en hoe draaien ze, wil ff weten of ik me de moeite kan besparen om deze te downloaden
56k analoog is niet echt verschrikkelijk snel
FFXIV-id: Sarah Kindred, FC: League of the Damned <DAMN>, Zodiark
http://file2.mydrivers.com/display/nv40.52_Win9x.zip
ftp://file2.mydrivers.com/display/nv40.52_Win9x.zip
http://file3.mydrivers.com/files/display/nv40.52_Win9x.zip
ftp://file3.mydrivers.com/files/display/nv40.52_Win9x.zip
http://bj.mydrivers.com/display/nv40.52_Win9x.zip
http://jx.mydrivers.com/display/nv40.52_Win9x.zip
ftp://edu.mydrivers.com/display/nv40.52_Win9x.zip
winXP
http://file2.mydrivers.com/display/nv40.52_Winxp.zip
ftp://file2.mydrivers.com/display/nv40.52_Winxp.zip
http://file3.mydrivers.com/files/display/nv40.52_Winxp.zip
ftp://file3.mydrivers.com/files/display/nv40.52_Winxp.zip
http://bj.mydrivers.com/display/nv40.52_Winxp.zip
http://jx.mydrivers.com/display/nv40.52_Winxp.zip
ftp://edu.mydrivers.com/display/nv40.52_Winxp.zip
K, thx , das net iets makkelijker, ben chinees helaas een beetje verleerd heDark schreef op 24 september 2002 @ 11:37:
w9x:
http://file2.mydrivers.com/display/nv40.52_Win9x.zip
ftp://file2.mydrivers.com/display/nv40.52_Win9x.zip
http://file3.mydrivers.com/files/display/nv40.52_Win9x.zip
ftp://file3.mydrivers.com/files/display/nv40.52_Win9x.zip
http://bj.mydrivers.com/display/nv40.52_Win9x.zip
http://jx.mydrivers.com/display/nv40.52_Win9x.zip
ftp://edu.mydrivers.com/display/nv40.52_Win9x.zip
winXP
http://file2.mydrivers.com/display/nv40.52_Winxp.zip
ftp://file2.mydrivers.com/display/nv40.52_Winxp.zip
http://file3.mydrivers.com/files/display/nv40.52_Winxp.zip
ftp://file3.mydrivers.com/files/display/nv40.52_Winxp.zip
http://bj.mydrivers.com/display/nv40.52_Winxp.zip
http://jx.mydrivers.com/display/nv40.52_Winxp.zip
ftp://edu.mydrivers.com/display/nv40.52_Winxp.zip
PS, ik zou ze graag willen testen, maar ben aan het werk.
En er is 1 probleem, er is nog geen hidden features patch, misschien dat die van 40.41 wel werkt....
Ik moet de rates locken, want anders gaat BF1942 en Mafia flippen helaas met Refresh tools.
Maar ik krijg speeltoogjes van al die tekens en zie ik het niet meer goedDark schreef op 24 september 2002 @ 11:44:
Goh, dat valt me tegen van jedat je niet eens chinees kan lezen ... de woorden HOT!, nvidia en 40.52 blijven gelijk dus het is wel te vinden ...
Maar ehm , weet iemand wel an de verbetering, zal wel niet veel zijn. anders zou het begin getal veranderen.
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
heb je msn, dan stuur ik hem wel ...Demoniac schreef op 24 september 2002 @ 11:47:
Kan er iemand ff een mirror opzetten? Deze zijn traag, of ze werken helemaal niet
Just as Good
Toen ik postte stond ie nog niet op Guru3D...
Ben 'm nu aan 't downen (lekker snel
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
Klopt, ik keek net ook en toen ik dit las heb ik een aar keer ctrl f5 moeten doen voordat ik ze ook zag.Demoniac schreef op 24 september 2002 @ 12:43:
[...]
Toen ik postte stond ie nog niet op Guru3D...
