S-VHS naar BNC

Pagina: 1
Acties:

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 09:58

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Weet nou niet of dit hier goed, maar ik heb thuis een 17" Iijama staan die heeft zowel een sub-d als BNC aansluiting. Nu wilde ik van mijn TV-out (s-vhs) van mijn eerste pc naar deze monitor gaan, naar de BNC aansluiting. Dat maakt video editing wat makkelijker. Kan niet naar de sub-d, want daar hankt mijn 2de pc aan.

Is dit nu mogelijk? Zijn die kabels zo te koop, of moet ik ze self maken?

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:42
Zal denk ik niet werken. S-VHS is een Y/C signaal en de BNC aansluiting op je monitor is RGB.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Verwijderd

Soortgelijke vraag kwam vorige week ook al voorbij. Gaat dus niet. Je moet de samengevoegde info in je HF TV-out weer uitsplitsen, heb je electronica voor nodig.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:36

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Gaat niet werken, een TV-out is niet aan te sluiten op een RGB aansluiting van een VGA monitor. Als je een monitorbeeldje wilt hebben voor weinig geld kan je het beste zo'n klein 14cm Z/W TV'tje kopen welke je al voor een 50 euro kan hebben.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• videodok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 06:45
Kan niet direct, zijn apparaatjes voor in de handel, zogenaamde scaler. Een goede is niet goedkoop, denk maar aan duizenden euro's.
Voor video-editing is het nooit aan te raden om te kijken op een computer beeldscherm. Je mist op een televisie/videomonitor wat aan de buitenste randen, dat zal een computer beeldscherm nooit weergeven. Dus als jij tijdens het video-editen titels maakt, en nergens rekening mee houdt, zouden je titels op een computer monitor passen, en op een videomonitor er buiten vallen. Ook de kleur eigenschappen zijn anders. En de opbouw middels fields geeft andere problemen met zich mee, die je echt op een videomonitor moet bekijken. Koop desnoods een kleine tv, werkt vele malen beter.