[win2k] ibm server 520 installatie *

Pagina: 1
Acties:

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 21:17
Ik heb nu een ibm server 520, maar als ik windows 2000 erop wil installeren dan zegt ie dat ie mijn type pc niet kan bepalen.
Dus klik ik op overige(de rest loopt na het installeren van al die dingen onderaan vast), en dan moet ik een: Door fabrikant geleverde diskette voor hardwareondersteuningh hebben.

maar op deze link staat zoveel drivers en ik heb geen flauw idee welke ik moete hebben:

http://www.pc.ibm.com/sup...ton.x=5&subtypeButton.y=4

Iemand enig idee welke driver ik nodig heb ?

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
titel fixed, zie ook de policy.

Verwijderd

hoe oud is die server?
ik denk dat je win2k namelijk wel kan vergeten op een oude ibm...

• RickDB
topic is iets beter zo :)
De ibm zou het makkelijk volgens de microsoft site moeten draaien (ik probeer de advanced server nu maar die vraagt ook om een diskette).
Het hoeft alleen maar als database en fileserver te draaien, zitten namelijk wel 12 hotswap schrijven in :)
Ik denk dat ie zo rond 1990 gebouwd is maar werkt nog perfect.

Verwijderd

vergeet het maar... geen drivers... (ik heb hetzelfde probleem met pc server 325 uit 1994)
nt4 sp6a gebruiken :)

Verwijderd

Lijkt erop dat je de drivers voor de RAID kaart dient te installeren?
Als er een DAC960 van Mylex of IBM in zit, moet dat wel lukken.
Op mijn oude PC320 Server draait adv.server perfect.
wel op een alternatieve manier, blijkt dat de raid kaart niet wil booten op een primary partitie van meer dat 1 GB.
Maak een c:\ partitie aan van 400 Mb, zet hier de i386 dir. op, maak deze met een dosflop bootable.
Bij het opstarten van de installatie zie je op een gegeven moment: "press F6....." ,doe dit en plaats de diskette met de drivers.
Selecteer hier de Mylex/IBM kaart.
Ik zet de drivers op mijn chello site: http://members.chello.nl/labots.j/driver/mylex.zip
Success..

• RickDB
Bedankt, ik ga hem zo testen :D

• RickDB
*effe een klein kickie*

Advanced server start vanaf de hd ik kies dan mps multiprocessor en dan kan ik de scsi driver laden.
Maar als die dan bij het einde komt 'starting windows 2000' dan blijft ie haken(loopt vast, keyboard doet ook niks meer).
Enig idee hoe dit kan (ik heb een adaptec en mylex 960p) ?

ps: adaptec drivers zijn nergens meer te vinden, mylex zit in een pci slot en zit op hotswaps aangesloten.
Die adaptec regelt dan denk ik de scsi schrijven.

De adaptec(die windows nt4 wel herkent maar windows2000 niet ???) is een Adaptec AHA-294x/aha-394x/AIC-78xx SCSI controller.
En bij de mylex zegt ie:mylex DAC960/Digital SWXCR-Ex Raid-controller.

Ok voor de adaptec heb ik nu de drivers, maar de drivers die op chello staan geven een foutmelding als ik ze in windows2000 probeer in te laden(DAC960NT.SYS gaf een fout terug)

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-08 18:25

Jiffy

God, you're ugly!

Rick164 schreef op 24 september 2002 @ 12:02:
Ik denk dat ie zo rond 1990 gebouwd is maar werkt nog perfect.
Grapje zeker... Welk model is het precies? Er zijn nml wat verschillende (PCI/MCA/EISA, Pentium 100/133/166).

Anyway, Win2K kon wel es problemen opleveren: als er door IBM geen specifieke Win2K drivers worden gefabriekt, wordt eea wel bijzonder lastig. Algemene drivers zullen, omdat het een specifiek server model is _bijzonder_ lastig, zo niet onmogelijk, te vinden zijn.

Hij zou het met Win NT 4 Server trouwens gewéldig moeten doen. Lijkt me een betere optie dan Win2k. Ik heb zelf Win2K SBS op een dual P-Pro 200 draaien, maar die is toch wat 'licht' voor het werk dat-ie moet doen...

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Verwijderd

Ik heb nog nooit de MPS (?) gebruikt.
Wat de drivers betreft: ik ga dit vanavond nog even proberen.

Als ik het goed begrijp heb je de schijven zowel op de adaptec als op de Mylex aangesloten?

• RickDB
Hij is in 1998 gebouwd was een typo :Y) , maar ik heb dus de scsi schijven apart op de onboard adaptec, en op de mylex zitten de hotswaps apart.

Verwijderd

Ik heb even Windows 2000 Adv Server op een IBM PC 320 server geinstalleerd.
Ik hoefde toch geen extra drivers te gebruiken: plug en play??
Wel is het zo dat er geen onboard scsi card op zit. Ik heb voor de installatie een Adaptec 2940 Au met externe cdrom gebruikt.

• RickDB
Ah dan onderteund windows2000 dus gewoon mijn hardware niet, maar ja windows NT4 werkt ook goed(oude os maar wel stabiel).
In ieder geval bedankt voor de hulp :)

• RickDB
Nou wil ik van NT 4.0 naar .net 2003 RC2 gaan, maar nou loopt ie gewoon vast bij starting windows na de cd boot.
Ik heb de drivers geladen los met de diskettes's, en de dac960 is nu vervangen door een compaq raid array 5302.
Nou heb ik IIS nodig maar NT4 server is nergens meer te vinden en ik wil meerdere websites met IIS draaien dit kan niet met de WS versie.
Heeft iemand mayb een oplossing?
Pagina: 1