Chello en hun facturering :(

Pagina: 1
Acties:

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 09:34
Heb eergisteren voor de derde keer een foute factuur van Chello ontvangen waarop nu al 3x het maandbedrag van mij verlangd wordt :( Ik heb altijd netjes mijn rekeningen betaald en ook alles is van mijn rekening afgeschreven. Nu is het zo dat Chello beweerd dat zij die andere 2 maanden niet ontvangen hebben, raar maar waar...

Ik dus bellen met die club. Na tig pogingen eindelijk een mevrouw van de helpdesk aan de lijn, die komt niet verder dan mij te vertellen dat die rekeningen niet betaald zouden zijn... Zucht, ik dus uitleggen en kopieën van mijn afschriften opsturen (maar daar staan geen faktuurnummers bij, HUN fout) gaat ook niet helpen. Zegt ze doodleuk en ik moet het bedrag maar gewoon betalen en dan zien we dan wel weer of ik dat terug krijg.

Nou ja zeg! lekkere boel.... Heeft iemand van jullie dit ook zo meegemaakt? En wat hebben jullie in zo'n geval gedaan? Ik ga echt niet eerst betalen en dan hopen dat ik het ooooooit weer eens terugkrijg. Ik zag net dat ADSL in November hier beschikbaar wordt en heb besloten daar op over te stappen, ik hoop alleen dat wanneer KPN MxStream hier beschikbaar is dat ik dan ook gelijk een Cistron abo kan nemen.

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

uhu ik kreeg brief over nieuwe betaling stuff en ow ja ik moest nog paar maanden dokken.... duurde 2 dagen voor ik het weer recht gebreid had. Ja dat nieuwe betalings systeem is weer great

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Eindbaas
SithWarrior schreef op 24 september 2002 @ 00:48:
uhu ik kreeg brief over nieuwe betaling stuff en ow ja ik moest nog paar maanden dokken.... duurde 2 dagen voor ik het weer recht gebreid had. Ja dat nieuwe betalings systeem is weer great
Maar hoe heb je dat dan opgelost in die twee dagen? Gewoon betaald of iets anders?

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 23:09
er staat toch wel wat op je bankafschrift waardoor hun kunnen nagaan welke maand/factuurnr het is. Anders vind ik het niet zo gek inderdaad dat ze zeggen dat je niet betaald hebt (immer hoe kunnen hun dat nagaan?), maar je kunt natuurlijk altijd op de datum wijzen. Maar dat is natuurlijk altijd lastig als je niet regelmatig betaald.

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 12:24
Er staat toch een betalingskenmerk op je afschrift van die betaling ?

Verwijderd

HermeS schreef op 24 september 2002 @ 07:57:
er staat toch wel wat op je bankafschrift waardoor hun kunnen nagaan welke maand/factuurnr het is. Anders vind ik het niet zo gek inderdaad dat ze zeggen dat je niet betaald hebt (immer hoe kunnen hun dat nagaan?), maar je kunt natuurlijk altijd op de datum wijzen. Maar dat is natuurlijk altijd lastig als je niet regelmatig betaald.
Inderdaad, via je bankafschrift kun je aantonen dat jij daadwerkelijk betaald hebt. Indien Chello beweert dat zij geen betalingen hebben binnengekregen van jou voor de desbetreffende maanden, dan kun je ze eens laten nagaan wat ze met deze betalingen hebben gedaan. Wellicht hebben zij die betalingen niet correct verwerkt.

Het is te gek voor woorden dat zij geld accepteren van gebruikers, maar dat niet verwerken, omdat zij geen factuurnummer/periode kunnen terugvinden.

Ik zou hen eerst eens laten nagaan wat met die eerdere betalingen is gebeurd en als zij niets kunnen vinden, dan aan hen voorstellen dit abbonnementsgeld dat zij niet hebben kunnen verwerken om de een of andere reden, te gebruiken als abbonnementsgeld en indien zij dit niet kunnen, te laten terugstorten naar jouw bankrekening. Jij hebt immers bewijzen in handen, dat jij dat geld naar hen hebt overgemaakt. Ik raad je af dat geld zelf terug te laten boeken, want wie weet wat zij dan weer gaan doen om dat geld van hen terug te krijgen.

