Toon posts:

wat is sneller celeron cpu 1200mhz of een pIII 1000 mhz?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wat is sneller celeron cpu 1200mhz of een pIII 1000 mhz coppermine ?

want mijn oude cpu is kapot. Ik zit te denken om een 2ehandse p3 te gaan halen of een celeron 1.2 ghz.

greetz, >:)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Dit lijkt me op te zoeken. Benchmarks zijn overal te vinden.

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Ik gok op de PIII-1000MHz ...

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand een exacte link over de celeron vs pentium III battle?
Ik zit nu op Tomshardware, maar daar staat niet echt wat ik wil zoeken.
wel een celeron vs p4, maar daar heb ik niks aan.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:21

Croga

The Unreasonable Man

Kijk voor de grap wel even wat je mobo ondersteund... De Cellie 1200 is namelijk alleen in Tualatin uitvoering, FC/PGA2.

Daarnaast: Het is heel erg afhankelijk van wat je wilt gaan doen. De Cellie vs. P4 vergelijking gaat nagenoeg volledig hetzelfde op voor de Cellie vs. P3 vergelijking. Het grootste verschil zit hem in de cache, daarbuiten is er niet echt veel verschil, behalve dat de Cellie een stuk koeler blijft door die Tua core.

Verwijderd

Ik zou anders eens bij madonion kijken en wat scores vergelijken tussen systemen met de PIII en de celeron, zegt niet alles maar kan wel een indicatie geven.

http://gamershq.madonion.com/

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm je hebt gelijk croga.
Mijn mobo ondersteunt alleen coppermine.
Het wordt dus toch een p3 cpu. Ik heb gelukkig nog garantie bij mycom, maar ze hebben het niet op voorrraad. Dus dat gaaaaaaat heeeeel lang duren voordat ze hem weer binnen hebben. Ik zit al 1 week op te wachtten.

Verwijderd

P3 heeft toch mijn voorkeur i.v.m. het meer cache geheugen wat er bij is.

Ben er zelf ook heel tevreden mee en loopt hier als een trein. >:)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 12:19:
P3 heeft toch mijn voorkeur i.v.m. het meer cache geheugen wat er bij is.

Als je de PIII coppermine hebt, en de Celeron1200 Tualatin, dan hebben ze evenveel cache-geheugen.

De PIII is er wel in 133MHz FSB, dus dat scheelt misschien iets, maar ik verwacht dat de celly overall sneller is :)

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Twynn schreef op 24 september 2002 @ 12:29:

[...]

Als je de PIII coppermine hebt, en de Celeron1200 Tualatin, dan hebben ze evenveel cache-geheugen.

De PIII is er wel in 133MHz FSB, dus dat scheelt misschien iets, maar ik verwacht dat de celly overall sneller is :)
Mha die cely wil ook wel op 133Mhz FSB lopen hor :+
En ik verbaas me er weer over dat er veel mensen roepen dat er verschil in cache zit tusssen de P!!! en de T-cely. Het is idd zoals je zegt, ze hebben allebij 256kb l2-cache
Pagina: 1