Welke MPX moederborden hebben geen USB-bug

Pagina: 1
Acties:

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Topicstarter
Ik ben sinds kort alles over MPX-borden aan het uitzoeken in verband met de aanschaf van een MPX-based bord! (verrassing).
Anyway, ik lees dus overal reviews (van begin dit jaar (tot juni)) en die hebben het over een ding hoofdzakelijk: DE USB-Bug in de B1-southbridge.
Nou weet ik dat het in de Rev. B2 is opgelost en dat Tyan die o.a. gebruikt in hun Tiger MPX (de 4M versie).

Mijn voorkeur gaat echter uit naar de Asus-mpx-plank. Maar nu kan ik nergens op de asus-site vinden of asus de southbridge al heeft aangepast naar een B2 versie of dat ze op de planken die nu in de winkel liggen nog vrolijk een B1 southbridge plakken.

Weet iemand dit? Ik was namelijk niet van plan om een van mijn kostbare PCI sloten (asus heeft er maar 5 i.p.v. 6) op te offeren aan een USB 2.0 kaartje (USB1.1 is ook goed). Ik heb echter wel USB nodig. Maar goed ik ben dus een aantal afwegingen aan het maken. Het Tyan-bord b.v. heeft dacht ik geen onboard sound. Dus zal ik een PCI-slot moeten offeren voor een geluidskaart, maar wel onboard ethernet.

De vragen zijn dus als volgt:
- Wie weet welke MPX-based borden de Rev. B2 southbridge gebruiken. (behalve het tyan bord dan, want dat wist ik al).

- Wie weet een bord, wat dus de B2 southbridge gebruikt, wat 6 PCI sloten heeft, onboard LAN, en onboard sound. (de tyan heeft eigenlijk alles behalve het geluid).

Ik zelf ben een beetje de bomen & het bos kwijt door alle reviews heen.

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:28

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb sinds begin augustus een A7M266-D en die van mij heeft gewoon werkende onboard USB1.1. Je krijgt er tevens een los USB2.0 kaartje bij. Onboard LAN is er niet, wel onboard sound. Verder zijn er maar vijf PCI slots.

Wat wil je trouwens met 6 PCI slots + onboard LAN en onboard sound?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Even titel wat duidelijker gemaakt, anders denkt men weer zo van "ach weer zo'n welke-MPX-mobo vraag, die sla ik maar over" ;)

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 22:11
Ik heb die Tyan zonder die enge bugs erin, maar waarom wil je persee die asus :? Die Tyan voldoet toch ook, neem aan dat je niet serieus wil gaan overclocken en wat betreft service moet ik zeggen dat dat bij Tyan echt perfect geregeld is.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:08
* FragFrog sluit zich aan bij ConZito

Heb zelf ook de Tiger MPX, met werkende USB 1.1, prima bord :)

Let er alleen we even op dat'ie maar 4 normale pci sloten heeft, en 2x 64bit slotjes. Ideaal voor raidcontrollers ed, maar helaas heb je er weinig aan met de meeste kaartjes die je zo in de winkel koopt...

offtopic:
Guess what: heeft zelfs een onboard 3com nic! Zelfs inc bootmanager :D

Oh, enn ConZito: overclocken wil anders ook wel met dit board hoor :) Alleen moet je alle aanpassingen qua Vcore en MP op de proc zelf maken dmv bruggen verbinden / verbreken

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 22:11
Mjah ik heb hem zelf heel mild overgesleurd naar 1667@1750mhz een XP2000 dus...Dat koste me weinig inspanning en draait zonder gezeur :)

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:08
Mijn XP2000+ draaide makkelijk op 1667@1800MHz, 2200+ dus, zonder voltage te verhogen :)

Helaas is mn pomp kaduuk, zodat ik nog niet verder heb gekeken naar MP en Vcore handmatig verhogen / verlagen :|

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Topicstarter
Femme schreef op 24 september 2002 @ 02:55:
Ik heb sinds begin augustus een A7M266-D en die van mij heeft gewoon werkende onboard USB1.1. Je krijgt er tevens een los USB2.0 kaartje bij. Onboard LAN is er niet, wel onboard sound. Verder zijn er maar vijf PCI slots.

Wat wil je trouwens met 6 PCI slots + onboard LAN en onboard sound?
Ja, dat is natuurlijk mijn verlanglijstje. 6 PCI + onboard lan + onbaord sound.
De Tyan heeft het allemaal, behalve de sound dan.
Ik zit inderdaad aan de Tyan te denken, gewoon omdat het flexe bordjes zijn.
Dus als ik het goed begrijp zijn alle bordjes met de Rev. B2 southbridge nu?
Althans sowieso dus de Asus A7M266-D en de Tyan Tiger MPX.
Wat zijn jouw ervaringen met de Asus Femme? Flex bordje? Heb jij de Tiger MPX ook geprobeerd?
Nog andere mensen met ervaringen?

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

Pagina: 1