Mochten zij jou het geld terugstorten, dan kun je op hun voorstel ingaan om die rekeningen alsnog te betalen. Ik zou wel in het vervolg een vermelding maken van factuur/periode waarvoor je het abonnementsgeld betaald.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Als je een UPC servicepunt in de buurt hebt dan is dat misschien de beste (maar niet de snelste) oplossing. (In Am*dam zit er 1 op de ceintuurbaan).

Als je daar bent dan kunnen ze nl ook in het 'oude systeem' kijken (een oude pc achterin de zaak waarin de betalingen van voor mei (of juni) 2002 in staan). Als daaruit blijkt dat je wel betaald hebt dan kan je meteen een screenshot laten afdrukken. Heb ik ook gedaan en ik heb nu iig bewijs!!

Wel een uurtje wachten, maar de koffie is gratis Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/gedi/emoticons4u/drink/trink25.gif

Wees consequent, maar niet altijd

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:21
Ik heb sinds februari ADSL bij een niet nader te noemen provider. 2Mbit, kost een paar centen, maar ik heb nog maar 1 keer gehad dat ze een bedrag hebben afgeschreven. Al met al is het inmiddels een best wel groot bedrag dat ze nog krijgen, maar ja, ik ga hun administratieve zooi niet verder helpen, ze hebben een machtiging, dus ze gaan hun gang maar (voor het deel waar ze recht op hebben natuurlijk...). Ik trek in ieder geval de rente wel :D

No production networks were harmed during this posting

• Eindbaas
HermeS schreef op 24 september 2002 @ 07:57:
Ik zit bij de Postbank, misschien dat dat iets uitmaakt... maar op mijn bankafschtriften staat alleen het bedrag en de naam UPC. Geen maand of factuurnummer te bekennen. Ik heb ze hierop ook al verscheidene keren gewezen, maar je kunt beter tegen een muur praten.

Het is in mijn geval niet zo dat ze zeggen dat ze betalingen niet thuis kunnen brengen of niet weten wat ze met mijn aan hun betaalde geld aan moeten, maar ze zeggen gewoon dat ik niet betaald zou hebben. Dat heb ik dus wel gedaan, de kunst is nu om hen dat ook aan hun "verstand" te peuteren.

Verwijderd

wouter76 schreef op 24 september 2002 @ 09:23:
[...]

Ik zit bij de Postbank, misschien dat dat iets uitmaakt... maar op mijn bankafschtriften staat alleen het bedrag en de naam UPC. Geen maand of factuurnummer te bekennen. Ik heb ze hierop ook al verscheidene keren gewezen, maar je kunt beter tegen een muur praten.

Het is in mijn geval niet zo dat ze zeggen dat ze betalingen niet thuis kunnen brengen of niet weten wat ze met mijn aan hun betaalde geld aan moeten, maar ze zeggen gewoon dat ik niet betaald zou hebben. Dat heb ik dus wel gedaan, de kunst is nu om hen dat ook aan hun "verstand" te peuteren.
Ik zit zelf ook bij de postbank en kan keurig mijn factuurnummers e.d. terugvinden op de afschriften. Maar goed, daar ben jij niet mee geholpen uiteraard. Zorg in het vervolg dan dat je op je afschriften kunt terugvinden, waarom het zich handelt (Onder mededelingen kun je bijvoorbeeld melden dat het betreft een betaling van maand X)

Ik heb zelf ook eens een probleem ondervonden met een provider, namelijk Tiscali en ik bleek niet de enige te zijn. Om daar even verder op in te gaan, zal ik even tekst en uitleg geven wat bij mij aan de hand was. Ik ben een aantal jaren geleden lid van Worldonline geweest en had Worldonline geen machtiging gegeven om automatisch geld van mijn rekening af te laten schrijven. Dat gebeurde ook niet meer, omdat ik mijn abbonnement reeds opgezegd had. Tiscali heeft inmiddels Worldonline overgenomen en raadt eens wat er tot mijn grote verbazing gebeurde? :?

