[asp, ado] hij geeft geen errors

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Hallo, ik heb een beetje vreemd probleem. Ik heb een query gemaakt die bestaat uit een aantal statements die samenhangen. Het is vrij lang, dus ik ga het niet posten (tenzij echt nodig). De query wordt via ADO naar OLEDB naar MSSQL2000 gestuurd.

Het probleem is dat de query in de Query Analyser een error teruggeeft. Precies wat ik verwachtte. Als ik het nu via ASP uitvoer, krijg ik geen errors te zien. Terwijl dat wel zou moeten, gezien ik nergens error-handling gebruik.

Zo voer ik de query uit...
ASP:
1
2
3
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open ConnectionString
Conn.Execute Queries

Vervolgens kijk ik zelf nog of er errors ontstaan zijn (geen enkele dus, wat wel zou moeten!)...
ASP:
1
2
3
4
5
6
If Conn.Errors.Count > 0 Then
   Response.Write "1 of meer fouten zijn opgetreden:<br>"
   For Each Error In Conn.Errors
      Response.Write Error.Number & ": " & Error.Description & "<br>"
   Next
End If

En de zaak vrijgeven natuurlijk...
ASP:
1
2
Conn.Close
Set Conn = Nothing
De queries een voor een uitvoeren is dus out-of-the-question, omdat ze samenhangen en omdat ze dynamisch opgebouwd worden tot 1 grote string en ik niet weer allers wil gaan omgooien.

Het probleem is dus dat deze code error terug zou moeten geven, net as in de Query Analyser, maar dat gebeurt niet. Wat kan er mis zijn?

日本!🎌

Verwijderd

er staat echt nergens stiekem "on error resume next"?

Ik zou het anders ook niet weten ..

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb er zelfs "On Error Goto 0" voor gezet, het statement dat volgens de VBScript manual het omgekeerde is van "On Error Resume Next".

Either way, die errors moeten toch in de Errors collection zitten?

[ Voor 0% gewijzigd door _Thanatos_ op 24-09-2002 12:35 . Reden: typo ]

日本!🎌

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:55

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Zit er niet ergens anders stiekem een foutje in, wat niets met de connection te maken heeft, maar wel in je On Error Resume Next valt en de boel laat flippen?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik denk dat ik na wat dieper spitten iets vaags gevonden heb. 1 query gaat prima. Die geeft een fout zoals bedoeld. Zet ik vóór de foute query nou een query die wel goed gaat, dan lijkt het alsof ze allemaal goed gegaan zijn.

Net of een Connection alleen fouten van het eerste statement terug kan geven, maar ik kan het me bijna niet voorstellen...

//even later... Ik heb het volgende uitgevonden. In onderstaande voorbeeld bestaat tabel2 niet en tabel1 wel. Toch komt er geen error uit.
ASP:
1
2
3
4
5
6
Dim Conn:
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection"):
Conn.Open ConnectionString
Conn.Execute "select * from tabel1   select * from tabel2"
Conn.Close
Set Conn = Nothing
Terwijl als ik "select * from tabel1" en "select * from tabel2" apart uitvoer, dan komt er bij de laatste wel een error uit. Ook als ik ze omdraai, komt er een mooie error uit.

Weird heh :(

日本!🎌