Toon posts:

[linux] tv-out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een mp3 player opgezet op een wat verouderde computer (P166 32M).
Ik gebruik mp3blaster in de console om mp3's af te spelen.

Echter wil ik graag van de monitor af. Het liefst zou ik 'm in mijn tv-meubel kan schroeven en de TV gebruiken als beeldscherm.

Ik vraag me echter af of de console op een TV wel fatsoelijk te lezen is.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Verder vraag ik me af welke videokaart hiervoor geschikt is. (Liefst niet te duur).

Iemand ideeen?

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-05 14:03
Ik heb hier een gf2-mx met prima tv-out en ik heb bregrpen dat de g400 van matrox ook prima tv-out onder linux heeft, de console is opzich prima te lezen

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
Ik zou gewoon een goedkoop GeForce kaartje kopen met tv-out. Is volgens mij best te lezen (van een afstandje zeker). Misschien ook nog even een draadloostoetsenbordje kopen of iets fixen dmv. een afstandbediening ?

Ik heb zelf ook een Matrox G** kaartje .. die dingen kosten idd niks meer en werkt bij mij op RedHat perfect.

Is wel cool

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

Merk wel op dat de tv-out van de g450 en de g550 officieel niet ondersteund worden. Het is met een (softwarematige) hack wel aan de praat te krijgen, maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd (gebrek aan tv).
De g400 is wel gewoon ondersteund.

Je kunt btw ook een VGA->SCART converter maken, en dan X draaien op een bepaalde resolutie/refreshrate. Ik weet niet wat de kans op slagen daarvan is, maar het is iig de goedkoopste oplossing.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-05 14:03
Je kunt btw ook een VGA->SCART converter maken, en dan X draaien op een bepaalde resolutie/refreshrate. Ik weet niet wat de kans op slagen daarvan is, maar het is iig de goedkoopste oplossing.
dat heb ik ook ooit geprobeerd, maar nooit echt werkende gekregen

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

en een null-modem kabel naar een andere pc en dan 'console on serial terminal' in de kernel activeren? werkt echt super. of gewoon netwerk en dan ssh oid... zoek ook is op xmms-shell.....
Pagina: 1