[php] secure verbinding opstellen

Pagina: 1
Acties:

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-06 11:32

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
Ik heb nog geen verstand van php, en ik moet een beveiligde verbinding opstellen aan de hand van een php-scriptje. Het kan ook nog zijn dat er met certificaten gewerkt wordt.
Nu wil ik graag weten of dit een beetje te realiseren is voor iemand die daar geen ervaring mee heeft. .... Ik wil er eigenlijk niet meer als een week mee bezig zijn... kan iemand mij enig inzicht geven over de moeilijkheid ervan?

tnx B)

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-08 17:13
Dit kun je volgens mij niet doen op scriptniveau, dit moet je op webserverniveau doen.
Met apache kan dit redelijk makkelijk, ik heb het werkend gehad, alleen niet stabiel dus er maar weer uit gesloopt.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
ow, ik nam aan dat je via dat script een verbinding kon maken op bijvoorbeeld een webserver...
Kun je dan niet elke verbinding opstellen met php?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Je wilt vanuit een script een verbinding openen naar een server?
En die moet dan beveiligd zijn?

php zelf snapt nog geen ssl-verbindingen via de socket functies geloof ik (php-4.3.0 wel maar die is nog alpha) dus dat zou je dan op moeten lossen door een ssl-tunnel op te zetten, maar het kan opzich wel.

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
Het lijkt me idd het beste als ik zon ssl-tunnel opzet. Dat is dan mooi...
Het is ook te realiseren in een aanzienlijke tijd? Niet dat een ervaren programmeur daar een week mee bezig is of zo?

• Jorn
Nu ben ik ff een beetje in de war,

Welke van de 2 mogelijkheden wil je precies?

1: De server opent een secure verbinding naar een andere webserver als het phpscript aangeroepen word.

2: De server<-->clientvverbinding moet secure gaan.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

CaptBiele schreef op 24 september 2002 @ 12:11:
Het lijkt me idd het beste als ik zon ssl-tunnel opzet. Dat is dan mooi...
Het is ook te realiseren in een aanzienlijke tijd? Niet dat een ervaren programmeur daar een week mee bezig is of zo?

Kwartiertje werk ofzo :P

Nah hangt er helemaal vanaf wat je wilt.

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
k sorry voor de onduidelijkheid... mijn excuses

Het is de bedoeling (ik hoop dat ik het zelf goed begrepen heb :P ) dat ik met de client een verbinding maak met de server, welke volgens mij niet beveiligd hoeft te zijn....Vanuit die server wordt er wel een beveiligde verbinding gemaakt met een andere webserver.....

• Jorn
CaptBiele schreef op 24 september 2002 @ 12:14:
k sorry voor de onduidelijkheid... mijn excuses

Het is de bedoeling (ik hoop dat ik het zelf goed begrepen heb :P ) dat ik met de client een verbinding maak met de server, welke volgens mij niet beveiligd hoeft te zijn....Vanuit die server wordt er wel een beveiligde verbinding gemaakt met een andere webserver.....
Excuses aanvaard :)
Ok, dan moet je niet naar mijn uitleg maar naar die van acm kijken! :)

Verwijderd

onderstaande is ivm met nadere uitleg v.d. topicstarter gepromoveerd tot irrelevant c.q. offtopic

offtopic:
zo'n ssl tunnel kan o.a. door in apache mod_ssl te gebruiken dan moet je natuurlijk wel de server zelf beheren, of een account hebben met de ondersteuning daarvoor.

[google=mod_ssl+apache] (kan ik meteen ff testen of die google tag het nou doet :) )

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2002 12:18 . Reden: :? ]

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Client - server verbinding secure maken is vrij eenvoudig :)
Zorg er voor dat je web-server ssl spreekt en zet er https:// voor ipv http:// ;)

Maar die andere verbinding zal via een ssl-tunnel moeten. En afhankelijk van waar je die ssl-tunnel mee opzet moet je dat eerst handmatig doen of kan je het direct vanuit je programmeer omgeving doen.
Bijv php-4.3.0 snapt het direct maar met oudere php's moet je het handmatig opzetten (www.openssl.org www.stunnel.org om maar wat tools te noemen)

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
ACM> dat is wel relaxed.... ik heb net ff een paar uurtjes over php gelezen, en ik heb al gemerkt dat de mogelijkheden erg uitgebreid zijn...als ik weet dat het mogelijk is EN niet teveel moeite kost, dan ga ik me er verder in verdiepen.... _/-\o_

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
ok, dan moet ik me nu ff gaan storten op het maken van zo`n ssl-tunnel....
Ik ga ff die tooltjes downloaden, documentatie doorspitten en jullie alvast bedanken!!!

Ben in ieder geval al wat opgeschoten... als ik wat code heb, en kom er niet meer uit, post ik nog wel een keer :P

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
ff tussen haakjes, ik weet niet of die Stunnel ook op een Novell Server draait?
Pagina: 1