[geheugen] raar probleem

Pagina: 1
Acties:

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10-2025
Ik heb nu sindskort een ECS K7S5A v3.x moederboard, ik zag in de bios dat m'n geheugen op 100 mhz stond

het is 2x 128 mb pc-133

en nu zette ik het dus op 133 mhz ipv 100 mhz

pc starte gewoon op
xp starte op
ik zat in xp
en toen hing m'n pc ineens
continu herhalend de laatste seconde van geluid dat aan het spelen was, In mijn oude mobo msi K7tPro draaide het wel op 133 mhz, HELP!!!

Verwijderd

Ziet windows wel het geheugen wel goed of geeft hij daar ook wat anders aan.
Probeer anders een bios update. Dit helpt wel in de meeste gevallen.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Misschien moet je je multiplier nog aanpassen? (Je hebt 'm nu 'per ongeluk' overgeklokt denk ik)

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

0. Hoe heb je je geheugen timing ingesteld (Fast, Ultra, Normal .. etc.), heb je verder nog met timing gespeeld (2T etc.) ?
1. Laad 's een 'optimal settings ' en draai een memtest.
2. Flash inderdaad je bios, maar pas op met de laatste versie, bij mij verdwenen continue de CMOS settings, daarom gebruik ik de op een na laatste versie.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sowieso is bij de SiS735 synchroon 100/100 draaien sneller dan asynch 100/133. Het zou wel moeten werken, maar de asynch latency is groter dan de performance winst.

Controleer voor het gemak even hoe de timings in BIOS staan- als het CAS 3 PC133 is en je het op CAS 2 probeert te draaien zou dat ook een hoop verklaren.

Maar specifiek in dit geval is het beter op 100MHz CAS2 te draaien dan 133MHz CAS 3 (let op dat op een Via chipset mobo dat juist andersom ligt, doordat de asynch latency niet zo erg is en de basislatency wel hoger)

Oslik blyat! Oslik!

• Carnagy
waar kan je datt vinden over timing bios, ik heb namelijk ook al rondgebalderd in de bios maar zag nergens zo'n optie staan, windoiws detecteert wel 256 mb geheugen dus daar zal eht niet zo aan liggen.

waarom de multiplier aanpassen? ik wil me pc nog niet overklokken alleen wil ik het geheugen gewoon snel laten lopen

Verwijderd

Beste Carnagy, ik denk dat 't verstandig is als je 's wat gaat ronddwalen op b.v. http://forum.ocworkbench....matebb.cgi?ubb=forum&f=37

Verwijderd

Welke versie van je bios heb je dan. Bij award kun je gaan kijken bij Advance>chipset configuratie. Hier kun je ook zien hoe je geheugen loopt (op cas2 of cas3).

• Carnagy
versie is iets van 3.x

ik ben strax thuis en zal dan eens kijken

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Ik heb hier al een heleboel over gepost. Ik had hetzelfde met PC2100 (266Mhz = 2*133Mhz). Dit ligt gewoon aan de SIS735 Chipset. Synchroon draaien moet in dit geval (jammer genoeg > k*tchipset) Bij mij hing het hele systeem ook steeds als ik 100/133 instelde (met een Duron erop)
Hier kun je niks aan veranderen. Zelf rev 3.X veranderd hier niks aan :(
Pagina: 1