Toon posts:

T-bird 900 op A7V doet et 2 seconde????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He mede tweakers ik heb jullie hulp nodig. Een makker van me heeft de volgende spullen gekocht:

-Asus A7V met multiplier switches
-Thunderbird 900 met Coolermaster (tot Alpha binnen is)
-Ati Radeon 64MB Retail
-Soundblaster live retail
-gewoon standaard kast met 250 Watt voeding
-hard disk quantum 20Gb 7200Rpm
-Hermanattor Hard disk cooler(die zijn vet)
-2x 128Mb pc133 mhz Mushkin 2-2-2
-standaard wisecom ethernet card
-Asus 50x Cd-rom
-Hp 9110 brander

Het probleem is dat als hij hem aan zet hij ongeveer 2 seconde aanstaat en dan weer uitvalt. Het lijkt mij de voeding maar hij is eigenwijs en zegt van niet. Iemand een idee van wat het ongeveer kan zijn.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
Ik denk ook de voeding. haal anders de cdroms eruit, netwerkkaartje eruit etc en probeer het dan nog eens. (hoeft de voeding minder vermogen te leveren). succes.

oohja. haal de HD koeler er ook ff af

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:18

killercow

eth0

tja minimum is ook 300 watt voeding voor een athlon/tbird/duron en daar is niks aan te doen helaas..

probeer het anders even zonder alle kaarten en met een vaag 4 mb pci kaartje..

suc6

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Hoe bedoel je hij doet het 2 seconden, ik denk dat hij het helemaal niet doet want in de bios gebruik je je CPU niet.
En de T-Bird zou er op moeten kunnen draaien volgens AMD, maar ze adviseren wel een 300W voeding, zeker als je er veel andere kaarten in hebt.

Je kan proberen te booten met alleen de videokaart erin en alle andere PCI leeg te houden, doet ie het dan wel dan trekt te voeding het niet.

Ik draai hier een Duron met een hoop appratuur gewoon op 230W

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

Nou, 300 Watt is aan te raden, maar zeker niet het minimum, er zijn veel tweakers, waaronder ikzelf die 230 Watt hebben en een Athlon die het erg goed doet...

Don't You stare there, Operate!

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-09 04:48
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Hoe bedoel je hij doet het 2 seconden, ik denk dat hij het helemaal niet doet want in de bios gebruik je je CPU niet.[/quote]Is het zo dat je om in de BIOS te komen geen CPU nodig hebt? Kan ik me nauwelijks voorstellen...

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 08:23
bedoel je niet als je de stroom erop zet, dat ie dan 2sec aan gaat en dan weer uit? dat is normaal, moet je nog eens op de aan/uit knop drukken, en anders heb je je power on switch verkeerd aangesloten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vanavond ffe bij hem lang geweest en gekeken hoe ie nu alles had aangesloten en dat zat gewoon goed, de power switch zat niet verkeerd of zo. Kwam ik er ook achter dat als je de powerknop op de powersupply aangooi hij gelijk begint te booten, duurt 2 seconde en dan valt ie uit. Druk je dan de power switch (aan de voorkant dus)in, dan boot ie , dwz dat de coolers en hard disk op spinnen maar daar blijf et ook bij. Je krijg geen beeld, nix. Verder hebben we het geprobeerd met alleen een vga kaartje en en nog steeds nix, hij piept niet ofzo dus we weten ook niet echt waar we moeten zoeken. Het lijkt mij een dooie processor.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Haal ook alle HDs/CDROMs (of DVD) spelers van de voeding af. Probeer gewoon met een floppie te booten.

Kijk ook ff die powercable goed op het moederbord zit.. en heeft ie met 'vol geweld' die cooler op de CPU geduwd? Schijnen nogal breekbare gevallen te zijn.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-08 09:16
Stel de cpu-snelheid in via de dipswitches. als ik mijn a7v op automatisch zet doet ie het ook niet.

het bord is gewoon gaar. is echt één met een "gebruiksaanwijzing".

en dat 2sec aan en dan weer uit is ook "normaal". tja, tis weer eens wat anders dan een bx-bord >:)

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Verwijderd

Topicstarter
We hebben ook alleen met een floppy geboot en nix. Verder hebben we het bordje zelf gejumperd en de jumper free mode geprobeert, bij beiden geen resultaat. Ik denk echt dat et de processor is, dus morgen gooien we mijn 800 mhz T-bird er maar ff op. Kijken of dat wil lopen.

