Toon posts:

anologe camera naar digitale beelden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik beelden van een compleet anologe camera in de PC wil brengen hoe kan ik dat het beste aanpakken ?
Zelf dacht ik dat het wel met een normale (niet te dure) tv kaart te realiseren was maar nou krijg ik te horen -van iemand die een laatst een DC10 had aangeschaft- dat het een onbegonnen zaak is :? Hij had had het over resoluties van rond de 150 als maximaal en daarom begin ik nu wat te twijfelen.
Dus als iemand hier wat ervaring mee heeft en wat van zich zou willen laten horen zou ik dat zeer leuk vinden :)

Ps. Norrod de winkel hier op de hoek verkoopt deze kaarten:
  • Pinnacle PCTV kaart PCI € 72.50
  • Pinnacle Express DV € 89.00
  • Pinnacle PCTV PRO kaart PCI € 112.50
  • Pinnacle PCTV SAT kaart PCI € 159.00
  • Pinnacle Studio DV PCI DV-Card € 119.00
  • Pinnacle STUDIO DV PLUS € 235.00
  • Pinnacle DC10+ Video edit PCI € 247.50
  • Pinnacle Studio Deluxe € 389.00
  • Pinnacle DV 500 Plus € 855.00
Ps2 :P via de videorecorder kan ik een output geven over een normale coax kabel.

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Een TV-kaart kan meestal maar resoluties aan tot 360*288. Bovendien moet je hier softwarematig encoden en dat vreet systeemsources. Een DC10+ kan makkelijk 720*576 (de "echte" resolutie) aan en encode hardwarematig. Bij de DC10+ zit ook een veel beter programma dan bij de TV-kaart. Ik zou dus voor de DC10+ gaan. :)

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:05
Ik had al een heel verhaal getypt maar SiHaDa was mij voor :P . Als je over het algemeen wat meer informatie wilt over de Pinnacle kaarten dan kun je hier kijken: http://www.pinnaclesys.com/default.asp?Langue_ID=6

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-03 14:41
Ikzelf heb een Hi8 camera, analoog dus, en gebruik de Radeon 64 DDR VIVO (video in / video out) om te capturen. Dat gaat wel softwarematig, maar met een beetje snelle CPU hoeft dat geen probleem te zijn. Met het Video In onderdeel van het ATI Multimedia Center kun je capturen naar AVI, MPEG 1, MPEG 2 in verschillende formaten, VCD, SVCD, DVD...

Gaat prima hoor. Ook een idee, ipv. zo'n aparte TV-kaart.....

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:40

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Denk er wel aan dat de DC10 MJPEG compressie gebruikt, wat op full screen (720x576) een data stream van ong. 20MB/sec oplevert. De Studio Deluxe doet hardwarematige DV25 compressie, wat 3.6MB/sec oplevert. Kijk maar eens wat je harddisk aankan. En de Deluxe kan ook DV aan, wel handig als je zo'n camera hebt of wilt kopen. Ben je in 1 klap klaar.
Tevens is de DV10 end-of-life.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Haay schreef op 24 september 2002 @ 08:56:
Ikzelf heb een Hi8 camera, analoog dus, en gebruik de Radeon 64 DDR VIVO (video in / video out) om te capturen. Dat gaat wel softwarematig, maar met een beetje snelle CPU hoeft dat geen probleem te zijn. Met het Video In onderdeel van het ATI Multimedia Center kun je capturen naar AVI, MPEG 1, MPEG 2 in verschillende formaten, VCD, SVCD, DVD...

Gaat prima hoor. Ook een idee, ipv. zo'n aparte TV-kaart.....
Wat voor resoluties haal je hier dan maximaal mee en aan wat voor prijs zou ik dan moeten denken ? Want ja een kaart van plus tweehonderd Euro is leuk maar ook duur :)

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-03 14:41
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 09:03:
Wat voor resoluties haal je hier dan maximaal mee en aan wat voor prijs zou ik dan moeten denken ? Want ja een kaart van plus tweehonderd Euro is leuk maar ook duur :)
Het hangt er een beetje vanaf wat je nodig hebt. Heb je perse een PCI kaart nodig omdat je al een goede AGP kaart hebt en die niet wilt vervangen, dan zit je in een andere situatie dan als AGP een optie is. Ik zie in de Vraag En Aanbod een Radeon 64 DDR AGP VIVO (zelfde als die ik heb) voor €75 te koop staan. Er is ook een Geforce 4MX AGP met VIVO te koop, ook voor €75 . Maar Radeons staan bekend voor hun goede 2D kwaliteit en goede video-in/out kwaliteit, dus zou ik in dat geval bij gelijke prijs voor die Radeon gaan.

Alternatieven zijn: Radeon 8500 VIVO (€149 in de pricewatch) of een Geforce 2 VIVO (ook €149 in de pricewatch).

Wat resoluties betreft, op de Radeon kaart zit de RAGE THEATRE chip die het video coderen/decoderen doet. Hiermee kun je tot 720x576 resolutie capturen in MPEG 2, maar kleiner kan ook als je naar bv. SVCD captured (480x576 is dat). Maar Hi8 bv. is 400x576 in resolutie, dus capturen naar bv 720x576 is vrij zinloos want de capture kan nooit beter zijn dan het origineel :D

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
DC10+

Zijn HEEEEEEEEEEEEL veel topics over te vinden hier.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

tbusquet schreef op 24 september 2002 @ 13:34:
DC10+

Zijn HEEEEEEEEEEEEL veel topics over te vinden hier.
Klopt, maar het is wel eenvoudig om altijd naar de (of bijna) duurste oplossing te verwijzen.

De oplossing van Haai klinkt ook goed, maar zou die oplossing ook werken met een gewone Ati8500 i.c.m. PCTV pro, of kom je dan toch weer op die lage resoluties uit?

• real_jd
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

real_jd

Go ahead punk... Make my day!

Kijk eens naar de Canopus ADVC converters. Werken perfect.

Verwijderd

E 268,- , ook niet echt voordelig.

Verwijderd

Ik kan de Studio Delux van Pinnacle van harte aanbevelen, kost een duit, maar is geschikt voor zowel annoloog als digitaal en werkt domweg heel makkelijk.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:47

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Asus deluxe videokaart met TV in/uit doet het ook niet slecht....
Wordt tegenwoordig ook editing software bij geleverd dus een goede optie.

De DC10+ is wel een erg mooie kaart om te hebben, veel mogelijkheden, goede software en zowaar tegenwoordig ook 2000/XP drivers (heeft erg lang geduurd !)

Maar een simpele TV kaart doet ook veel als je puur de peelden naar je PC wilt hebben.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1