Abit BF6, 3 x 64 MB geheugen = fatal errors.. help

Pagina: 1
Acties:

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
Ik heb een Abit BF6 moederbord, heeft drie DIMM sloten en je zou zeggen, dan kun je er dus ook drie DIMMetjes in doen... Niet dus.

Ik heb er twee dimmetjes van 64 MB (PC100) inzitten (eerste twee sloten). Op het moment dat ik in het derde slot een dimmetje zet (ook 64 MB PC100, heb vier verschillende dimmetjes geprobeerd...) krijg ik allemaal vreemde fouten:

a) POST vind het geheugen niet
b) windows start op maar is ongelofelijk traag
c) ik krijg constant blauwe schermen en fatal errors op memory locatie 0xc0000005..

Nou, is dat een hardware probleem of niet???
Leverancier van het geheugen gebeld, deze zegt dat het bij "goedkope" (nou hartelijk bedankt...) moederborden weleens voorkomt dat het derde DIMM slot niet werkt..
Heeft iemand hier ervaring mee??? Zo ja, is er een oplossing of moet ik gewoon maar 2 DIMMetjes van 64 MB vervangen door 1 van 128???

Verwijderd

mischien een bios update
wie weet????????

Verwijderd

hmmz

ik heb 2 dimmetjes van 128mb op mijn be6-2

als ik er nog 1 van bv 32mb bij doe, wil windows niet meer opstarten:

fatale beschermingsfout :)

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
Ik heb de nieuwste bios update al geïnstalleerd... hielp niets...

dus toch iets mis met de hardware... nou leuk is dat... koop je een pIII 800 omdat je dan je mobo niet hoeft te vervangen... blijk je één of ander verrot mobo te hebben...

tja... shit happens i think

Verwijderd

troost je ik kan mijn 3 dim niet eens gebruiken zit een dikke koeler voor de proc in de weg moet hemzelf nog om bouwen ook anders kon de voeding stekker niet eens inzetten
asus k7m
loopt wel goed stabiel voor mijn atlon

Verwijderd

je kan de moedrbord omruilen hoor heb hier een jetway mobo
met een via chip
slot 1 en fcppga kan er ook op is zo een duol bord kan allen een van de twee gebruiken

pen3 450@540 met standart instelling voor de voltage
niet slecht he loopt reten stabiel in windows en bensmark 2000 loop heb ik 1uur laten draaien
specificatie

ultra 66 controller
2x agp
a3d onbord seruond dus met 4x speakers uitgangen

als je intressen heb kan je het kopen of ruilen kijk maar

suijkerbuijk37@zonnet.nl
Pagina: 1