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-09 02:02
Als je d'r nou gewoon eens een 300Watt voeding op zet...gegarandeerd dat het daar aan ligt...En als ie dan nog steeds niet werkt..zoek je gewoon verder :-)

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 25 oktober 2000 19:09 schreef im_me het volgende:
Hoe bedoel je hij doet het 2 seconden, ik denk dat hij het helemaal niet doet want in de bios gebruik je je CPU niet.[/quote]wat een onzin. natuurlijk doet de cpu 't als je in de bios zit. de bios bevat ook maar gewoon programmacode. zonder cpu gebeurt er helemaal niks op je pc.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een idee hoe we dit kunnen oplossen

Verwijderd

de a7v HEEFT een 300 watt voeding NODIG , klaar uit zonder doet ie het brak ..... dit komt gewoon door hoe het bord in elkaar zit .... je voeding kan de vraag niet aan met 250 en valt dus uit ..... vooral met stroom vretende t-birds etc. dus gewoon 300 watt voeding erin schroeven , el cheapo 300 watt werkt ook prima heb ik zelf ook .... , succes ! (andere borden zouden het in combi met andere onderdelen wel geod kunnen doen met minder voeding , de a7v iig niet ) en denk zonder 300 watt voeding niet eens aan overclocken , de stroom die je proc dan gaat vreten kan gewoon NIET door een standaard voeding 200-250 watt geleverd worden :7
en zoals ik al zei dure voeding is niet nodig al lijken veel tweakers hiero dat aan te raden , ik heb een standaard midi kastje met 300 watt voeding ( krijg ze voor 100 piek per stuk kast + voeding :) normaal zal wel 150 zijn of zo .... maar das al goed genoeg want ik heb een fully loaded fully overclocked ( alles wat oc-ed kan worden is het ook ) en loopt geweldig met die el cheapo kast !

Verwijderd

Wat ook nog kan is dat je op de fan een sticker hebt laten zitten. Een vriend van me had dat ook, hij was die sticker vergeten en zijn pc dropte steeds uit.

Verwijderd

Kunnen we hier een ding uit de weg krijgen ? Een 300 watt is niet het minimum, waar het dus juist om gaat is de kwaliteit van de voeding, er zijn genoeg 250 watt voedings van gerenomeerde bedrijven die beter zijn dan 300 watt crappy voedingen. Kijk op de AMD site welke wel en welke niet zijn aanbevolen...

Verwijderd

Een 250 watt voeding was bij mij niet krachtig genoeg voor m'n KT7 en Duron, een 300 watt Aopen voeding doet het wel perfect.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 27 oktober 2000 03:03 schreef XSTReaMiNG het volgende:
Iemand nog een idee hoe we dit kunnen oplossen[/quote]Bouw het systeem uit, leg het moederbord op een tijdschrift. Sluit de voeding aan.
Haal de CPU los en check dat alle pootjes goed zijn..
Stop de processor met koeling en de AGP kaart erin en één geheugenbankje. Sluit de power switch kabel aan. Als er nog steeds niets gebeurt... kun je een andere processor, voeding en geheugenbankje proberen.
Als dat allemaal niet helpt.. en je hebt de jumpers op het mobo gecheckt.. heb je een DOA mobo
(Dead On Arrival).... terug naar de leverancier dus... :(

Trouwens.. ik heb ergens gelezen dat sommige kasten in combinatie met dat mobo en AGP kaart er toe leiden dat die AGP kaart niet goed in het slot past. Je moet de montage hoogte misschien veranderen...

Laatste opmerking, als je de kast speaker aansluit, hoor je dan piepjes ??

• Renkie
  • Laatst online: 10:18
Ik weet ut denk ik:)

Kijk ff of het draadje van de poweron knop niet heel misschien 1 pinnetje te veel naar links of rechts zit op het mobo:)

maat van me had pcies zelfde

knop aan, 1 a 2 sec aan en dan niets

Edit-> ups niet goed gelezen, dan weet ik ut ook nie:(

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-08 23:34

BNX

<offtopic>
lekker systeempje...
</offtopic>

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

Pagina: 1