Toon posts:

Wat voor techn. dingen moet je weten van een videokaarten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga deze week solliciteren bij een manufacturer van videokaarten, maar weet niet echt veel van die dingen af (behalve dat ze zorgen voor een betere beeldweergave en dergelijke). Is het misschien mogelijk dat jullie mij kunnen helpen, met de dingen die ik echt moet weten van een videoplank. Want ik wil heel graag de baan hebben. :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Zo te horen is het al kansloos... 'Even alles over PC's leren' lukt ook niet :)
Als je zo'n baan zoekt dan moet je toch wel een beetje guru zijn op dat gebied, en op z'n MINST weten waar je over praat. Met bluf kom je er niet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ik was ook niet van plan om te bluffen, het enige wat ik eigenlijk moet kennen is hoe te verkopen. Maar ik wou graag eerst wat research doen door tenminste wat technische dingen te kennen, zodat ik een kleine voorsprong heb op mijn concurenten. :)

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 20:05
Lees... Lees... Lees... Lees... Lees... Lees... Lees... Lees...
Hoop... Hoop... Hoop... Hoop... Hoop... Hoop... Hoop... Hoop...

Waar was die vacature? O-)

Actions speak louder than words

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Misschien moet je de komende tijd eens wat rond gaan lezen in V&B. Daar kom je een hoop te weten over grote merken als Matrox, Ati en nVidia en wat de verschillen onderling zijn. Er zijn nog andere professionele merken, maar kweet niet of je daar zo makkelijk het een en ander over te weten komt :D

Leer ook het een en ander over 3D, is nml erg belangrijk tegenwoordig. Want behalve hardware speelt bij 3D videokaarten ook de software een grote rol.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
bolluserectus schreef op 24 september 2002 @ 01:01:
Lees... Lees... Lees... Lees... Lees... Lees... Lees... Lees...
Hoop... Hoop... Hoop... Hoop... Hoop... Hoop... Hoop... Hoop...

Waar was die vacature? O-)
Als ik jou dat vertel heb ik zeker weer een concurrent erbij...!? Hmm... dan vertel ik het toch maar niet...

• rollebol
  • Laatst online: 09-06 12:38
Eh, ik weet nu wel hoe al die Dixons-employees (no offense als ik nu iemand beledig, maar sorry hoor, kom op :) ) aan hun baan komen. En hun baas is ook zo, dus wordt het soort in stand gehouden.

Maar even serieus, ik denk dat een goede verkoper alles kan verkopen, en als degene bij wie je moet solliciteren dat goed in jou herkent, dan vindt hij het waarschijnlijk niet erg dat je niet weet wat het verschil tussen een Geforce 5 en 6 is. Zeker als je bij ATi solliciteert. :)

Verwijderd

Topicstarter
rollebol schreef op 24 september 2002 @ 01:04:
Eh, ik weet nu wel hoe al die Dixons-employees (no offense als ik nu iemand beledig, maar sorry hoor, kom op :) ) aan hun baan komen. En hun baas is ook zo, dus wordt het soort in stand gehouden.

Maar even serieus, ik denk dat een goede verkoper alles kan verkopen, en als degene bij wie je moet solliciteren dat goed in jou herkent, dan vindt hij het waarschijnlijk niet erg dat je niet weet wat het verschil tussen een Geforce 5 en 6 is. Zeker als je bij ATi solliciteert. :)
Verkopen kan ik wel... alleen ik wou graag wat meer technische dingen weten over videokaarten. Zodat ik ook echt weet wat ik verkoop... Ik wil niet alleen met verhaaltjes aankomen... maar ook laten merken dat ik mijn best wil doen....

• rollebol
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 01:07:
[...]
Verkopen kan ik wel... alleen ik wou graag wat meer technische dingen weten over videokaarten. Zodat ik ook echt weet wat ik verkoop... Ik wil niet alleen met verhaaltjes aankomen... maar ook laten merken dat ik mijn best wil doen....
Als je kan laten doorschemeren dat je oprecht geïnteresseerd bent dan vinden ze dat vast prachtig, moet je wel oppassen dat je niet met je bek vol tanden komt te staan. ;)

Maar euh, behalve op GoT zou ik ook gewoon eens wat recente tweakers.net-voorpaginadingen lezen, die roadmap-aankondigingen zijn volgens mij echte goudmijntjes wat informatie over nu en de nabije toekomst betreft.

