Toon posts:

haperen van SB128

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Soundblaster 128 hapert nog al als ik een mp3'tje speel en dan bijvoorbeeld nero op start, ik had dit in mijn oude PC met een soundblaster 16 nooit.
Ik heb nu een Penium III 800 met windows 98SE.
Waar kan dit aan liggen?

Verwijderd

Mijn SB128 werkte OK met '98se en 95. Met ME had ik hetzelfde probleem als jij. MP3's, audio cd's en games haperden. Vriend met SB128 had ook precies hetzelfde.
Volgens mij driver probleem, bij Creative zijn ook nog geen ME drivers vor de SB128. Ik ben weer terug naar '98se en SB probleem is weg.

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
bij mij was het gewoon een bios setting
dus gewoon reset to default

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Bij mij lag het aan de videokaart...

Bij de Stingray 128/3D van (vormalig) Hercules had ik ook gekraak en zo. Niet bij alle drivers van die kaart trouwens, maar wel bij de meeste.

Nu heb ik een 3dfx Voodoo 3 2000, en weg gekraak :)

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• 456
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Ik heb dat nu met mijn Stealth 540. Ik hoorde ook in eens gekraak, tijdens het scrollen in explorer, van mijn mp3 tjes. Nooit gehoord.
Toevallig zette ik mijn drivers van mijn video kaart om, en het gekraak was in ene weg :-) Dus het KAN aan je video kaart liggen dat je SOUND kaart stoort ;-)

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Verwijderd

Bij mij (compaq deskpro 4000, PII 300, 128 MB, compaq 10/100 MBit on-board, zowel met ESS1869 als met SB128 PCI, en zowel onder W2K als Win98) lag het aan m'n netwerkkaart. Wanneer de PC aan het andere eind van de kabel aan stond geen problemen, wanneer 'ie uit stond haperde 'ie. Ik loste het onder 2K op door gewoon het netwerk te en- en disabelen.

Verwijderd

Gezien al die postings mbt. videokaarten kan het ook gebeuren als de sounkaart in slot 1 zit, dit kan weer problemen geven met het AGP slot.

• 456
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Slot 1? wat bedoel je... slot 1...

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Verwijderd

Slot 1 is het het slot dat het dichtst bij je AGP slot zit...daarna komt slot2 en daarna slot 3 enzovoort... gewoon 'n nummer voor je PCI sleuf :)
Pagina: 1