Toon posts:

[smbfs] mounten via andere netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit met een probleem waar ik maar niet uitkom, nl. het volgende;

de server waar het om gaat heeft 2 ethernetkaarten waarvan 1 een Intel Gigabit kaart . Deze kaart is gekoppeld aan een andere server, die ook eenzelfde kaart heeft.
Ik koppel de server via het volgende commando:

mount '//macserver2/Raid2' -t smbfs -o \ ip=192.168.1.6,workgroup=WERKGROEP,guest,rw /usr/local/macserver2

Lukt allemaal prima... echter via de verkeerde ethernetkaart, nou is mijn vraag aan de gurus hier, kan je in de bovenstaande string iets meegeven dat samba via eth1 connect i.p.v. eth0 ? (eth1 heeft als IP adres: 192.168.1.110, eth0 heeft als IP adres 200.0.0.110)

Ik heb ook nog geprobeerd om alleen via eth1 the connecten mar dan krijg ik de volgende error:

Cannot find Macserver2 :? (pingen lukt wel en de windows 2000 server ziet de Linux server ook in het netwerk!! AAAARRGGHH)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:45

chem

Reist de wereld rond

misschien met interface=eth1 ?

Maar ik denk als ik je verhaal lees, dat je de RAID van je Gigabit G4 wil gebruiken over het netwerk. Ik denk dat SMB hier niet echt het beste protocol voor is. Ik zou uitwijken naar NFS of CODA, aangezien die een stuk sneller zijn.

OS X heeft NFS support, dus het zou op zich moeten lukken. Zie ook dit bv.: http://deaddog.duch.udel..../archive/DarwinAndNFS.pdf

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• RdeTuinman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-05 06:29
zal toch met de route te maken hebben denk ik.

misschien hebben we wat aan de output van 'route -n'?

Verwijderd

Topicstarter
chem schreef op 24 september 2002 @ 11:44:
misschien met interface=eth1 ?
_/-\o_ dit was het dus. nu alleen nog die snelheid op full duplex en ik ben tevereden ;)

• chem

chem

Reist de wereld rond

Ik zou toch ff kijken naar NFS of CODA, al is het voor 'later'
er zijn GUI tools voor NFS: http://www.bresink.de/osx/NFSManager.html

Ik weet vrijwel zeker dat je daar een flinke performance winst mee kan halen (toch niet verkeerd als je al een RAID en Gigabit draait)

• BasicQ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-05 22:17
Probeer dit eens:

mount '//<IPmacserver2>/Raid2' -t smbfs -o \ ip=192.168.1.6,workgroup=WERKGROEP,guest,rw /usr/local/macserver2

dus zoiets: //192.168.1.110/Raid2

• chem

chem

Reist de wereld rond

BasicQ schreef op 24 september 2002 @ 13:22:
Probeer dit eens:

mount '//<IPmacserver2>/Raid2' -t smbfs -o \ ip=192.168.1.6,workgroup=WERKGROEP,guest,rw /usr/local/macserver2

dus zoiets: //192.168.1.110/Raid2

Het werkt toch al :?

Verwijderd

Topicstarter
chem schreef op 24 september 2002 @ 13:17:
Ik zou toch ff kijken naar NFS of CODA, al is het voor 'later'
er zijn GUI tools voor NFS: http://www.bresink.de/osx/NFSManager.html

Ik weet vrijwel zeker dat je daar een flinke performance winst mee kan halen (toch niet verkeerd als je al een RAID en Gigabit draait)
ok, ik zal er eens induiken, die NFS server zal net als Samba niet al te moeilijk op te zetten zijn, en idd de combinatie van Gigabit en RAID (SCSI) is zeer relaxed, als we daar d.m.v. NFS het maximale uit kunnen halen is dat zeer zeker een optie, thnx chem! :)
Pagina: 1