[Abit it7 max]3 geheugen banken maar max 2 geheugen repen?

Pagina: 1
Acties:

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Gisteravond wilde ik in mij pc nog een extra reepje geheugen gaan plaatsen.
Op het moment zelf zit er namelijk 2x 256mb pc2700 in en wilde er nog 1 reepje van 256mb pc2400 erin stoppen omdat ik die nog had liggen.
De mem timings even op z'n laagste gezet en de memmory snelheid ook ( 133Mhz 3-7-3-3).
Reepje geheugen erin, en pc weer starten.
geeft gewoon 512mb aan, hmmz reepje zit misschien niet goed.
Opnieuw aangedrukt maar weer 512mb bij het opstarten.
Even een pc2700 reepje eruit gehaald en dan opstarten met 1x pc2700 en 1x pc2400, ja hoor weer 512mb @ post.
:?

Toen heb ik alles in orginele staat terug gezet en me bios upgedate, probleem is er nog steeds.
In de handleiding staat wel dat in alle banken makkelijk 256mb pasen.
Wie weet voor mij een oplossing?

alvast bedankt :)

39

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Zijn vast en zeker double-sided DIMM's die je daar hebt of niet? i845 chipsets kunnen maximaal maar 4 side's aan en daar zit je dan al op met twee double-sideds.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Abbadon schreef op 24 september 2002 @ 09:45:
Zijn vast en zeker double-sided DIMM's die je daar hebt of niet? i845 chipsets kunnen maximaal maar 4 side's aan en daar zit je dan al op met twee double-sideds.
Opzich zou het dan nog wel moeten werken.
Die 2x pc2700 zijn single sided en die pc2400 is double sided, bij elkaar (start calc.exe) = 4 sides :P

39

Verwijderd

Probeer eens de double-sided in het eerste slot. Meer informatie over double/single sided geheugen zou je in de handleiding moeten kunnen vinden

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Onthou dat de termen singlesided en doublesided niet fysiek zijn.. Dus: een reepje met chips aan één kant is niet altijd singlesided en datzelfde geldt voor doublesided. Het is puur technisch gezien, check eventueel de RAM FAQ :)

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 10:00:
Probeer eens de double-sided in het eerste slot. Meer informatie over double/single sided geheugen zou je in de handleiding moeten kunnen vinden
De Double sided geheugen heb ik ook een keer in het eerste slot gehad (eigenlijk alle combinaties langs geweest), maar hij blijft het zelfde probleem geven.
In de handleiding staat niks over double sided of single sided geheugen.
BalusC schreef op 24 september 2002 @ 10:02:
Onthou dat de termen singlesided en doublesided niet fysiek zijn.. Dus: een reepje met chips aan één kant is niet altijd singlesided en datzelfde geldt voor doublesided. Het is puur technisch gezien, check eventueel de RAM FAQ :)
Okay, bedankt, ik zal even de Faq doorbladeren. (okay gelezen)

Wel vreemd dat abit daar niks over in hun handleiding zet.

39

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Dan zou het idd moeten werken, ik ben nog nooit DIMM's tegengekomen met aan één kant chips welke toch double-sided zijn (wél omgekeerd). Zet de double-sided DIMM eens in het eerste slot en de andere twee in de overige (of had je dat al gedaan?)

edit:
Had je al gedaan dus, ik tik weer eens te traag :+

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Abbadon schreef op 24 september 2002 @ 10:10:
Dan zou het idd moeten werken, ik ben nog nooit DIMM's tegengekomen met aan één kant chips welke toch double-sided zijn (wél omgekeerd). Zet de double-sided DIMM eens in het eerste slot en de andere twee in de overige (of had je dat al gedaan?)

edit:
Had je al gedaan dus, ik tik weer eens te traag :+
:D heb ik weer, iets wat een mod pmg zelfs nog nooit is tegen gekomen :P
Kortom, flink brak dus eigenlijk :/

Toch bedankt voor de snelle reply's en hulp :)

39

Pagina: 1