In het begin van dit jaar begon Tiscali ineens automatisch abbonnementsgeld af te schrijven van mijn girorekening. Ik heb enige vrienden gesproken die ook lid waren geweest van Worldonline en zij vroegen zich ook af, wat er aan de hand was, want zij hadden hun lidmaatschap ook reeds lange tijd opgezegd, maar er werd wel plotsklaps geld van hun rekening gehaald door Tiscali. :(

Ik heb Tiscali middels een aangetekende brief laten weten dat ik nooit lid ben geworden van Tiscali en daar ook nooit een verzoek om heb ingediend en hen dus derhalve geen abbonnementsgeld schuldig ben. Door die aangetekende brief konden ze niet ontkennen niets van mij te hebben ontvangen. Terugstorten van dat geld weigerden ze echter, sterker nog, ik moest volgens hen maar aantonen dat ik geen lid ben geworden. Verder wilden ze ook nog eens geld t/m het jaar daarop zien, indien ik mijn abbonnement met hen wilde stopzetten.

Met alle gekken van de wereld, maar niet met de deze, ik ben naar de postbank gegaan en heb daarna het geld dat ze onterecht hebben gefactureerd laten terugstorten. Enige weken later ontving ik een brief, waarin mij gevraagd werd, waarom ik hun abbonnementsgeld heb terug laten boeken en kwamen ze met het voorstel om een schikking te regelen. Daar ben ik uiteraard niet op ingegaan, want ik ga niet betalen voor iets waar ik niet om heb gevraagd.

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

hoe ik het opgelost heb? door paar x te bellen en die facturen te faxen

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

ben sinds maart geen klant meer en ze bleven maar rekeningen sturen
dus ik brief gestuurd met copie van de blauwe bon.
--nog steeds rekeningen...

ik deurwaarder gestuurd en probleem opgelost ;)(

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Stuur een keer een aangetekende brief met desnoods een kopie van je bankafschrift waar de betaling op vermeld staat (andere betalingen uiteraard wegvlakken). Daarbij stel je dat je de genoemde bedragen reeds betaald hebt en dat ze de betaalde bedragen maar op moeten zoeken in hun systeem (gegevens betaling staan immers op je afschrift (datum/rk. nummer)). Daarna lekker laten sudderen (je hebt immers aangetekend wat van je laten horen).

Verwijderd

Ik kreeg ook een paar keer een factuur waarop stond dat ik de vorige maand niet betaald had. Ik wist wel dat ik die acceptgiro de vorige maand een weekje te laat had opgestuurd dus ik dacht dat ze gewoon de administratie nog niet up-to-date hadden. Dit is twee keer gebeurd. De eerste keer heb ik gewoon alleen het maandbedrag betaald, ik wist immers zeker dat ik alles de maanden ervoor betaald had. Daarna kreeg ik een factuur dat ik twee maanden achter liep. Ik heb dit keer het volledige bedrag betaald (dus inclusief de vorige maanden die ik dus WEL al eerder betaald had).

Deze maand kreeg ik keurig een factuur waarop stond dat ik teveel betaald had en dus niets hoef te betalen (en volgende maand ook niet). Blijkbaar is de administratie een beetje traag van begrip maar uiteindelijk komt het allemaal goed. Gewoon betalen gaat sneller dan brieven sturen/bellen/faxen/mailen...

• Eindbaas
Nou dan moet alsnog maar m'n afschriften opsturen, aangetekend en wel. Oook maar een begeleidend briefje erbij dat ik per 1 januari 2003 niet meer abonnee wil zijn. Ik ben het zat met die lui en aangezien in November ADSL van KPN bij mij beschikbaar wordt gok ik erop dat Cistron niet lang daarna zal volgen. Het ergste wat me kan gebeuren is dat ik dan misschien een maand ofzo helemaal geen internet meer heb, maar dat heb ik er dan wel voor over...

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 10:16:
Gewoon betalen gaat sneller dan brieven sturen/bellen/faxen/mailen...
Het kost je maar een aangetekende brief en wat kopieen. Je zuur verdiende geld terughalen bij een organisatie als UPC is diepdroeve ellende gezien de ervaringen. Dat is heel wat minder snel dus niet gewoon betalen, want gewoon betalen is in je eigen vingers snijden en beantwoord bovendien niet aan de realiteit: je bent het bedrag helemaal niet schuldig.

