Modules

Pagina: 1
Acties:

• ProZa|IA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06-2005
Hallo,

Tijdens de boot van mijn Debian bak wordt o.a. de module 'agpgart' geladen. Als ik AGP van de nvidia driver wil gebruiken mag de agpgart module niet geladen zijn. Nu kan ik voordat dat ik de X omgeving start wel met "rmmod agpgart" die module eruit halen maar omdat nu elke keer te doen lijkt me niet handig. Moet volgens mij ook anders kunnen. Ik heb in /etc/modules.conf 1 regel gevonden waar agpgart bij staat. Voor die regel heb ik een # gezet. (alias char-major-10-175 agpgart). Gesaved. Na een reboot wordt toch die agpgart module weer geladen dus ik zal iets fout doen maar ik heb geen idee wat. In 'man rmmod' en 'man modconf' kom ik niets tegen. Wie kan mij op de goede weg helpen ?

Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

vi /etc/modules ;)
Merk op dat het ook kan zijn dat een andere module erop depend. Als je bijvoorbeeld mga laadt tijdens het booten (zal wel niet), dan wordt agpgart ook geladen, omdat mga die nodig heeft.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
in XF86config geef je aan of de NVddriver AGPART of NVAGP gebruikt:

Section "Device"
Driver "nvidia"
Identifier "Device[0]"
# Option "NvAgp" "0" #geen AGP-driver
# Option "NvAgp" "1" # nvidia AGP-driver
# Option "NvAgp" "2" # AGPART-driver
# Option "NvAgp" "4" # Xfree kiest AGP-driver
Screen 0
EndSection

Als nergens in een modules.autoload (of het Debbie equivalent) expliciet staat aangegeven dat AGPART moet worden geladen, dan zou de aanpassing in XF86config misschien genoeg zijn.

• ProZa|IA
deadinspace schreef op 24 september 2002 @ 00:15:
vi /etc/modules ;)
Merk op dat het ook kan zijn dat een andere module erop depend. Als je bijvoorbeeld mga laadt tijdens het booten (zal wel niet), dan wordt agpgart ook geladen, omdat mga die nodig heeft.
Dat was hem ! Thx !

Begrijp ik het zo goed ?

/etc/modules = welke modules worden geladen
/etc/modules.conf = de config van de modules die in bovenstaande geladen worden

AlterEgo, thx maar wanneer agpgart in de kernel of als module geladen wordt dan wordt het gedeelte in je XF86Config waar je aangeeft met NvAGP waarmee je wilt werken, overgeslagen.
Je maakt dan dus geen gebruik van de hardware van je videokaart als AGPGart al geladen is.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ProZa schreef op 24 september 2002 @ 08:51:
[...]
AlterEgo, thx maar wanneer agpgart in de kernel of als module geladen wordt dan wordt het gedeelte in je XF86Config waar je aangeeft met NvAGP waarmee je wilt werken, overgeslagen.
Je maakt dan dus geen gebruik van de hardware van je videokaart als AGPGart al geladen is.
LOL, dat is exact wat ik beweer :) Lees mijn post nog eens, en let vooral op het woordje "nergens" :)

• ProZa|IA
AlterEgo schreef op 24 september 2002 @ 09:27:
[...]

LOL, dat is exact wat ik beweer :) Lees mijn post nog eens, en let vooral op het woordje "nergens" :)
8)7 * proza gaat online zoeken naar een cursus lezen :D

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

ProZa schreef op 24 september 2002 @ 08:51:
Dat was hem ! Thx !

Begrijp ik het zo goed ?

/etc/modules = welke modules worden geladen
/etc/modules.conf = de config van de modules die in bovenstaande geladen worden

Yep.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:35

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Let er dan ook nog op dat je /etc/modules.conf vaak (in ieder geval bij Debian) gegenereerd wordt uit andere bestanden. Debian voegt de bestanden in /etc/modutils/ samen tot een modules.conf, waardoor je wijzigingen in je modules.conf vrij snel kwijtraakt :). Als je daar iets wilt veranderen dan moet je een bestand als /etc/modutils/aliases wijzigen.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• ProZa|IA
Thx allemaal, weer wat wijzer geworden

* proza heeft nu ook door dat je apm op deze manier ook kan laden en dat zijn putertje dan gewoon uitgaat met "halt"

Pagina: 1