Uitgaande e-mail in outlook probleem

Pagina: 1
Acties:

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:30

Maxow

Hidden Sound System

Topicstarter
Op mijn stage plek hebben we een probleempie, en toen d8 ik, dat vraag ik hier ff. hier het probleem: Bij het verzenden van e-mail vanuit MS Outlook, naar de mail adressen van World Online, Tiscali en 12move krijg ik het volgende mailtje terug na 1 seconde ongeveer:

bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.
Onderwerp: test
Verzonden: 18-9-2002 14:56
De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:
**** ******* thuis op 18-9-2002 14:56
De naam van de geadresseerde is niet herkend.
De MTS-ID van het oorspronkelijke bericht is: c=US;a= ;p=***************;l=********-020918125552Z-391
MSEXCH:IMS:***************:********:******** 3553 (000B09AA) 553 RCPT TO:<*.*******.*****@worldonline.nl> refused

(gevoelige info ff weggestert ;) )

Nu denk ik dat het dus in de mailserver blijft hangen dat het daar wordt geblokkeerd ofzo, maar ik heb geen id hoe je dat kan zien, en mijn stagebegeleider ook niet. We maken gebruik van een Exchange server. Ik hoop dat iemand een oplossinkje heeft :)

Verwijderd

Zit je bij je werk achter een firewall of heb je het verkeerde e-mail adres ingetikt. Dan krijg je deze foutmeldingen ook.

Verwijderd

Is de pop server goed ingesteld?

Verwijderd

Ik heb dat probleem bij Concepts. Ik e-mail al een tijdje naar iemand en die mails komen altijd terug, terwijl ze daar gewoon aankomen... Maar das wat anders :9 !

Verwijderd

Is de optie aan bij de instellingen van het account dat de mails op de server moet blijven zodat er weer een bericht terug komt dat als hij niet goed verzonden is?? Dit staat bij eigenschappen van het mail account.

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 11:48:
Zit je bij je werk achter een firewall of heb je het verkeerde e-mail adres ingetikt. Dan krijg je deze foutmeldingen ook.
we zitten hier wel 8er een firewall ja, maar we typen wel het goeie e-mail adres in hoor ;) :P , verder echt geen id hoe ik alles in moet stellen :?

Verwijderd

Probeer anders een nieuw account aan te maken met de standaard instellingen zodat de server settings van het account weer normaal zijn en probeer het dan nog eens.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 11:49:
Is de pop server goed ingesteld?
Typisch een vraag die niet refereert aan zijn probleem: Hij maakt gebruik van Exchange ivm Outlook. POP3 is dan helemaal niet van toepassing en al helemaal niet bij het verzenden van emails.

Exchange 2000? Kijk hier eens naar. Jullie mailserver is misschien een Open Relay server : http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q300580

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 12:08:
[...]

Typisch een vraag die niet refereert aan zijn probleem: Hij maakt gebruik van Exchange ivm Outlook. POP3 is dan helemaal niet van toepassing en al helemaal niet bij het verzenden van emails.

Exchange 2000? Kijk hier eens naar. Jullie mailserver is misschien een Open Relay server : http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q300580
We maken gebruik van Exchange 5.5

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

Topicstarter
`

k, thnX, kga dat dan maar is ff probben :)

Verwijderd

MaxOW schreef op 24 september 2002 @ 11:46:
Op mijn stage plek hebben we een probleempie, en toen d8 ik, dat vraag ik hier ff. hier het probleem: Bij het verzenden van e-mail vanuit MS Outlook, naar de mail adressen van World Online, Tiscali en 12move krijg ik het volgende mailtje terug na 1 seconde ongeveer:
Geldt dat ook voor andere domeinen of alleen voor die 3 specifieke domeinen ?
Anders eens kijken of de IMC goed is ingesteld

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 12:53:
[...]

Geldt dat ook voor andere domeinen of alleen voor die 3 specifieke domeinen ?
Anders eens kijken of de IMC goed is ingesteld
nou... van deze domeinen weet ik het iig, verder weet ik niet welke wel of welke niet. De andere e-mail adressen die ik gebruik werken wel, dus kheb geen id

Verwijderd

Hoe staat de message delivery in je Internet Mail Service onder connections.
Als je die op DNS hebt staan, zet 'm dan eens op 'forward all messages to host:' en vul daar dan het smtp van je ISP in.
En gooi de logging aan van Internet Mail Service. Misschien zie je dan nog wat in je Event log wat kan helpen

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 13:12:
Hoe staat de message delivery in je Internet Mail Service onder connections.
Als je die op DNS hebt staan, zet 'm dan eens op 'forward all messages to host:' en vul daar dan het smtp van je ISP in.
En gooi de logging aan van Internet Mail Service. Misschien zie je dan nog wat in je Event log wat kan helpen
Mun stagebegeleider gaat zo weg, en hij heeft liever nie dak aan al die servers enzow ga lopen kloten :| dus dat wordt morgen verder gaan :|

Verwijderd

En....is hier inmiddels een oplossing voor?
Pagina: 1