-diver

Pagina: 1