• cue
  • Laatst online: 18-08 10:12

cue

Ik zou zeggen lees jezelf helemaal suf in de revieuws over videokaarten en dan bij voorkeur denk ik het merk dat je wilt verkopen.

Daar worden alle ins en outs besproken...als je bepaalde termen niet snapt ik zou zeggen klopt ze in google en je vind het antwoord wel.

Suc6 :)

Verwijderd

Topicstarter
rollebol schreef op 24 september 2002 @ 01:11:
[...]
Als je kan laten doorschemeren dat je oprecht geïnteresseerd bent dan vinden ze dat vast prachtig, moet je wel oppassen dat je niet met je bek vol tanden komt te staan. ;)

Maar euh, behalve op GoT zou ik ook gewoon eens wat recente tweakers.net-voorpaginadingen lezen, die roadmap-aankondigingen zijn volgens mij echte goudmijntjes wat informatie over nu en de nabije toekomst betreft.
Dank je voor de tips! :)

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Ik zou maar een permban voor heel GoT behalve V&B vragen. En goed iedereens vragen lezen, en zoeken naar de antwoorden/oplossingen !

En ik ban mijzelf toegang tot Dixons :+

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Topicstarter
Hahaha.. wat heeft iedereen met Dixons? Want volgens mij is Mediamarkt nog erger dan Dixons!!!

Wat bedoel je eigenlijk met permban, permante ban!?

Maar wat jij voorstelde om iedereens vragen te lezen is wel goed ja...

• Grrrrrene
  • Niet online
In welke winkel ga je videokaarten verkopen dan :? Ik begin wel benieuwd te worden waar zulk technisch bekwaam personeel rondloopt :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• rollebol
Ga eens langs op hun site http://www.base2be.com })

Verwijderd

Topicstarter
Is een manafacturer, geen winkel (wat jullie bedoelen met Dixons enzo)! :)

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-08 22:59

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

Mediamarkt is helemaal niet erg :)
Ik werk dan wel niet op de Hardware-afdeling, maar op de afdeling Portables roeleer ik de boel :)

ontopic : Gewoon veel lezen op :
- www.tomshardware.com
- www.tweakers.net :)
- www.ati.com
- sites over GeForce kaarten (creative, asus enz. enz.)
- googlen naar andere review-sites

Dan kom je al aardig ver. Je kan ook btje andere forums afspeuren.

Ze begrijpen heus wel dat je niet alles ervanaf weet, dat komt pas als je een tijdje werkt....maar als je inzichtvol bent en dan aantoont, heb je wel een kans

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 01:26:
Is een manafacturer, geen winkel (wat jullie bedoelen met Dixons enzo)! :)
Dus je gaat bij Elsa, Powercolor, Herculus, Asus of een dergelijk bedrijf werken?

....Zonder technische kennis? :?

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

Topicstarter
Rollebol, dat is een goede ;) !!! Maar spam is verboden!!!! }) Hehehe.... Base2Be is een winkel en GEEN manafacturer!!! Ik wil nu alle technische dingen weten en niet alleen verkooppraatjes hebben!!!

Verwijderd

Topicstarter
Centaur schreef op 24 september 2002 @ 01:27:
Mediamarkt is helemaal niet erg :)
Ik werk dan wel niet op de Hardware-afdeling, maar op de afdeling Portables roeleer ik de boel :)

ontopic : Gewoon veel lezen op :
- www.tomshardware.com
- www.tweakers.net :)
- www.ati.com
- sites over GeForce kaarten (creative, asus enz. enz.)
- googlen naar andere review-sites

Dan kom je al aardig ver. Je kan ook btje andere forums afspeuren.

Ze begrijpen heus wel dat je niet alles ervanaf weet, dat komt pas als je een tijdje werkt....maar als je inzichtvol bent en dan aantoont, heb je wel een kans
Tuurlijk lopen er uitzonderingen die wel echt iets weten daar bij Mediamarkt, maar de meesten weten toch echt NIETS!!! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Wirf schreef op 24 september 2002 @ 01:28:
[...]

