Hallo, ik heb een beetje vreemd probleem. Ik heb een query gemaakt die bestaat uit een aantal statements die samenhangen. Het is vrij lang, dus ik ga het niet posten (tenzij echt nodig). De query wordt via ADO naar OLEDB naar MSSQL2000 gestuurd.
Het probleem is dat de query in de Query Analyser een error teruggeeft. Precies wat ik verwachtte. Als ik het nu via ASP uitvoer, krijg ik geen errors te zien. Terwijl dat wel zou moeten, gezien ik nergens error-handling gebruik.
Zo voer ik de query uit...
Vervolgens kijk ik zelf nog of er errors ontstaan zijn (geen enkele dus, wat wel zou moeten!)...
En de zaak vrijgeven natuurlijk...
Het probleem is dus dat deze code error terug zou moeten geven, net as in de Query Analyser, maar dat gebeurt niet. Wat kan er mis zijn?
Het probleem is dat de query in de Query Analyser een error teruggeeft. Precies wat ik verwachtte. Als ik het nu via ASP uitvoer, krijg ik geen errors te zien. Terwijl dat wel zou moeten, gezien ik nergens error-handling gebruik.
Zo voer ik de query uit...
ASP:
1
2
3
| Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection") Conn.Open ConnectionString Conn.Execute Queries |
Vervolgens kijk ik zelf nog of er errors ontstaan zijn (geen enkele dus, wat wel zou moeten!)...
ASP:
1
2
3
4
5
6
| If Conn.Errors.Count > 0 Then Response.Write "1 of meer fouten zijn opgetreden:<br>" For Each Error In Conn.Errors Response.Write Error.Number & ": " & Error.Description & "<br>" Next End If |
En de zaak vrijgeven natuurlijk...
ASP:
De queries een voor een uitvoeren is dus out-of-the-question, omdat ze samenhangen en omdat ze dynamisch opgebouwd worden tot 1 grote string en ik niet weer allers wil gaan omgooien.1
2
| Conn.Close Set Conn = Nothing |
Het probleem is dus dat deze code error terug zou moeten geven, net as in de Query Analyser, maar dat gebeurt niet. Wat kan er mis zijn?
日本!🎌