Toon posts:

Hard Disk 'weg' na vervangen van hardware?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Here's the thing:

Ik heb een ouwe 133MHz met een ATI 8mb videokaart en een 16x cd-rom drive. Nou kreeg ik van iemand een (iets) nieuwere computer (P MMX 166MHz) met een 2mb onboard videokaart en een 8x cd-rom drive. Dus wilde ik de cd-rom drive en videokaart van de ouwe in de nieuwe gooien.

NU heb ik alles weer aangesloten enz., geeft ie de fout:

Hard disk controller 1 failure :( |:(

Ik heb alle kabels gecontroleerd, maar kon niets abnormaals vinden. Misschien dat jullie een idee hebben die mij verder op weg helpen...

Alvast bedankt,
Kool J

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je behalve de kabels ook de jumpers gecontroleerd? Zitten de connectors wel op de juiste plaatsen? De apparaten opnieuw in de BIOS ingesteld?

Verwijderd

Topicstarter
De kabels van de hard disk heb ik niet verplaatst en staan dus in de originele staat. De kabels van de cd-rom drive heb ik laten staan, maar gewoon aan et eind een andere drive gehangen. Jumpers staan (op advies van iemand) allebei op master, omdat ze allebei apart op het moederbord zijn aangesloten. Aan de BIOS heb ik helemaal nix veranderd... :?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In de BIOS kun je de harddisk vooraf instellen óf automatisch laten herkennen. Als de nieuwe hardisk niet overeenkomt met de vooraf ingestelde waarden, dan heb je ook kans op deze foutmelding. Je zou dus kunnen proberen om in de BIOS even de IDE Autodetectie te uitvoeren :)

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is dus dat ik niet aan de HD ben gekomen. Ik heb slechts de cdrom drive en videokaart vervangen....