Ben 'm nu aan 't downen (lekker snel)
hier is een oplossing voor:Ik moet de rates locken, want anders gaat BF1942 en Mafia flippen helaas met Refresh tools.
renderer.allowAllRefreshRates van 0 naar 1 zetten in je VideoDefault.con in je settings dir in BF1942 dir
Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies
Hmm, ziet dr logisch uit, harstikke bedanktbille schreef op 24 september 2002 @ 13:02:
[...]
hier is een oplossing voor:
renderer.allowAllRefreshRates van 0 naar 1 zetten in je VideoDefault.con in je settings dir in BF1942 dir
Moet wel zeggen dat ik geen benchmark-expert ben...
dit zijn de eerste die een ingebouwde refresh fix hebben, dus mensen met problemen downloaden maar
[ Voor 0% gewijzigd door Mich op 24-09-2002 17:50 . Reden: niet zo schreeuwen michiel ]
Wil je gewoon eff normaal pratenDE_Michiel schreef op 24 september 2002 @ 17:22:
DEZE DRIVERS ZIJN GOEEED
DIT ZIJN DE EERSTE DIE EEN INGOUWDE REFRESH FIX HEBBEN, DUS MENSEN MET PROBLEMEN DOWNLOADEN MAAR
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 12:36
Wel even lezenDat heeft een zeer eenvoudige reden.
In deze drivers staat Texture Sharpening standaard uitgeschakeld! Daarom lijken ze sneller dan eerdere drivers, maar zijn dat absoluut niet. Je ruilt nu gewoon beeldkwaliteit in voor snelheid.
Bij de instellingen kan je onder de 3D Antialiasing Settings de Texture Sharpening weer aanvinken. Als gevolg haal je dan gewoon weer je "oude" lagere 3dmark score. Wat snelheid betreft zijn deze drivers dus absoluut niet spectaculair te noemen.
Dit is overigens al eerder gezegd. (Carel)
Verwijderd
beetje zachter mag ook wel, je komt boven me muziek uitDE_Michiel schreef op 24 september 2002 @ 17:22:
DEZE DRIVERS ZIJN GOEEED
DIT ZIJN DE EERSTE DIE EEN INGOUWDE REFRESH FIX HEBBEN, DUS MENSEN MET PROBLEMEN DOWNLOADEN MAAR
Maarre, 40.41 met de registerpatch van guru3d, kan je ook locken en zelfs tweaken, maar dat gebruik ik niet
40.41 rulez, behalve bij UT2003, rare glasscherven, maar staat in de FAQ van de demo, wordt opgelost volgens Nvidia .... (hopelijk voor de release van UT 2003)
Verwijderd
Verwijderd
Dat ligt niet aan de driver, dat ligt aan jou.. Bij die 40.41 staat texture sharpning uit. Je beeld moet er ook gewoon supergaar uitzien met die 40.41. Dat is het verschil in punten.Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 17:50:
Net ff getest met 3DMark 2001 SE: voorheen (met 40.41 dus) 11475 punten, en met deze "slechts" 10552Snel ff terugkeren naar mijn oude 40.41-drivers...
Of kan ik beter tv tool blijven gebruiken en van deze drivers afblijven met mijn GF2 MX400?
"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.
Verwijderd
Indeed...:zVerwijderd schreef op 24 september 2002 @ 18:09:
[...]
Dat ligt niet aan de driver, dat ligt aan jou.. Bij die 40.41 staat texture sharpning uit. Je beeld moet er ook gewoon supergaar uitzien met die 40.41. Dat is het verschil in punten.
Ondanks dat texture sharpening uistaat is de kwaliteit zeker beter.
Het klinkt misschien gek, maar de kleuren lijken echt veel beter
Het lijkt wel alsof ze nu pas van 16 bit naar 32 bit zijn gegaan om het idee ff simpel te houden.
En is is een optie bij additional information, hier staat het mem en typenummer, dat zat nog niet bij mijn 40.41 volgens mij.
Verwijderd
Voor D3D jaDE_Michiel schreef op 24 september 2002 @ 17:22:
dit zijn de eerste die een ingebouwde refresh fix hebben
Ik snap het echt niet meer hoor. Desktop refresh rate is met de standaard controls aan te passen, voor D3D games\apps hebben we dxdiag, alleen met OpenGL is er een probleem. En dat wordt maar niet gefixed. Het enige waar je op mag hopen is dat het in het spel aan te passen is (r_displayrefresh in Q3-engine games bijvoorbeeld), maar voor de rest...
Verwijderd
Ik dacht dat dit aan mijn monitor lag, maar in de reacties op Guru3d zie ik vaker voorbijkomen: "Is the darkness issue fixed?" en "Disable hardware brightness to fix dark games." Het ligt dus wellicht niet aan mijn monitor... Weet iemand hier meer van; en hoe zet ik "Hardware Brightness" uit? Dat staat niet in de reacties op Guru3d.
Verwijderd
Heb nu trouwens 12050 punten (P4 2.4, 512 pc2700, Leadtek Ti4400), niks overclockt.
Met deze driver heb ik niks in dxdiag veranderd of een refreshtool gebruikt, maar kreeg wel gewoon gelijk 100hz in d3d.... Moet nog ff kijken of het komt door de oude driver of dat het echt eindelijk werkt in d3d, opengl weet ik nog niet .Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 23:28:
[...]
