Speedtouch Home probleem

Pagina: 1
Acties:

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Situatie:
* Speedtouch home (analoog/ethernet) out of the box. Heeft twee dagen prima gewerkt met PPTP.
* Natuurlijk heb ik de "expert" features, ehm, aangezet zodat ik "always-on" PPP kon gebruiken. Dit werkte goed voor twee uurtjes, na een reboot van zowel pc als modem begon de ellende: de verbinding werd niet meer opgezet.
* In de modem configuratie, onder het kopje PPP zie ik dat ie wel probeert in te loggen: "trying..."
* Modem LED diagnose: LAN (gaat aan wanneer ik verbinding probeer te maken of telnet naar het modem), TX (gaat aan wanneer ik verbinding probeer te maken), RX (gaat niet meer aan! lijkt me belangrijk, want voorheen lichte deze LED altijd op bij internet verkeer), Line Sync (staat gewoon aan), Power (ook aan).
* Modem firmware: .281

Ondernomen actie:
* Modem teruggetweaked en KPN installatie opnieuw gedraaid op een schone Windows 95 configuratie. Probleem blijft :( Nu werkt het modem ook niet meer onder PPTP. LED diagnose hetzelfde.

Iemand dit probleem eerder gezien?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• ijmert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-07 10:56
Ik heb hetzelfde probleem, alleen de oplossing is doodsimpel. Mijn modem, en ongetwijfeld ook het jouwe onthoudt het inlogpasswoord bij de provider niet, ook niet bij save settings. Telekens als de modem uitgaat, moet je dus weer de configuratie van je naam en wachtwoord en de settings bij de internetprovider opnieuw doen. Je moet de modem dus ook niet steeds uitzetten en/of resetten.

Je had dus niet overnieuw hoeven tweaken.

Small Business Server rules. www.vangorsel.nl

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
ijmert schreef op 24 september 2002 @ 08:28:
Ik heb hetzelfde probleem, alleen de oplossing is doodsimpel. Mijn modem, en ongetwijfeld ook het jouwe onthoudt het inlogpasswoord bij de provider niet, ook niet bij save settings. Telekens als de modem uitgaat, moet je dus weer de configuratie van je naam en wachtwoord en de settings bij de internetprovider opnieuw doen. Je moet de modem dus ook niet steeds uitzetten en/of resetten.

Je had dus niet overnieuw hoeven tweaken.
Onthoudt het wachtwoord niet? Bij PPP wordt het wachtwoord inderdaad in het modem opgeslagen, maar met PPTP toch niet? PPTP werkt ook niet meer bij mij...

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Je zou kunnen proberen om een oudere firmware erop te zetten.

Ik zou aanraden de 261 firewall, want ik had ook het probleem dat hij met de 270 en 281 portmappings "vergat".
Dit zou misschien de oplossing wel eens kunnen zijn.

Anders een harde reset, dan moet je het resetknopje op de modem 45sec ingedrukt houden. en op dat moment opnieuw mxs_home.exe draaien en als het goed is is de modem dan weer zo goed als nieuw.

En toen je hem terug getweaked heb, heb je toen ook die dev_rip weer aangepast naar het normale getal ? Mocht dit niet zo zijn dan werkt pptp inderdaad niet als ik me niet vergis.

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08 15:36

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

[Airwolf] schreef op 24 september 2002 @ 19:10:

En toen je hem terug getweaked heb, heb je toen ook die dev_rip weer aangepast naar het normale getal ? Mocht dit niet zo zijn dan werkt pptp inderdaad niet als ik me niet vergis.
Confirm that ja!

Da's inderdaad zo!

Moet je wel op letten!

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020