Dus je gaat bij Elsa, Powercolor, Herculus, Asus of een dergelijk bedrijf werken?

....Zonder technische kennis? :?
Ik ga solliciteren bij de sales, dus in principe alleen maar klanten bellen en updaten met de nieuwste kaarten, maar ter aanvulling wil ik ook meer technische dingen weten (wel een pre, maar niet noodzakelijk in de sales).

Verwijderd

Topicstarter
Cue schreef op 24 september 2002 @ 01:11:
Ik zou zeggen lees jezelf helemaal suf in de revieuws over videokaarten en dan bij voorkeur denk ik het merk dat je wilt verkopen.

Daar worden alle ins en outs besproken...als je bepaalde termen niet snapt ik zou zeggen klopt ze in google en je vind het antwoord wel.

Suc6 :)
Bedankt!!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 01:31:
[...]

Tuurlijk lopen er uitzonderingen die wel echt iets weten daar bij Mediamarkt, maar de meesten weten toch echt NIETS!!! ;)
Haha en als je meer weet dan de mensen boven je, dan gaan ze je dwarsbomen.

/me heeft in het Mediamarkt Alexandrium gewerkt. :/

Verwijderd

deed forward ipv edit

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
hmm. ff heel snel een overzichtje hoe een Videokaart werkt dan (volgens mij, helemaal 100% zeker van dit alles ben ik niet):

oude kaart:

1) computer (CPU) berekent een plaatje/scherm
2) over de AGP/PCI/ISA/VLB/MCA/whatever bus word die data naar het geheugen op de kaart gestuurd.
3) 60, 75, 85, 100, 120 etc. keer per seconde lees de DAC (Digital-Analog-Convertor) het plaatje in het videogeheugen uit en zet het om in een analoog signaal. Hierom hebben videokaarten meestal eigen geheugen, het is wat belastend om dit op het main-memory te doen.
4) de monitor maakt van het analoge signaal een zichtbaar beeld

bij de nieuwere kaarten werkt het zo:

1) computer zegt tegen de videokaart wat er getekend moet worden ("Teken een cikel op die plaats, zus en zo groot")
2) die instructies gaan naar de videokaart over de bus
3) de GPU berekend het plaatje en zet dat in een ander gedeelte van het videogeheugen.
4) dat plaatje word weer volgens stappen 3) en 4) hierboven op het beeldscherm getoverd.

Ik hoop dat dit wat duidelijk is

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 01:36:
[...]

Haha en als je meer weet dan de mensen boven je, dan gaan ze je dwarsbomen.

/me heeft in het Mediamarkt Alexandrium gewerkt. :/
He ik ken een meisje die daar ook werkt! Ze zei dat het daar wel beter was dan in de stad!!!

Verwijderd

Topicstarter
Wirf schreef op 24 september 2002 @ 01:38:
hmm. ff heel snel een overzichtje hoe een Videokaart werkt dan (volgens mij, helemaal 100% zeker van dit alles ben ik niet):

oude kaart:

1) computer (CPU) berekent een plaatje/scherm
2) over de AGP/PCI/ISA/VLB/MCA/whatever bus word die data naar het geheugen op de kaart gestuurd.
3) 60, 75, 85, 100, 120 etc. keer per seconde lees de DAC (Digital-Analog-Convertor) het plaatje in het videogeheugen uit en zet het om in een analoog signaal. Hierom hebben videokaarten meestal eigen geheugen, het is wat belastend om dit op het main-memory te doen.
4) de monitor maakt van het analoge signaal een zichtbaar beeld

bij de nieuwere kaarten werkt het zo:

1) computer zegt tegen de videokaart wat er getekend moet worden ("Teken een cikel op die plaats, zus en zo groot")
2) die instructies gaan naar de videokaart over de bus
3) de GPU berekend het plaatje en zet dat in een ander gedeelte van het videogeheugen.
4) dat plaatje word weer volgens stappen 3) en 4) hierboven op het beeldscherm getoverd.

Ik hoop dat dit wat duidelijk is
Wow!!! Perfect!!! Thnx!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou alle gereageerden hierbij allemaal bedanken! Want ik heb net bij Tom's Hardware alles gevonden wat ik wou hebben!!! :*)

Deze topic kan nu wel op slot!!!
Pagina: 1