Als mannen als Mark Schneider vele euro's aan opties kunnen verzilveren, zijn ze blijkbaar ook goed genoeg om fatsoenlijk een nieuw factuurtje te maken of thuis schoon schip te maken, ipv blind te varen op NL's meest verguisde administratieve systeem buiten die van de fiscus.

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Ik snap ook niet waarom jullie niet gewoon auto-incasso doen... dan heb je dit soort gedonder ook niet.

Signature van nature

• Eindbaas
Sircuri schreef op 24 september 2002 @ 10:31:
Ik snap ook niet waarom jullie niet gewoon auto-incasso doen... dan heb je dit soort gedonder ook niet.
Ik ben blij dat ik dat niet gedaan heb, dan bleven ze maar geld klauwen... ik vertrouw die lieden echt niet (meer)!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:42
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 10:16:
Deze maand kreeg ik keurig een factuur waarop stond dat ik teveel betaald had en dus niets hoef te betalen (en volgende maand ook niet). Blijkbaar is de administratie een beetje traag van begrip maar uiteindelijk komt het allemaal goed. Gewoon betalen gaat sneller dan brieven sturen/bellen/faxen/mailen...
Taking chances....?

No way dat ik dat zal doen (tot nu toe zou me dat al EUR 80 hebben gekost). Bovendien kan die toko elk moment failliet gaan (wanneer de schuldeisers dat willen) en dan ben je je geld kwijt.

Waarom is het sneller om te betalen? Al sturen ze honderd jaar te hoge facture, ik betaal wat ik moet betalen. En de deurwaarder kan koffie krijgen en m'n afschriften zien.

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025

littledreamer

Dingen enzo!

Neej ik had dus ook in een week 2x een rekening van rond de €200 gehad. Klopte ook niks van. Bel ik net met zo'n telefoniste (die me trouwens goed hielp) en zelfs zij kon in de computer zien dat het niet klopte. :(

Ik weet het niet, maar upc levert diensten die te maken hebben met communicatie, misschien moeten ze dat eerst eens gaan doen in hun eigen bedrijf. |:(

UPC NEED COMMUNICATION!! :r

• Eindbaas
Rukapul schreef op 24 september 2002 @ 10:34:
[...]

Taking chances....?

No way dat ik dat zal doen (tot nu toe zou me dat al EUR 80 hebben gekost). Bovendien kan die toko elk moment failliet gaan (wanneer de schuldeisers dat willen) en dan ben je je geld kwijt.

Waarom is het sneller om te betalen? Al sturen ze honderd jaar te hoge facture, ik betaal wat ik moet betalen. En de deurwaarder kan koffie krijgen en m'n afschriften zien.
Juist! Hun slechte financiële toestand is voor mij ook 1 van de hoofdredenen hun nooit een machtiging te verstrekken.

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025

littledreamer

Dingen enzo!

wouter76 schreef op 24 september 2002 @ 10:37:
[...]
Juist! Hun slechte financiële toestand is voor mij ook 1 van de hoofdredenen hun nooit een machtiging te verstrekken.
Haha, neej Chello machtigen is vragen om problemen!!

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb voor de vierde keer een foute rekening gehad. Elke keer krijg ik te horen dat het de "volgende keer" opgelost zal zijn. Nu wil ik daar weer over gaan bellen hebben ze de f%ck@ng afdeling gesloten tot maadag. Da's lekker simpel! :(

• HermeS
  • Laatst online: 05-08 23:09
Ik ken je vertellen dat upc niet de enige ISP in Nederland waar de financiele afdeling niet goed loopt. Echt vreemd is het dus niet.

Ik heb momenteel zelf een keine ruzie'tje met een of ander incasso bureu dat werkt voor bol.com.

Als je daar een bezwaarschrift in diend, krijg je vervolgens 2 1/2maand later fijn tehoren dat je weer binnen 1 week moet reageren. Komt erg arogant over op mij. Hun mogen wel de tijd nemen maar ik zeker niet. Ik blijf net zolang brieven naar ze sturen dat ze dit gedoe meer geld kost dan dat het ze oplevert >:) , want uiteindelijk winnen ze toch wel. :(
Pagina: 1