[Win2k] Muis op de loop *

Pagina: 1
Acties:

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024
Ik heb een oude Logitech Mouseman optical USB muis (met blauwe ledje) op een IBM T21 laptop (windows 2000). Na en tijdje begint de muiscursor vanzelf te bewegen (van links naar rechts, ook een beetje schuin naar beneden), vrij snel zelfs.

Als ik de muis uit de USB poort trek, blijft de muiscursor onvermoeibaar doorlopen. Pas na reboorten is het weg. Gebruik ik de Logitech niet, maar alleen de "onboard" muis (de rode kl*t), of een PS2 muis, dan heb ik nergens last van.

Ik kan me nog best voorstellen dat de Logitech niet goed meer is (paar jaar oud en vaak vervoerd), maar dat het doorgaat als ik de muis verwijder??

Iemand een verklaring (en misschien een oplossing), die PS2 muist heeft een vierkante bal, dus das ook niet alles (om van die kl*t maar te zwijgen...)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 10:22

Hans.Solo

Tank n00bje :P

De nieuwste mouseware lost het niet op????

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Verwijderd

Ik denk dat idd de laatste versie van mouseware je probleem wel zou moeten oplossen.
Heb in het verleden ook eens zo'n probleem gehad en bij het installeren van de laatste versie van de mouseware was het opgelost.

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-08 23:01
je kunt die 'onboard' mouse ook uitschakelen, het zou daar ook aan kunnen liggen (dus by systeem de ps/2 mouse uitschakelen)

• Duck-Twacy
Die zal ik zo ff downloaden, maar vraag me nog steeds af hoe het komt.
"daarnet deed ie het niet"

• Francois
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 16:59

Francois

Dus...

Het ligt in ieder geval aan de cl*t. Controleer 's of er vuil onder zit. Of misschien is 'ie lam, en kan 'ie niet goed meer centreren. In dat geval disablen :)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
OS aan titel toegevoegd, zie Windows Operated Systems - Policy

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Duck-Twacy
excuses :)

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 11:19
Dat heb ik ook gehad en het is spontaan weer weggegaan. Ik had destijds het gevoel dat ik een of ander virus onder leden had maar kon helemaal niks vinden. Had ook niks raars draaien ofzow, maar ik had het probleem ook. Is spontaan weer weggegaan en waar het aan gelegen heeft? Ik weet het tot op de dag van vandaag niet.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Duck-Twacy
Na installeren van Mouseware 9.73 en rebooten leek het niet weg te zijn, eerder erger. Ipv na enige tijd begon de muiscursor direct met 5 cm/sec over het scherm te lopen.

Weer rebooten met PS/2 muis erin en later de Logitech erbij gestopt in de USB poort. Nu gaat het al enige tijd goed... (dwz ik ben baas over eigen muiscursor)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:05
Typ je op een extern keyboard of het keyboard van de laptop zelf?
Als je op het interne keyboard typt, en je duwt net tegen het cl*tje als deze zich "calibreert", kan je voorhebben dat je muis gaat lopen. Normaalgezien stopt hij er wel weer mee als je een minuut of 5 er niet aan prutst.
Gewoon disabled zetten in de bios is denk ik de beste oplossing als je altijd een externe muis gebruikt.

• Duck-Twacy
extern toestenbord, maar ik zal er met mijn vingers vanaf blijvem :)

Wanneer callibreert dan ding zich?

Pagina: 1