Toon posts:

realtek 10/100 Mbit kaarjte en XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van die goedkope realtek nicjes met de chipset 8139 je kent ze wel.

nou had ik deze altijd op een 10Mbit hubje zitten en heb nu laatst een 100Mbit 3com hub plus een 10/100Mbit hp hub waar dit kaartje niet op 100Mbit op wil werken.

OS is XP heb hem ook in andere pc zitten met XP die het wel doen. Ik ga vanmiddag nog ff proberen een kaartje te wisselen met een andere, of weet iemand een tweak ofzo om dat beestje ook op 100 Mbit te laten werken.

Ik heb zelf al nieuwste drivers plus zelf op 100mbit half of full duplex zetten geprobeerd maar pakt hem alleen op 10Mbit.

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
move WOS --> NT :)

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Kabeltje testen? Poortje testen?

>Select * FROM users WHERE clue > 0

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel verschillende poorten en kabeltjes geprobeerd eerste waar je naar kijkt vind ik.

Ligt gewoon echt aan het kaartje of iets vie het OS

Verwijderd

Op de HP switch werken alleen HP kaartjes. iig zo was het wel met de oudere switches van HP. Ik weet niet hoe ze het nu hebben geregeld

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 09:50:
Op de HP switch werken alleen HP kaartjes. iig zo was het wel met de oudere switches van HP. Ik weet niet hoe ze het nu hebben geregeld
Die HP hub is niet zo oud en werkt ook wel, maar dan met die ene kaart op 10Mbit en bij die andere computers gewoon op 100Mbit. Tewrijl die ook XP draaien met een realtek kaartje.

<oftopic>
het is ook geen switch maar een hub en tegenwoordig kan je met elke 802.3 compatible kaart op een HP hub of switch.
<oftopic>

• SnicK_v_r
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:04

SnicK_v_r

Zero

heb je dat kaartje ook in een andere pc geprobeerd

en een ander kaartje in die ene pc geprobeerd, dan weet je zeker waar het aan ligt
het kaartje of aan de pc c.q. windows.

FFXIV-id: Sarah Kindred, FC: League of the Damned <DAMN>, Zodiark

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik heb 1x meegemaakt dat de drivers die winXP voor het netwerkkaartje koos helemaalniet met dat netwerkkaartje werkten. Gelukkig had diegene het schijfje dat bij die netwerkkaart zat nog en die drivers werkten wel.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
Als er een van de netwerkkaarten op 10mbit werk, zal een hub alleen nog maar 10mbit aansluitingen accapteren. Een Switch daarin tegen kan met beide snelheden te gelijkertijd omgaan.

Als je dus in WXP je netwerkkaart handmatig op 100mbit hebt gezet is het logisch dat dit niet werkt!

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Verwijderd

Topicstarter
vries335 schreef op 24 september 2002 @ 11:45:
Als er een van de netwerkkaarten op 10mbit werk, zal een hub alleen nog maar 10mbit aansluitingen accapteren. Een Switch daarin tegen kan met beide snelheden te gelijkertijd omgaan.

Als je dus in WXP je netwerkkaart handmatig op 100mbit hebt gezet is het logisch dat dit niet werkt!
ja maar dat heb ik niet de rest is ook op 100 zoals in het topic beschreven, maar ook als ik hem alleen in een 100 mbit hub stop pakt hij hem niet.

BTW die HP hub kan met 10 en 100 omgaan. weet niet hoe het zit maar hij doet het wel.
Pagina: 1