Tegenwoordig valt het mij op dat er door winkels/webshops niet altijd goed onderscheid gemaakt wordt tussen
- Hub (10mbit of 100mbit)
- Switching Hub (10mbit/100mbit)
- Switch (10mbit/100mbit )
Zowas ik laatst in een winkel en daar hadden ze een hub/switch (10mbit/100mbit, 8 poorts voor 49euro), dus ik vroeg is het een echte switch, of is het een hub.
Zegt die kerel het is beide. Dus ik denk na, laat maar zitten dan.
Kan dat wel (dat het beide is) ?.
Ik ben dus op zoek naar een redelijk goede (en niet al te dure) switch (10/100mbit) die dus echt het netwerk verkeer van comp1<->comp2 verstuurt, en niet van comp1 naar comp2 en comp3 etc.
Is er aan de hand van nummers (protocol nummers ofzo) mogelijk om te herkennen of het om een echte switch gaat??
- Hub (10mbit of 100mbit)
- Switching Hub (10mbit/100mbit)
- Switch (10mbit/100mbit )
Zowas ik laatst in een winkel en daar hadden ze een hub/switch (10mbit/100mbit, 8 poorts voor 49euro), dus ik vroeg is het een echte switch, of is het een hub.
Zegt die kerel het is beide. Dus ik denk na, laat maar zitten dan.
Kan dat wel (dat het beide is) ?.
Ik ben dus op zoek naar een redelijk goede (en niet al te dure) switch (10/100mbit) die dus echt het netwerk verkeer van comp1<->comp2 verstuurt, en niet van comp1 naar comp2 en comp3 etc.
Is er aan de hand van nummers (protocol nummers ofzo) mogelijk om te herkennen of het om een echte switch gaat??