Voor D3D ja
Ik snap het echt niet meer hoor. Desktop refresh rate is met de standaard controls aan te passen, voor D3D games\apps hebben we dxdiag, alleen met OpenGL is er een probleem. En dat wordt maar niet gefixed. Het enige waar je op mag hopen is dat het in het spel aan te passen is (r_displayrefresh in Q3-engine games bijvoorbeeld), maar voor de rest...
Maar wat vinden mensen van de kwalitiet ? , ik vindt het zekers verbeterd.
Verwijderd
Moet je ff coolbits downen van Guru3D. Das een .reg file. ff runnen en dan heb je dat schermpie weer. Niks geen proggies, gewoon ff die reg file uitvoieren.Atmosphere schreef op 25 september 2002 @ 01:05:
Ik wil me ClockRate paneltje terug .. maar hoe??
Heb hem wel in 40.41 maar niet in 40.52
Edit: Ik ga die 40.52 ook maar es ff proberen.
Alleen bij 3dMark krijg ik nog wel foutjes in het beeld. Het vreemde is dat deze bijna verdwenen zijn als ik mijn PC niet overklok, hoewel ik bij 30.82 me PC prima kan overklokken zonder die glitches. Denk dat de AGP timings verscherpt zijn en het daardoor sneller fout gaat. Leuk de 40.52 maar ik ga weer terug naar 30.82.
* jfeelders vraagt zich met ErHa af of die TV-out resize voor een GeForce2 MX400 werkt in de nieuwe versie...ErHa schreef op 24 september 2002 @ 18:37:
Is met deze drivers het probleem v/d tv out opgelost? Dat sommigen wel konden resizen en anderen niet, zodat je nog steeds van die zwarte randen aan alle kanten had
Of kan ik beter tv tool blijven gebruiken en van deze drivers afblijven met mijn GF2 MX400?
* ErHa had geen zin meer om te wachten op antwoord en is 40.52 gaan installeren.jfeelders schreef op 25 september 2002 @ 11:11:
[...]
* jfeelders vraagt zich met ErHa af of die TV-out resize voor een GeForce2 MX400 werkt in de nieuwe versie...
Tv Out is nog steeds niets verbeterd, ik ga denk ik maar terug naar 23.11 icm tv tool, want dit zuigt
Mijn 3d mark score ging er ook 50 puntjes op achteruit (nou zegt dat niet zoveel, maar toch......)
Ik zeg toch dat die 50 punten eigenlijk niets zeggenchimo schreef op 25 september 2002 @ 11:24:
jullie zijn aliens, met je fanatasien over beter beeldkwaliteit en 50 3dmark punten
en ik vind dit trouwens software algemeen, of noemen jullie je videoplanken detornator?
Verwijderd
Heb ik geprobeerd, maar hij komt niet tevoorschijn met 40.52 als ik die fix van 40.41 gebruik helaas.Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 10:54:
[...]
Moet je ff coolbits downen van Guru3D. Das een .reg file. ff runnen en dan heb je dat schermpie weer. Niks geen proggies, gewoon ff die reg file uitvoieren.
Edit: Ik ga die 40.52 ook maar es ff proberen.
Maar ik lees wel dat het qua punten weinig invloed heeft , gek dat het bij mij zekers wel uitmaakt.
Kunnen er misschien nog wat meer scores gepost worden, zodra ik thuis ben doe ik wel ff de utbech etc, want volgens mij moet ik zwaar inleveren tov 40.41, ik speelde ut2003demo en merkte dat het minder ging ...
Zijn er mensen die op deze goede en relevante vraag in kunnen gaan? Ik zou mijn probleem niet beter hebben kunnen posten? Dus wellicht even aandacht voor elkaars vragen/problemen ipv alleen je eigen 'spectaculaire' scores meldenVerwijderd schreef op 24 september 2002 @ 23:57:
Mijn spellen zijn heel erg donker met 40.41... morgen probeer ik 29.42, en 30.82 nog eens, en dan deze 40.52. Om fatsoenlijk RTCW en zo te spelen, moet ik de brightness vaak vol open draaien. (Geldt ook voor d3d spellen trouwens.)
Ik dacht dat dit aan mijn monitor lag, maar in de reacties op Guru3d zie ik vaker voorbijkomen: "Is the darkness issue fixed?" en "Disable hardware brightness to fix dark games." Het ligt dus wellicht niet aan mijn monitor... Weet iemand hier meer van; en hoe zet ik "Hardware Brightness" uit? Dat staat niet in de reacties op Guru3d.
