Wie weet nog hoe deze heet: Je moest eerst een dropping doen, een aantal x door een grot met onderzeers di je probeerden af te schieten en vervolgens moest je het land op. Sorry het is heel lang geleden dat ik dat heb gespeeld, dus het kan ook van geen kant kloppen

De naam was iets met "beach" volgens mij.
Wat ik een hoop heb gespeeld en een topper vond was "voetbalmanager". Was een Nederlandse uitvoering met 4 divisies en namen als: graasschap, heerenven e.d.
Was wel geinig als de wedstrijd werd gespeeld, zag je alleen de aanvallen. Ik denk maar liefst in 3 verschillende uitvoeringen!!!
Het transfersysteem was ook wel grappig; dr werd een speler aangeboden en dan moest je bieden. Dus je probeerde zo goedkoop mogelijk te krijgen. Ff een vb: Gulit(ja met 1 L) kostte 25000. Een bod van 23500 werd geweigerd. Zodra een bod werd geweigerd ging de prijs omhoog. Dus bv naar 31500! Bood je daarna 21000, ging de koop ineens door....
Oh schiet me nog iets te binnen: dr was een platformspel met een soort pacman-achtig mannetje. Was wel een topspel, maar ik had hem zelf niet, heb m dus ook niet veel gespeeld. Een jongen bij mij op de lagere school had `m wel, dat was ineens een vriend vamme.
En wat dachten jullie van "JackAttack"? Die had (volgens mij heppik m nog) op cartridge. Dat spel heeft me, echt eerlijk waar, een c64 gekost! Die werd ff`tjes vakkundig tegen de muur aangesmeten.

Net als "Risk", dat ging ook een x van het balkon 4 hoog naar beneden.
Maar ik kan heus wel tegen mn verlies hoor