Wij zijn iiyama broedersAdjo schreef op 25 september 2002 @ 12:20:
[...]
Zijn er mensen die op deze goede en relevante vraag in kunnen gaan? Ik zou mijn probleem niet beter hebben kunnen posten? Dus wellicht even aandacht voor elkaars vragen/problemen ipv alleen je eigen 'spectaculaire' scores melden
Kloten wij met brightness, blijft zwart best heel zwart, dit heeft meer met onze monitor te maken met spellen dan de drivers naar mijn idee.
Als je het goed wilt hebben zijn de letters al te fel en te onscherp etc. Zet zoiezo bij spellen opq pictures aan en txt bij windows weer. bij pictures is het al zo fel dat je echt niet in windows lettertjes wil lezen, maar in spellen zijn de kleuren dan precies goed.....
Maar donkere hoekjes blijven etc een probleem, dan moet ie wel zo licht dat je echt scheel wordt van het licht.
Mocht je meer willen weten msn me dan met carel.flooren@hccnet.nl
maarre ut2k3 demo loopt echt duidelijk beter(lees sneller)
3dmark is 100puntjes hoger, maar das lekker belangrijk
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Verwijderd
Op zich , als je een beetje kan afstellen is het bijna geheel te verhelpen, maar zo mooi als mijn 17" pro410 zal het nooit meer worden helaasVerwijderd schreef op 25 september 2002 @ 14:54:
Carel en Adjo: shit zeg.... 3x donkere games, en 3x een Iiyama. Toch de monitor? In Windows zijn de kleuren en helderheden goed, maar spellen zijn soms zo donker dat het moeilijk is om de Gamma Correction te vinden. Die moet dan vaak naar 100% om het spel speelbaar te krijgen...
Meer mensen daar last van?
UNOX: The worst operating system
De-instaleer eerst je oude driver volledig en haal het volledig uit je register, dit is een aantal keer behandeld in het det 40.41 topic.Sjoko schreef op 25 september 2002 @ 15:06:
gvd.. ik krijg een rundll32 fout in nvcpl.dll als ik de eigenschappen van mijn Geforce 2 Ti probeer op te roepen...
Meer mensen daar last van?
Verwijderd
Overigens lijkt alles me wel lekker te zitten. Kom van 3x.xx op een Win98-doos met een GF4ti4400 en 't gaat er flink op vooruit, lijkt 't.
jaVerwijderd schreef op 25 september 2002 @ 15:46:
Is't normaal dat ik m'n Vsync niet aan/uit kan zetten onder D3D ? Terwijl dat met OpenGL wel nog kan ?
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Verwijderd
En zelfs als ik em op 60hz zet dan doet die nog 85hz echt gaar... Iemand oplossing?
Verder rest doet allez et goed...
Nee, ik vind het iets te makkelijk om Iiyama de schuld te geven. Op andere forums wordt ook melding gemaakt van dit probleem. Het is ook vooral in vergelijking met de 29.xx drivers die ik hiervoor had.Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 14:54:
Carel en Adjo: shit zeg.... 3x donkere games, en 3x een Iiyama. Toch de monitor? In Windows zijn de kleuren en helderheden goed, maar spellen zijn soms zo donker dat het moeilijk is om de Gamma Correction te vinden. Die moet dan vaak naar 100% om het spel speelbaar te krijgen...
Inmiddels is het wel beter (was idd effe vergeten om OPQ movie in te schakelen, dom kweet het). En met wat meer gamma correctie in het spel zelf komt er wel een goed beeld tevoorschijn.
Ander probleem: zijn er meer mensen die ineens vastlopers krijgen in Sof2? hij knalt hem er regelmatig spontaan uit.
Overigens had ik hiervoor een tabje in mijn NVidiasettings waarbij ik de klockfrequentie kon wijzigen, zit er bij 40.52 niet bij. Hoe lossen we dat op?
Heb net eventjes lopen kijken, maar 40.52 is echt zeker lichter dan 40.41, want ik moet in ut2003 de gamme echt terug zetten nu... en opq hoeft niet op picture.Adjo schreef op 25 september 2002 @ 19:05:
[...]
Nee, ik vind het iets te makkelijk om Iiyama de schuld te geven. Op andere forums wordt ook melding gemaakt van dit probleem. Het is ook vooral in vergelijking met de 29.xx drivers die ik hiervoor had.
Inmiddels is het wel beter (was idd effe vergeten om OPQ movie in te schakelen, dom kweet het). En met wat meer gamma correctie in het spel zelf komt er wel een goed beeld tevoorschijn.
Ander probleem: zijn er meer mensen die ineens vastlopers krijgen in Sof2? hij knalt hem er regelmatig spontaan uit.
Overigens had ik hiervoor een tabje in mijn NVidiasettings waarbij ik de klockfrequentie kon wijzigen, zit er bij 40.52 niet bij. Hoe lossen we dat op?
De clockopties doen het nog steeds via de oude reg patches , trouwens ik heb hem dr gewoon overheen gegooid zonder te deinstaleren en heb ze nog steeds
clockprobleem is opgelost met coolbits, met dank aande tip eerder in het forum
Ik ga weer lekker terug naar 30.82 (40.41 werkt ut2k3 niet goed
Verwijderd
ik nietVerwijderd schreef op 25 september 2002 @ 23:56:
hij is buggie... als ik naar de kaarteigenschappen ga, krijg ik een .CPL fout... b4ck 2 30.82...
thnx Fewture
Had ik eigenlijk al geprobeerd .. maar goed .. zal het nog eens doen .. maybe dat er iets niet helemaal ok stond,.. en misschien inderdaad gewoon ffies patch downloaden
-x(Al is de wereld is nog zo klein. Atmosphere vind hem wel fijn)x-; Sys; t-net
De 40.52 leveren weer een iets betere performance.
En ook hier weer....OpenGL loopt iets donkerder.
Maar sommige testen in 3dmark lopen weer soepeler.
Dus...al met al wel weer een verbetering.
Snoep verstandig, lik m'n reet! :P
kijk ff in forum van de maker van refreshlock en forceVerwijderd schreef op 25 september 2002 @ 18:22:
sinds de 40.41 en 40.52 driver kan ik nog maar 85hz krijgen. Refreshforce, Refreshrate-Lock, Rivatuner werken allemaal niet... Als hem bij eigenschappen van beeldscherm op 120hz zet zegt die ook dat die op 120hz loopt maar in werkelijkheid is het maar 85hz
En zelfs als ik em op 60hz zet dan doet die nog 85hz echt gaar... Iemand oplossing?
Verder rest doet allez et goed...
is bekend probleem
ik heb er ook last van en draai nu dus de 30.*
[edit] typo
29.42: 8681
40.52: 9652
Score was eerst veel lager (rond de 7700) maar dat kwam omdat ik in de advanced settings de anisotropic settings op 2 had staan. Levert dit zoveel kwaliteitswinst op? Het kost wel veel framerates.
Wie kan me uberhaupt de verschillen uitleggen tussen AA en anisotropic textures?
Moet ik nu AA 2x gebruiken of juist Quincux of 4x? Ik zie zelf weinig kwaliteitsverschil in bv. SoF2 of MOHAA
AA is pixels randen van textures afronden dus randjes scherper maken voor spellenAdjo schreef op 26 september 2002 @ 14:21:
Heb zojuist een 3dmark gedraaid.
29.42: 8681
40.52: 9652
Score was eerst veel lager (rond de 7700) maar dat kwam omdat ik in de advanced settings de anisotropic settings op 2 had staan. Levert dit zoveel kwaliteitswinst op? Het kost wel veel framerates.
Wie kan me uberhaupt de verschillen uitleggen tussen AA en anisotropic textures?
Moet ik nu AA 2x gebruiken of juist Quincux of 4x? Ik zie zelf weinig kwaliteitsverschil in bv. SoF2 of MOHAA
Anistopic textures heeft iets te maken met de kwaliteit in de verte van textures, die blijven ook in de verte wat scherper ipv dat het waziger wordt om performance te creeren , zoiets moet jij je voorstellen.
Wat ik hier zeg klopt niet helemaal, maar zo kan je het wel ff simpel opvatten denk ik
Ik snap het zelf ook niet helemaal meer, ik weet alleen de echte verschillen, waarom ze het Quincux noemen en geen AA weet ik eigenlijk ook niet.Adjo schreef op 26 september 2002 @ 14:30:
OKe, makes sense. Hoe zit het verder met die verschillende AA settings. Ik heb iets gehoord dat die Quincux speciaal voor de Gf 4 serie is geschikt. Weet je daar toevallig ook iets meer over?
-x(Al is de wereld is nog zo klein. Atmosphere vind hem wel fijn)x-; Sys; t-net
Verwijderd
na goed in stallatie van de 40.52 drivers ben ik duidelijk in prestatie voortuit gegaan.
alles draait soeperler.